[JAVA] Informatie uit klasse halen

Pagina: 1
Acties:

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 11:29

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Ik ben bezig met een klein projectje,
daarin heb ik 2 klassen:

Programmeur & Team

In programmeur kan je programmeurs invullen + specialiteiten

In team kan je invullen aan welk project ze bezig zijn en wat de deadline is.

Nu kan je bij team invullen wel project ze bezig zijn + deadline + je kan de programmeurs selecteren die daar aan bezig zijn. Hoe kan ik nu vanuit de klasse team de specialiteit van de programmeurs die geselecteerd zijn krijgen vanuit de klasse programmeur (daar staat welke specialiteit de programmeur heeft)

voor de duidelijkheid..
Uit klasse team kan ik nu via een print krijgen:
Naam van het project
Deadline
Monteurs die geselecteerd zijn

Nu wil ik dus ook de specialiteiten van de monteurs erbij 'printen' maar ik weet niet hoe ik die krijg vanuit de klasse Programmeurs...

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Verwijderd

misschien moet je dit in programmeren vragen, en wellicht moet je wat code erbij plakken, dit is een beetje vaag.

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
yups, code!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Ik verplaats hem naar Programming

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:26
code:
1
2
3
4
5
Iterator it = programmers.iterator();
while (it.hasNext) {
  Programmer prog = (Programmer) it.next();
  System.out.println(prog.getMySpecialty());
}

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• reddevil
ik zou eerder in beide klasses een tostring maken en dan die goed implementeren, maar zonder de code die hij nu heeft kunnen we weinig

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Mischien is het handig als je iets meer informatie heeft over de classes die je hebt gemaakt e.d. Want met deze informatie kunnen we echt helemaal maar gokken hoe je een aantal zaken hebt opgelost. Maar als je de naam van de programmeur al kunt afdrukken lijkt het me niet zo moeilijk om datzelfde te doen voor de specialiteit? Mochten er meer specialiteiten zijn dan kan je dit loopen op dezelfde manier als dat je nu al over de programmeurt heen loopt.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:26
Nou, hij wil de specialiteiten van de monteurs, en de monteurs zitten, voor zover ik het begrijp in de Team class.
Hij wil de specialiteiten van de monteurs blijkbaar vanuit de Programmeur-class kunnen accessen, maar dit gaat zomaar niet. Je Programmeur class zou dan moeten weten tot welk team hij behoort. De programmeur class moet dan dus een referentie hebben naar z'n Team object.

https://fgheysels.github.io/

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik was er vanuit gegaan dat een monteur een instantie is van Programmeur. Maar wat meer informatie over de classes en wat code zal deze onduidelijkheid ook wel wegwerken :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 11:29

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Sorry voor de late reactie!
Zit nu op het werk dus heb op het moment even geen code, rond 22:00 thuis dus dan zal ik wat code posten.
Ja ik kan de naam van de programmeur al afdrukken, maar komt komt alleen maar omdat je die kan selecteren zodra je Team initialiseerd, dus die zitten in feite bij de klasse team (omdat je ze selecteerd) je kan hetzelfde doen voor de functie specialiteit MAAR dan zal je moeten onthouden welke progammeur welke kwaliteit heeft en dit zelf bijelkaar moeten zetten.. al met al erg ingewikkeld..
vanavond wat code

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:12

lier

MikroTik nerd

Hmmm....je legt de namen van de programmeurs vast in de teams ?
Wat je (volgens mij) wil is dat je via je team een "relatie" legt naar de bijbehorende programmeurs. Dit kan je doen door op het team object een property van het type array (van programmeurs) aan te maken. Vervolgens kan je door de lijst met programmeurs itereren, waarmee je al je properties van de programmeurs kan opvragen.

Hoe heb je je relatie nu gelegd ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• reddevil
22 uur geweest, iets vergeten? :)

Verwijderd

potjandorie, ik zit met grote spanning te wachten op de code!
Pagina: 1