Toon posts:

[BF2] Crash naar desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 669 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Allereerst mijn excuses dat ik hier als de zoveelste een topic over begin, maar ook ik word het helemaal beu. Ik ben namelijk de zoveelste met een CTD probleem met Battlefield 2, en behoor volgens mij bij de mensen waarvoor geen oplossing is gevonden. Ik kan hem in ieder geval niet vinden.

Mijn situatie in het kort:
Ik heb Battlefield 2 tot patch 1.3 vrijwel zonder problemen kunnen spelen, enkel heel af en toe een crash tijdens het laden. Bij het patchen naar 1.4 kreeg ik een error, 'Patching failed'. Na zelf een behoorlijk aantal mogelijkheden bij langs te gaan, uiteindelijk maar de EA helpdesk gemailed en met hun hulp tot een succesvolle installatie gekomen. Voor de mensen die dit interesseert: REGCleaner gebruiken, patchen naar 1.3 full en dan 1.4 incremental. Ikzelf heb AMUST Registry Cleaner al geprobeerd voordat ik mailde, evenals 1.3 full etc, dat werkte niet...

Hoe dan ook, de game is nu goed (neem ik aan) geinstalleerd, maar wanneer ik een game join krijg ik een CTD op ongeveer 50% laden (48% tot 53%). Het probleem met een oplossing vinden is dat er zoveel mensen zijn met dergelijke problemen, en er lijken ontelbare mogelijkheden om het op te lossen. Het gebeurd overigens bij zowel online als single player games.

Mijn specs heb ik zo niet bij de hand (ik ben niet zo'n computer expert, hoe vraag ik dat op? :)), wel weet ik dat ik een M6000 Asus (laptop) heb, met daarin 1.5g geheugen en een X600 (mobile). Ik draai Windows XP SP2. Voor zover ik weet is er niets aan mijn laptop veranderd sinds ik nog zonder problemen kon spelen, op het installeren van patch 1.4 en het schoonmaken van mijn register na.

Het veranderen van de allowallrefreshrates helpt niet, ook heb ik het CD-key verhaal maar geprobeerd (handmatig invullen in register). Wat betreft de stickies op deze site, deze hielpen mij helaas ook niet verder. Ik draai overigens de nieuwste drivers van ATI voor mijn X600.

Aangezien EA helpdesk niet op mijn 2e probleem (CTD) heeft gereageerd (al 1.5 week lang niet), terwijl ze op mijn eerste probleem (patching failed) na een paar uur al een reactie gaven, denk ik dat dit mijn laatste hoop is.

Ik vind het zelf een beetje jammer dat ik hier nog een topic over moet maken, want het Internet lijkt al overspoelt met problemen wat betreft BF2, en dit maakt het natuurlijk alleen maar moeilijker om jou oplossing te vinden. Maar goed, ik weet het ook niet meer...

Mvg,
Tjab

ps: Mocht ik zaken vergeten zijn of niet volgens protocol gedaan hebben, wijs me hier a.u.b. op, ik durf hier eigenlijk zelf nooit te posten.

Verwijderd

Het is beste als je de FULL patch download en die installeert, kun je ook gebruiken bij een schone installatie, zit je ook niet meer de incremental patches en bovendien lees ik wel vaker problemen bij gebruik van de incremental patches.

Wat ik ook weleens lees is dat het mogelijk kan liggen aan cd/dvd drives en mogelijke readerrors oid. Probeer anders eens een mini image: google op battlefield 2 mini image (eerste link bij mij). En mount het met DAEMON Tools 3.47 (wel versie 3.47 bijna onderaan de pagina, werkt perfect en de nieuwe versie 4 heb ik weinig goeds over gelezen vandaar). En let op bij het installeren van Daemontools dat je de default drivers names naar iets renamed dat niet veel voorkomt i.v.m. software die bepaalt wat jij op je PC mag hebben staan.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Wat betreft het patchen werkte de Full eerste niet (1.4 full), en uiteindelijk 1.3 naar 1.4 dus wel. Ik heb de game dus wel goed (lijkt me, iig geen errors en het patchen is volledige afgerond) geinstalleerd.

Het mounten werkt overigens niet. Kom wel gewoon weer in het spel, maar zodra ik een level laad vlieg ik er weer uit op 50%.

