Toon posts:

Print fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Enkele jaren gelede heb ik de all- in one printer HP 1210 gekocht, deze heb ik toen echter nooit gebruikt en heeft dus enkele jaren in een doos gezeten.
Nu wou ik hem installeren en heb ik dus de bijgeleverde software geinstalleert, op het eerste gezicht lijkt alles het te doen. Alleen geeft hij een melding dat de cartridges er niet goed/of helemaal niet inzitten. Maar toch print hij mijn printopdrachten zonder problemen uit.
Nu wou ik laatst wat scannen en toen kreeg ik de volgende foutmelding:
onverwachte internet fout. Klik op Ok om het programma te sluiten en probeer 1 van de volgende opties: start het proggramma opnieuw, start de PC opnieuw op en probeer het opnieuw, installeer de HP software opnieuw en probeer het opnieuw

Ik had destijds 2 dezelfde printers gekocht en heb dus op dat moment de andere printer eraan gehangen en hij bleef dezelfde foutmelding geven; dat de cartridges er niet goed inzaten en de foutmelding bij het scannen.

Toen heb ik ter controle alles op een andere laptop geinstalleert en daar deede beide printers het goed, zonder enkele foutmelding en zonder problemen met de cartridges. Toch heb ik op die laptop precies dezelfde software geinstalleert.

Ik ben nu al een paar dagen rond aan het kijken op internet maar ik heb nog nergens zo`n dergelijk probleem met een oplossing gevonden.

Het type laptop waar hij de fouten op maakt is een HP Pavillion BV 5000 met Windows XP home. de andere laptop draaide ook op Windows XP Home

Heeft iemand enig idee wat het probleem is en hoe dit opgelost kan worden?

Alvast bedankt,

Rick

Verwijderd

Topicstarter
Correctie: het laptop type is HP Pavillion DV 5000 in plaats van BV ;)

• jochie79
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:06
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:54:
Correctie: het laptop type is HP Pavillion DV 5000 in plaats van BV ;)
Voor zulke "correcties" is er een edit knop.
En ik lees nergens dat je de tip van HP al hebt geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de site van HP gekeken en ik zie nergens dergelijke fouten staan, want dit probleem ligt volgens mij toch echt bij de laptop of niet?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Lijkt me meer iets voor CSA. Het is hoe dan ook zéker geen PRG topic waardig :+

PRG >> CSA :Y)

Overigens lijkt het me een "Onverwachte internet fout" ;) En verder wat jochembossers zegt: Heb je de drivers al eens opnieuw geïnstalleerd? (en als dat niet werkt eerst de-installeren en dan opnieuw installeren).

[ Voor 79% gewijzigd door RobIII op 02-10-2006 21:15 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• jochie79
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:06
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:09:
Ik heb op de site van HP gekeken en ik zie nergens dergelijke fouten staan, want dit probleem ligt volgens mij toch echt bij de laptop of niet?
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:52:
kreeg ik de volgende foutmelding:
onverwachte internet fout. Klik op Ok om het programma te sluiten en probeer 1 van de volgende opties: start het proggramma opnieuw, start de PC opnieuw op en probeer het opnieuw, installeer de HP software opnieuw en probeer het opnieuw
al gedaan? en ook eerst de oude software (incl. drivers) verwijderd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja en hij bleef dezelfde fout geven, ik heb alles 3x verwijderd en opnieuw geinstalleerd

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:14:
Ja en hij bleef dezelfde fout geven, ik heb alles 3x verwijderd en opnieuw geinstalleerd
En heb je de laatste versie al eens gedownload en die geprobeerd? Je zult zelf met wat meer informatie moeten komen, we kunnen niet alles "raden". Dit soort informatie had je natuurlijk ook al in je topicstart kunnen vermelden. Scheelt weer nodeloze replies.

