Slecht beeld met Hauppauge WinTV PVR-500MCE

Pagina: 1
Acties:

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
Ik heb een Hauppauge WinTV PVR-500MCE gekocht om te gebruiken in mijn WinXP systeempje, mijn bedoeling was om hiermee gelijktijdig programma's op te nemen met GBrecord..

De installatie ging goed, ik heb de laatste drivers van de Hauppauge gebruikt en er waren geen fouten, beide tuners staan in m'n apparaatbeheer.

Ik heb vervolgens ChrisTV geinstalleerd om wat zenders te kijken, ik heb de autoscan gedraaid en er werden in totaal 12 kanalen gevonden, maar allemaal zijn ze enorm slecht, erg veel sneeuw en storing..

De coax kabel heeft een goed signaal, mijn andere tuner (een Hauppauge Wintv Pvr Usb2) geeft perfect beeld. Wat zou ik nog kunnen proberen? Ik ben zo'n beetje alle support sites nagelopen, maar tot nu toe geen resultaat..

Specs staan in de sig

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
komt mss door het signaal dat toch net te zwak is ...

bij een mce500 wordt de ene ingang naar 2 tuners geleid (intern "afgetakt" dus)

signaal te zwak: 1 tuner: geen last

maar te zwak /2 = zekers te zwak ...

met sneeuw en zo ten gevolge
probeer ev. eens korter bij de plaats waar de kabel 't huis binnenkomt (als het op de coax is natuurlijk)

of bv met 't beeld dat van een video komt (video kan ook zelf uitzenden over de coax - probeer zo eens ...)

• plakbandrol
nah lijkt me sterk, ik heb hem aangesloten op de plek waar ik daarvoor mijn andere tuner had, en die gaf haarscherp beeld, terwijl die pvr-500 vrijwel alleen maar storingsbeeld geeft..

dit is nederland 1

Afbeeldingslocatie: http://4aal.nl/temp/storing.jpg

en dit is met de oude tuner

Afbeeldingslocatie: http://4aal.nl/temp/geenstoring.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door plakbandrol op 03-10-2006 00:50 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het leven is simpel:
- of het signaal is tw zwak
- of het apparaat is stuk

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Of hij is niet goed op de zender getuned...

Probeer eens met MS Media Center. Hier worden alle TV kanalen settings gedownload afhankelijk van je postcode gebied. Dan weet je zeker dat al je zenders goed afgesteld staan.

• plakbandrol
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:26:
Of hij is niet goed op de zender getuned...

Probeer eens met MS Media Center. Hier worden alle TV kanalen settings gedownload afhankelijk van je postcode gebied. Dan weet je zeker dat al je zenders goed afgesteld staan.
Dat is toch een aparte windows versie?

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-02 22:20

aapelite

Do the kirby!

plakbandrol schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:46:
[...]

Dat is toch een aparte windows versie?
Klopt, en de PVR500MCE is speciaal daarvoor gemaakt ook, geen garantie dat het op andere windows ook werkt (het zal allicht kunnen)

Verwijderd

aapelite schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:41:
[...]

Klopt, en de PVR500MCE is speciaal daarvoor gemaakt ook, geen garantie dat het op andere windows ook werkt (het zal allicht kunnen)
Jazeker. Alleen hun eigen WinTV tool werkt niet. De 500 is dan ook een OEM model, maar veel op de markt zijnde TV applicaties ondersteunen de PVR500 zonder problemen. De drivers kan je gewoon downloaden van de hauppauge site.

• plakbandrol
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:14:
[...]

Jazeker. Alleen hun eigen WinTV tool werkt niet. De 500 is dan ook een OEM model, maar veel op de markt zijnde TV applicaties ondersteunen de PVR500 zonder problemen. De drivers kan je gewoon downloaden van de hauppauge site.
heb ik gedaan, maar toch werkt het niet..

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 11:00
Probeer eventueel eens wat andere programma's, DScaler of Mediaportal(ik ben er groot fan van, maar voor een "even proberen" installatie wat erg veel overhead. Wel met autoscan/downloaden van frequenties). Vooral om uit te sluiten dat het een probleem van CrisTV is.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je kan met ChrisTV ook de frequentie handmatig instellen. Voor de frequenties van de zenders zul je even bij je kabelboer site moeten kijken.

Verwijderd

gewoon de frequenties opzoeken en handmatig instellen werkt het beste :)

• plakbandrol
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:40:
gewoon de frequenties opzoeken en handmatig instellen werkt het beste :)
al gedaan, maar dan geeft ie storingsbeeld

• plakbandrol
Ok ik heb bij de pc winkel een nieuwe PVR500 gekocht en deze erin gezet, en die geeft wel perfect beeld.. dus die eerste was gewoon stuk..

Verwijderd

-edit: ahhhhh ik lees net je laatste post, alles nu in orde dus..

kijk ook eensch naar 'dscalar' is een goed ding om tv mee te kijken (superieure kwaliteit, door oa. de geboden filters)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2006 16:36 ]

• plakbandrol
Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:35:
-edit: ahhhhh ik lees net je laatste post, alles nu in orde dus..

kijk ook eensch naar 'dscalar' is een goed ding om tv mee te kijken (superieure kwaliteit, door oa. de geboden filters)
dscaler geprobeerd, maar die gaf lelijk beeld, aan één kant van het beeld was er storing
maar ik heb hem ook niet om tv op te kijken, maar om op de achtergrond programma's op te nemen

ik ben nu bezig met gbrecord, maar das best lastig, je moet een channel opgeven, terwijl we in europa werken met frequenties.. nou schijnen er truukjes te zijn om die channels te koppelen aan een frequentie via het register, maar dat is me nog niet gelukt

[ Voor 30% gewijzigd door plakbandrol op 05-10-2006 19:09 ]

Pagina: 1