Verwijderd

Topicstarter
Naja, ik heb EA maar weer eens gemailed, met de vraag of ze me nog gaan helpen of dat het probleem onoplosbaar is en ik mijn spel de kast in kan gooien. Na een volle werkdag nog geen mailtje terug, terwijl ze de eerste keer dus direct reageerden...

Zeer slecht dat een spel zo veel problemen oplevert en een groot deel van de mensen niet geholpen kan worden door de helpdesk.

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-07 19:11
Probeer dit eens:
Wis even je BF2 settings (of hernoemen) in je 'Mijn Documenten' map.
Dit heeft wel eens geholpen tegen die CTD.

specs

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Hier crashed BF2 altijd naar de desktop de 1e keer dat ik hem start net wanneer ik in de map kom. Na het spel te herstarten kan ik vlot 3 uur of meer spelen. Echt vreemd is dat.

Verwijderd

Sjib,

Zoek de BF2 map die zich bevindt in Mijn Documenten. In deze map vind je een dmp file.
Daar staat in waarom BF2 gecrashed is.

Als je er niet uitkomt kan je mij een PM sturen met de de Crashlog.

Verwijderd

Topicstarter
dmp is helaas helemaal leeg

de settings weg gooien helpt overigens ook niet

keep the tips coming ;) denk dat we er nu wel zo'n beetje door heen zijn :(

Verwijderd

Leeg ???? Bizar.
Heb je de standaard windows log files al bekeken.

En toch zou ik je adviseren de hele BF2 installatie verwijderen, via regcleaner alle Reg verwijzigingen verwijderen.
En dan 1.4 full installeren, ook al heb je daar eerder negatieve ervaringen mee gehad.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2006 20:21 . Reden: Tja.. ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb het vandaag dan toch nog maar een keer geprobeerd, register leeg, alles uit bij het installeren/patchen, failed patch bij 1.4. 1.3 werkt en 1.4 incremental werkt dan ook. Toch nog steeds CTD. Argh.

Verwijderd

Probeer eens een full patch van een andere server te downloaden. Ik heb zo het idee dat je het steeds met dezelfde "corrupte patch" aan het proberen bent.

Post ook even de grootte van je BF2 folder, dat is niet de parent folder, maar één van de subfolders waar staat mod/BF2 of zoiets dergelijks. Tot op de laatste byte.
Jouw BF2 crasht gewoon omdat er een aantal bestanden tijdens de installatie niet meegekopieerd zijn.

Overigens nog steeds geen dmp files in je "Mijn Doucmenten\Battlefield 2\Profiled\DMP\ folder ??

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2006 11:46 ]

Verwijderd

E:\Battlefield 2\mods\bf2: 3,30 GB (3.552.336.591 bytes)
zal weinig zin hebben gok ik zo (custom maps om bijvoorbeeld maar wat te noemen?) ;)

Topicstarter kan beter de bytes neerzetten van de zipbestanden uit de root van genoemde folder.

Verwijderd

Topicstarter
1,84 GB (1.981.061.305 bytes)
1,84 GB (1.983.258.624 bytes) op schijf

Ik heb geen custom maps of wat dan ook (clean install). Overigens heb ik de patch van zo'n 8 verschillende lokaties geprobeerd (van torrents tot fileshack tot fileplanet).

Mijn dmp is nog steeds leeg, helaas. Zou toch fijn zijn als er een melding was van waarom we nu eigenlijk naar windows terug moeten.

Alle genoemde waarden zijn 'op schijf'
Common_client: 142 MB (149.831.680 bytes)
Common_server: 80,0 kB (81.920 bytes)
Fonts_client: 11,7 MB (12.288.000 bytes)
Menu_client: 40,2 MB (42.254.336 bytes)
Menu_server: 464 kB (475.136 bytes)
Objects_client: 511 MB (536.059.904 bytes)
Objects_server: 48,9 MB (51.339.264 bytes)
Shaders_client: 224 kB (229.376 bytes)

Misschien dat iemand hier iets mee kan?

Verder vind ik de tijd die ik hieraan besteed heb al waardeloos genoeg. Nog erger is dat het EA dus eigenlijk geen ene klap kan schelen, aangezien ze nog steeds niet reageren op mijn e-mails. Ik heb een format van mijn laptop in de planning staan, maar dat moet nog even wachten vanwege een drukke week op de studie. Toch lijkt het me de enige oplossing...