[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 02-10-2006 21:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ja degene die ik origineel uit de doos heb (oude versie dus, want is al van enkele jaren terug) en de nieuwe van de hp site.
Ik heb op die andere laptop het oude software pakket geinstalleert en daar deed hij alles zonder enige probleem

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Toch klinkt het alsof of je windows niet lekker is, of die driver. Een schone installatie van Windows zou meteen uitsluitsel geven, maar persoonlijk vind ik dat nogal hakken met een botte bijl. Mocht je er geen moeite mee hebben dat toch te proberen dan is dat in ieder geval de enige "beste" manier om uit te sluiten waar het probleem zit.
Verder zou je eens kunnen kijken wat je printer doet als je (bijv.) een Epson FX80 stuurprogramma selecteerd (is een standaard matrix-kneut-ding-printer). Die driver stuurt (zo goed als) enkel klare ASCII naar de printer. Als dat werkt met printen van klare tekst (notepad) dan is in ieder geval je printerpoort in orde (of werkt dat ding op USB? Volgens de specs kan 't ding beide namelijk).
En last but not least; je kunt ook even HP bellen of even kijken in solve a problem.

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 02-10-2006 21:23 ]

Over mij

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:08
Kan het wellicht te maken hebben met de USB-poort op de 'foute' laptop? In hoeverre zijn beide laptops aan elkaar identiek?

Als de een wel een foutmelding geeft en de ander onder gelijke omstandigheden wel correct werkt, lijkt het iets te zijn met die laptop; iets met de verbinding tussen laptop/printer. Iets waardoor ook de software deze problemen kan geven wellicht.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Verwijderd

Topicstarter
De laptop is een week oud dus het is erg onwaarschijnlijk dat het probleem in windows zit, en het is een USB printer (hij zag de printer ook meteen)
dus ik zou echt niet weten waar het probleem zit....
de printer doet het ergens anders wel (printer uitgesloten)
de kabel doet het ook ( dus ook uitgesloten)
hij kan gewoon draaie op XP home volgens de specs en is getest ook, en het is nog een schone installatie ook ( dus ook uitgesloten)
en op die USB poort ziet hij hem wel en leest hij wel gewoon usb-stick etc dus die lijkt ook prima te functioneren

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:24:
De laptop is een week oud dus het is erg onwaarschijnlijk dat het probleem in windows zit, en het is een USB printer (hij zag de printer ook meteen)
dus ik zou echt niet weten waar het probleem zit....
de printer doet het ergens anders wel (printer uitgesloten)
de kabel doet het ook ( dus ook uitgesloten)
hij kan gewoon draaie op XP home volgens de specs en is getest ook, en het is nog een schone installatie ook ( dus ook uitgesloten)
en op die USB poort ziet hij hem wel en leest hij wel gewoon usb-stick etc dus die lijkt ook prima te functioneren
En toch zeg ik dat het in de driver of in Windows (of de combinatie van die 2) zit. De harware lijkt inderdaad prima in orde, maar een miniem verschil in een Windows installatie kan jouw probleem toch veroorzaken (hoewel alles op 't oog hetzelfde lijkt dus).

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
dus jij adviseert hem opnieuw te installeren?

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:08
Ik neem aan dat jij de printer hebt geïnstalleerd volgens de HP beschreven methode; eerst software, daarna, op aangeven v/d software, de printer aangesloten?

Volgens mij is het zo dat in incidentele gevallen de HP software lastig kan doen als je niet exact volgens het protocol uitvoert.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Verwijderd

Topicstarter
ja alles netjes volgens het boekje

Verwijderd

Topicstarter
Dus niemand heeft echt een idee waar het aan zou kunnen liggen??
Modbreak:Kun je met kicken wachten tot 24 uur na je laatste reply

[ Voor 35% gewijzigd door Spider.007 op 03-10-2006 09:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee of tip die ik kan uitvoere/teste?;)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Er staan, dunkt me, voldoende tips in dit topic en in de verwezen websites. Als er er daarmee niet uitkomt moet je HP even bellen of zij het voor je op willen lossen (het is tenslotte hun spul). En als je dat niet wil, of je komt er met hen niet uit dan zul je toch echt wat meer doorzettingsvermogen / inzet moeten tonen. Ik mis dat behoorlijk in je topic.

Over mij

Pagina: 1