Hosting overeenkomst problemen, advies graag

Pagina: 1
Acties:

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2025
Ik heb 2 jaar geleden (ga nu 3e jaar in) een hostingpakket genomen bij E-dentify (hier al vaker voorbij gekomen).

Nu was mijn account een paar weken geleden voor minimaal een week gewoon weg en kon ik mijn site dus niet bereiken. Hier gemaild over en het bleek dat mijn account "verdwenen" was, inclusief mijn data (files + mysql_db). Helaas stond ik voor een vage reden niet in de backup, dus heb ik een nieuw account gekregen. Dit opgeteld eerdere uptime problem heb ik besloten dat ik niet verder wilde en een briefje te sturen.

Aangezien ik in Londen zit moet ik aangetekend via bijv DHL doen. Het jammere is dat dit een fortuin kost voor een simpel briefje. Dus via de gewone mail verstuurd. Nu wordt er gezegd dat dit niet aangekomen is en moet ik het volgende factuurjaar betalen (wat overigens 1 euro duurder is geworden, waar we volgens het mailje over konden twisten als ik het andere bedrag zou overmaken).

Nu wil ik het contract (waar ik geloof ik nooit voor getekend heb) ontbinden (wat ontbind ik dan??) Wat ik wel weet is dat ik een vinkje gezet heb voor de av (die volgens anderen een paar keer veranderd is) en bij de eerste betaling schijn ik daarmee accoord gegaan te zijn.

Hoe ontbind ik zoiets wegens wanprestatie? Sta ik in me recht? Moet ik komend jaar toch betalen (oude of nieuwe bedrag)? Er wordt gedreigt een incassobureau op me af te sturen.