Verwijderd

Als ik thuis ben zal ik kijken wat de groote is van mijn zip bestanden en van mijn Mod folder, die ook geen custom mappen bevat.
Wat betreft EA die zijn niet zo deskundig als wij 8).
In het ergste geval moet je maar van een van ons de zip bestanden krijgen.

Komt goed.

Verwijderd

Je kunt beter gewoon de grootte nemen ipv grootte op schijf ivm clustergrootte nu heb ik dat default staan en jij waarschijnlijk ook gezien het redelijk klopt:

Objects_client: 511 MB (536.059.904 bytes) Grootte: 611 MB (641.042.884 bytes) Grootte op schijf: 611 MB (641.044.480 bytes)
Objects_server: 48,9 MB (51.339.264 bytes) Grootte: 48,9 MB (51.332.134 bytes) Grootte op schijf: 48,9 MB (51.335.168 bytes)
Shaders_client: 224 kB (229.376 bytes) Grootte: 218 kB (223.590 bytes) Grootte op schijf: 220 kB (225.280 bytes)

Nu heb ik ook armored fury geinstalled staan maar voorzover ik weet zou dat geen effect moeten hebben op genoemde zip files aangezien xpack files (de uitbreidingen dus) in een aparte folder worden gezet. Misschien dat iemand nog bereid is om ook de grootte van zijn zip files neer te zetten als extra controle.

Het lijkt er nu op dat tijdens het patchen toch iets fout is gegaan.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Altijd een dooddoener - maar test je geheugen eens met memtest86 ( http://www.memtest.org/ ).

Als patches verkeerd gaan, games crashen zonder aantoonbare reden - dan wil het best wel eens zo zijn dat er geheugen ergens lekker niet werkt/kapot is. Heb je ook meteen een stuk hardware uitgesloten wat het probleem kan veroorzaken mocht er niets mee aan de hand zijn :)

Verwijderd

Hier zijn mijn gegevens:

Objects_client: 611 MB (641.042.884 bytes)
Objects_server: 48,9 MB (51.332.134 bytes)
Shaders_client: 218 kB (223.590 bytes)

Die matchen met die van Lichtoog. Ziet er naar uit dat jij van iemand de correcte 1.4 gepatchte bestanden nodig hebt. Als jij een upload adres weet wil ik ze er wel naar toe sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle hulp. Ik heb dit weekend toch maar mijn laptop gerecovered (met offi recovery disc van asus), battlefield geinstalleerd, full patch erover (1.4) en toen gaf ie een error. Ik flink vloeken en toch maar tegen beter weten in die patch nog een keer aangeramt. Nu ging ie wel verder, en ik kom gewoon ingame. Hoop echt dat ik nu geen problemen krijg of bepaalde maps enzo, maar so far so good dus.

Hartelijk dank aan iedereen die tips had, thnx voor jullie tijd en moeite.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 17:25:
Bedankt voor alle hulp. Ik heb dit weekend toch maar mijn laptop gerecovered (met offi recovery disc van asus), battlefield geinstalleerd, full patch erover (1.4) en toen gaf ie een error. Ik flink vloeken en toch maar tegen beter weten in die patch nog een keer aangeramt. Nu ging ie wel verder, en ik kom gewoon ingame. Hoop echt dat ik nu geen problemen krijg of bepaalde maps enzo, maar so far so good dus.

Hartelijk dank aan iedereen die tips had, thnx voor jullie tijd en moeite.
had je toevallig kaspersky anti-virus?
de meest recente versie (v6 geloof ik) deed de game crashen. Ook al stond hij uit.

Verwijderd

Probleem wat hier omschreven wordt is EXECT hetzelfde als mijn probleem. Ik heb ook al alles geprobeerd (schone BF2 installatie). Ik vertik het overigens om een hele nieuwe windows installatie te doen. Ook mijn dmp blijft trouwens leeg. Alle lof en eer voor diegene die dit probleem kan oplossen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:23:
Probleem wat hier omschreven wordt is EXECT hetzelfde als mijn probleem. Ik heb ook al alles geprobeerd (schone BF2 installatie). Ik vertik het overigens om een hele nieuwe windows installatie te doen. Ook mijn dmp blijft trouwens leeg. Alle lof en eer voor diegene die dit probleem kan oplossen!
Beste wat jij kan doen is ook de waarden van de in deze post genoemde bestanden (Die van Lighteye of die van mij) checken tegen de waarden die op jouw PC aanwezig zijn.
Als daar een mismatch inzit heb je een probleem.
Pagina: 1