Internet + bellen

Pagina: 1
Acties:
  • 319 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NiGHtrAidEr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-12-2025
Goed, tijd voor mijn eerste post op GoT ;)
Deze vraag zal ongetwijfeld vaker gesteld zijn, maar ik waag me er toch maar aan...

We gaan binnenkort verhuizen en willen dan eigenlijk af van die losse KPN-lijn en ADSL en een alles-in-1 pakket nemen.

Nu heb ik al op verscheidene sites de verschillende abonnementen vergeleken en zo langzamerhand begint het me wat te duizelen.
Momenteel hebben we een 8Mb ADSL aansluiting van Speedlinq en daarbij een KPN belbudget lijntje.

Ik zou graag overstappen naar een abonnement van minstens 12Mb met telefonie, maar heb uiteraard wel wat eisen.

Wat voor ons belangrijk is voor internet + bellen:

- 12Mb of snellere internetlijn (afstand tot centrale ca. 550 meter)
- Lage pingtijden ivm online gamen (counterstrike, unreal tournament) op Europese servers
- Stabiele connectie (weinig downtime)
- Telefoniekosten (vriendin is Duitse en belt dus af en toe naar het buitenland)
- Kwaliteit van de telefonie (je moet wel een normaal gesprek kunnen voeren)

Nu kom ik zelf elke keer uit bij 1 van de volgende providers: Orange, Tele2, Tiscali of Casema.
Hier wordt het echter lastig om een keuze te maken. Heb de verschillende topics hier wat gevolgd en zag dat mensen niet echt enthousiast meer zijn over Orange. Zelf heb ik niet al te beste ervaringen uit het verleden met internet via de kabel, dus Casema neigt bij mij ook al naar afvallen.

Misschien kan iemand me advies hierover geven?
Alvast bedankt voor de informatie!

There are no stupid questions, just stupid people...

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-01 14:00
Ik heb zelf Orange/Casema (komt een beetje op hetzelfde neer) en ben er op zich wel tevreden over. De laatste tijd is het erg stabiel, maar er voor had ik erg veel probelemen, vaak wegvallende verbinden, veel bellen, veel monteurs langs. Uiteindelijk is de kabel vervangen en is het allemaal weer goed gekomen :)

Dit probleem was bij mij lokaal, het kan zo zijn dat het bij jou niet zo is.

Verder hadden we met telefonie van Casema wel veel moeilijkheden in het begin, veel onterechte rekeningen, de laatste tijd hebben we dat ook weer minder, ik denk omdat het nu al een tijdje in werking is :)

Verwijderd

Ik heb sinds een paar maanden Orange internet/telefonie en ik ben er zeer tevreden over.
Ik heb 3 computers draadloos draaien op de livevox en nog geen hikje gehad.
Ik download ook veel, dus een aardige belasting voor de livebox.
Ideaal, die snelheid voor die prijs.
suc6 verder.

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 15:05
Neem gewoon een goede ADSL(2) lijn en koop een een Router met Voip functionaliteit. Dan kun je daarna gewoon zo goed als gratis bellen naar een groot gedeelte van de wereld. (En via VoipCheap ook nog eens heel goedkoop naar mobiel)
Zie ook: Voordelig bellen met Voipbuster [deel 4]

De paar tientjes extra voor VOIP in de router heb je zo terugverdient als je kijkt wat je bij elke provider nog moet betalen voor internet telefonie. Terwijl zij dus niets anders doen als je wat je zelf ook kunt.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Verwijderd

Xanion schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 09:53:
Neem gewoon een goede ADSL(2) lijn en koop een een Router met Voip functionaliteit. Dan kun je daarna gewoon zo goed als gratis bellen naar een groot gedeelte van de wereld. (En via VoipCheap ook nog eens heel goedkoop naar mobiel)
Zie ook: Voordelig bellen met Voipbuster [deel 4]

De paar tientjes extra voor VOIP in de router heb je zo terugverdient als je kijkt wat je bij elke provider nog moet betalen voor internet telefonie. Terwijl zij dus niets anders doen als je wat je zelf ook kunt.
VOIP vind ik nog steeds geen alternatief voor je vaste stabiele lijn. Vaak krijg ik nog meldingen dat gebruikers bijv. niet online zijn terwijl dit wel het geval is. Ook veranderen de voorwaarden zo vaak bij bijv. voipbuster dat het allesbehalve serieus genomen kan worden.

Ik zou het erbij nemen voor bellen naar Duitsland, maar niet als alternatief voor je belbudgetlijntje.

• Xanion
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:59:
[...]

VOIP vind ik nog steeds geen alternatief voor je vaste stabiele lijn. Vaak krijg ik nog meldingen dat gebruikers bijv. niet online zijn terwijl dit wel het geval is. Ook veranderen de voorwaarden zo vaak bij bijv. voipbuster dat het allesbehalve serieus genomen kan worden.

