GeForce 6600 GT Core niet hoger dan 450 MHz

Pagina: 1
Acties:

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:20
Sinds een week heb ik een AOpen Aeolus GeForce 6600GT 128 MB DDR3 RAM AGP

Systeem Specs:

Asus A7V266 VIA KT266 DDR, AMD Athlon XP 2000+, 768 MB DDR PC2100 266 Mhz, Creative Sound Blaster Audigy Platinum, 4 HDD´s, 1 DVD-ROM, 1 DVD+RW en een Seasonic 300 Watts voeding .

Dat mijn systeem nu de botttleneck is dat weet ik zelf.

Nu vroeg ik me het volgende af.

In de Standaard 2D mode staat de videokaart in de drivers op 300 MHz/900 MHz (core/memory). En gaat de core op 450 MHz als ik een applicatie 3D of zware applicatie start. In de Prestatie 3D mode staat de videokaart in de drivers op 450 MHz/900 MHz. En verhoogt de core niet als ik een 3D of zware applicatie start.

Nu krijg ik standaard nooit de core op 500 MHz aan het werk wat deze standaard moet ondersteunen. Alleen als ik dit in de Nvidia drivers of in RivaTuner aanpas. Hij blijft dan ook gewoon netjes zo draaien tijdens 3D of zware applicaties.

Ik heb dit geprobeerd met alle apparaten op de voeding aangesloten en ook met alleen het mobo, de boot HD en de GeForce 6600 GT aangesloten. Dus mijn voeding lijkt geen bottleneck te zijn.

Weet iemand waarom mijn GeForce 6600 GT core niet standaard uit de doos op 500 MHz gaat draaien bij 3D en zware applicaties, maar dat ik dit eerst zelf handmatig moet aanpassen in de drivers of in RivaTuner. Ik gebruik versie 77.77 van de Nvidia drivers omdat deze het beste schijnen te zijn voor een GeForce 6600 GT.

Wat ik dus wil weten is of iemand die ook een AGP GeForce 6600 GT 128 MB DDR3 bezit hetzelfde heeft?

BTW: De voedingsconnector heb ik aangesloten, het systeem doet niets vaags en werkt nog net zo als daarvoor. De oude drivers (waren ook Nvidia, was een Nvidia GeForce Ti 4200) gedeinstalleerd en de nieuwe drivers geinstalleerd.

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
dus hij schakelt met het zware 3d werk niks hoger in?
mischien heeft je kaart baat bij een verse nieuwe bios ???

• Jumpman
geitema schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:37:
dus hij schakelt met het zware 3d werk niks hoger in?
mischien heeft je kaart baat bij een verse nieuwe bios ???
Op de Aopen website kan ik geen nieuwe BIOS vinden. Ik kan natuurlijk een alternatieve BIOS erin flashen, maar ik denk niet, dat ik daarna nog bij de winkel aan kan komen.

BIOS-Gegevens: Version 5.43.02.46.CE

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 02-10-2006 23:22 ]

Verwijderd

Probeer eens andere drivers.. :)

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik heb 2 weken geleden exact dezelfde kaart gekocht voor een aparte pc hier. Ik wacht alleen nog op de processor hiervan (as. donderdag zal ik hem dan testen.

Volgens http://www.aopen.nl/products/vga/GF6600GT-DV128AGP.htm moet hij op 500/800 draaien. Vreemd dat je RAM dan hoger draait en je GPU lager?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Ik heb deze kaart ook en hij bleek op 450/900 geklokt te zijn, na testen van de haalbare snelheid kwam de mijne uit op 513/1097, ik heb via Coolbits de kaart op 500/1000 ingesteld en hij draait 100% stabiel hier en wordt zelfs onder langdurige zware belasting niet warmer als 55C.

Standaard is de kaart AFAIK op 500Mhz geclocked, er is geen enkele garantie dat hij op 500Mhz zal draaien al is dat wel heel goed mogelijk, natuurlijk, je kunt niet stellen dat de kaart op 500Mhz zou moeten kunnen lopen als Aopen hem op 450Mhz clocked.

PS: Ik gebruikt het 'ouderwetse' Nvidia control panel icm met coolbits, mischien is dat een optie om te proberen?

[ Voor 24% gewijzigd door Tijger op 03-10-2006 12:59 ]

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kon je niet bij Rivatuner de snelheden wijzigen bij verschilliende profielen. Dus ook 2D en 3D?

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

SgtStrider schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:50:

Volgens http://www.aopen.nl/products/vga/GF6600GT-DV128AGP.htm moet hij op 500/800 draaien. Vreemd dat je RAM dan hoger draait en je GPU lager?
Da's volgens mij een andere kaart als degene die ik hier heb, de mijn heeft een koper koelblock en een groene PCB plus ondersteuning voor HD TV, mischien is dat verschil echter alleen cosmetisch.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• Jumpman
Tijger schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:01:
[...]

Da's volgens mij een andere kaart als degene die ik hier heb, de mijn heeft een koper koelblock en een groene PCB plus ondersteuning voor HD TV, mischien is dat verschil echter alleen cosmetisch.
Ik heb dezelfde als jou. Op het plaatje wordt alleen een andere afgebeeld (ander koelelement met inderdaad een cosmetisch verschil), maar de specificaties horen wel te kloppen.

Ik heb in Rivatuner de core handmatig op 500 MHz gezet en het geheugen op 1000 MHz (bij 3D applicaties). En als ik maximale waardes scan, kom ik op ongeveer hetzelfde uit als wat jij zegt (550 MHZ/1120 MHz).

Het ging mij er alleen om, waarom de core van GPU, niet standaard na 500 MHz ging bij 3D applicaties, want dit wordt aangegeven op de website en in alle GeForce artikelen op Internet.

Ik heb nog gemaild met Aopen, als de waardes volgens mij niet zouden kloppen, moest ik contact opnemen met de winkelier voor RMA. Ik ben nog bij de winkel langs geweest, maar die hadden geen andere kaarten meer van hetzelfde type, dus ik kon hem laten opsturen, wat weer 3 á 4 weken ging duren. Daar had ik dus geen zin in, wil binnen nu en een jaar toch een nieuwe PC kopen. En ik heb de kaart gehouden.

Dus structureel overclocken deze kaart. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 05-10-2006 09:30 ]

• Jumpman
SgtStrider schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:50:
Ik heb 2 weken geleden exact dezelfde kaart gekocht voor een aparte pc hier. Ik wacht alleen nog op de processor hiervan (as. donderdag zal ik hem dan testen.

Op de website bedoelen ze:

Core: 500 MHz (loopt dus vaak (standaard?) op 450 MHz 'out of the box')
Geheugen: 450 MHz dus 900 MHz (DDR)
RAMDAC: 400 MHz
Pagina: 1