Ik zou het erbij nemen voor bellen naar Duitsland, maar niet als alternatief voor je belbudgetlijntje.
Ik heb ADSL, dus als VB niet beschikbaar mocht zijn ik altijd nog via de vaste lijn kan bellen. Maar ik gebruik het al een paar maanden en heb dus nog nooit problemen gehad dat ik niet via VOIP kon bellen. Het is technologie die ondertussen volwassen is en dat valt te merken aan de kwaliteit en stabiliteit. En ik heb de laatste maanden daarom zo'n 60euro per maand aan belkosten bespaard.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Verwijderd

Xanion schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:59:
[...]

Ik heb ADSL, dus als VB niet beschikbaar mocht zijn ik altijd nog via de vaste lijn kan bellen. Maar ik gebruik het al een paar maanden en heb dus nog nooit problemen gehad dat ik niet via VOIP kon bellen. Het is technologie die ondertussen volwassen is en dat valt te merken aan de kwaliteit en stabiliteit. En ik heb de laatste maanden daarom zo'n 60euro per maand aan belkosten bespaard.
Dus je hebt een router met PSTN poort ?
Heb je je interne telefonie netwerk op je router zitten zodat je je telefoon overal in huis in je wandcontactdoos kan proppen ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 10:04:
Dus je hebt een router met PSTN poort ?
Heb je je interne telefonie netwerk op je router zitten zodat je je telefoon overal in huis in je wandcontactdoos kan proppen ?
je kan het eenvoudiger oplossen door een basisstation van je draadloze telefoon op je router aan te sluiten, alle andere draadloze telefoons laat je communiceren met dat ene basissation en je bent klaar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:14:
[...]

je kan het eenvoudiger oplossen door een basisstation van je draadloze telefoon op je router aan te sluiten, alle andere draadloze telefoons laat je communiceren met dat ene basissation en je bent klaar.
Ja oke maar moet je wel dekking hebben in huis (minimaal 2 verdiepingen)

• NiGHtrAidEr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-12-2025
hmm svp wel een beetje ontopic blijven ;)

is er niemand die me kan vertellen waar ik het beste voor kan kiezen uit mijn genoemde providers?
neig zelf nogal naar tiscali (T12 of T20 + telefonie) omdat ik daar de minst slechte verhalen over hoor...

There are no stupid questions, just stupid people...

• Xanion
Laggetjeuh schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:20:
hmm svp wel een beetje ontopic blijven ;)
Je vroeg om advies over Internet + Bellen. Die hebben we toch gegeven? ;)

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Bij m`n ouders thuis had ik Orange ADSL Family + Telefonie. Ik ben nu verhuisd en heb Tiscali ADSL + Telefonie genomen. Beide icm een KPN belbudget abbo.

Als ik beide vergelijk, dan vind ik de telefoon kwaliteit van Tiscali stukken beter dan die van Orange. Minder ruis op de lijn, stabieler, etc. Bij Orange heb je nog wel een last dat je een nummer niet direct te pakken krijgt, dit heb ik bij Tiscali nog nooit gehad.

Voordeel van Orange, je krijgt een nieuw nummer, maar je oude nummer blijft ook bereikbaar als je je telefoon via de modem aansluit. Bij Tiscali werkt je KPN nummer niet meer, maar kun je alleen worden gebeld met je Tiscali nummer.

Verwijderd

CK schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 09:40:
.... Bij Tiscali werkt je KPN nummer niet meer, maar kun je alleen worden gebeld met je Tiscali nummer.
Op de Tiscali website staat het volgende: "Als je naast ADSL ook kiest voor Tiscali Telefonie, dan kun je ervoor kiezen je huidige telefoonnummer mee te nemen naar Tiscali Telefonie." (zie ook http://portal.tiscali.nl/...selectedSubCategoryId=456)
Behoud van je KPN nummer lijkt dus wel mogelijk!? Je betaalt er alleen eenmalig E5,95 voor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:58:
[...]

Op de Tiscali website staat het volgende: "Als je naast ADSL ook kiest voor Tiscali Telefonie, dan kun je ervoor kiezen je huidige telefoonnummer mee te nemen naar Tiscali Telefonie." (zie ook http://portal.tiscali.nl/...selectedSubCategoryId=456)
Behoud van je KPN nummer lijkt dus wel mogelijk!? Je betaalt er alleen eenmalig E5,95 voor.
Nummer porteren is link vind ik , tenminste buiten KPN want als je een conflict krijgt over bv een factuur en je stapt op heb je een probleem.
Bij Tiscali krijg je normaal gesproken geen router met pstn poort (backuplijn), als je zelf een modem koopt met pstn poort kan je zonder te porteren je eigen kpn nr behouden en bel je naar buiten via je tiscali voip nr. Ook heb je dan nog een telefoonlijn als je voip uit de lucht is. Je beld dan via kpn en is dus duur maar beter als niets lijkt mij.

• pletman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02-2024
Modbreak:[faq]Spammen is lame[/faq].

[ Voor 91% gewijzigd door BalusC op 20-12-2006 09:07 ]

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:59:
[...]

wat denk je dat tele2 en orange doen dan met hun telefonie? Is ook gewoon ADSL2+ met voip hoor (ze prioriteren verkeer)

I'm not as think as you stoned I am

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
tele2/wanadoo hebben slechte pingtijden !!! nogo for (die hard) gamers (ik spreek uit ervaring)

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap