Zwarten balken toevoegen bij AVI film

Pagina: 1
Acties:

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Voor mijn iPod ben ik aardig in de weer wat betreft video's, ik gebruik Cucusoft Video Converter om ze 320 bij 240 te maken (iPod resolutie) maar eerst plak ik er subtitles in met PocketDivXEncoder.

Als ze geconvert zijn gooi ik ze op mijn iPod en worden de video's niet in breedbeeld weergegeven (erg uitgerekt dus) ook niet als ik dit instel op de iPod zelf.

Nu vond ik dat niet zo heel erg en als ik ze dan via mijn iPod op de tv afspeelden liet ik mijn tv gewoon breedbeeld maken.

MAAR nu heb ik een film van The Lord Of The Rings en die is nog veel breder dan een normale film. Ik zoek een programma waar ik zelf die balken eronder en erboven kan zetten zodat Cucusoft Video Converter er een klein filmpje van maakt met zwarte balken. Dan is het in 1 keer goed.

Kan iemand me helpen?

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

kijk eens naar virtualdub.
Freeware en een geweldig pakket
http://www.virtualdub.org/

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:57

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Is dat niet gewoon een kwestie van de film niet resizen naar 320x240, maar naar 320x180 (16:9) of net naar gelang de verhouding van de film?

Je bent nu namelijk gewoon breedbeeldfilms aan het omzetten naar een 4:3 verhouding, en dan vind je het vreemd dat hij op je IPod ook daadwerkelijk in 4:3 wordt weergegeven :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

FerdiV schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:39:
Voor mijn iPod ben ik aardig in de weer wat betreft video's, ik gebruik Cucusoft Video Converter om ze 320 bij 240 te maken (iPod resolutie) maar eerst plak ik er subtitles in met PocketDivXEncoder.

Als ze geconvert zijn gooi ik ze op mijn iPod en worden de video's niet in breedbeeld weergegeven (erg uitgerekt dus) ook niet als ik dit instel op de iPod zelf.

Nu vond ik dat niet zo heel erg en als ik ze dan via mijn iPod op de tv afspeelden liet ik mijn tv gewoon breedbeeld maken.

MAAR nu heb ik een film van The Lord Of The Rings en die is nog veel breder dan een normale film. Ik zoek een programma waar ik zelf die balken eronder en erboven kan zetten zodat Cucusoft Video Converter er een klein filmpje van maakt met zwarte balken. Dan is het in 1 keer goed.

Kan iemand me helpen?
Zoek eens naar AviSynth, icm Virtualdub ... want zo moet het volgens mij.

Open de source (bij avi's met AviSource, en gebruik AddBorders (a,b,x,y) a en x zijn resp links en rechts, b en z zijn resp. boven en beneden.

Bijvoorbeeld met een Avi waarbij ik 20 px boven en onder wil toevoegen;
AviSource ("pad\naam.avi")
AddBorders (20,0,20,0)

Wegschrijven als ?????.AVS. En dan die .AVS openen in Virtualdub, en (her)coderen.

Ook resizen is mogelijk, gebruik dan bijvoorbeeld LanczosResize (breedte, hoogte) ipv of nà het toevoegen van balken ... whatever. Het kan allemaal met AviSynth :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2006 13:18 ]

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Orion84 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:12:
Is dat niet gewoon een kwestie van de film niet resizen naar 320x240, maar naar 320x180 (16:9) of net naar gelang de verhouding van de film?

Je bent nu namelijk gewoon breedbeeldfilms aan het omzetten naar een 4:3 verhouding, en dan vind je het vreemd dat hij op je IPod ook daadwerkelijk in 4:3 wordt weergegeven :?
Het punt is dat Cucusoft dus 320x240 films maakt, zelfs als het breedbeeld is :( Dus ik krijg altijd uitgerekt en dat is niet in te stellen.

Maar ik zal straks thuis even naar de tips van de anderen gaan kijken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door FerdiV op 03-10-2006 13:24 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:57

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

FerdiV schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:23:
[...]

Het punt is dat Cucusoft dus 320x240 films maakt, zelfs als het breedbeeld is :( Dus ik krijg altijd uitgerekt en dat is niet in te stellen.

Maar ik zal straks thuis even naar de tips van de anderen gaan kijken ;)
Ah, ok, ik ken dat programma verder niet :)

Dan is het dus een kwestie van op zoek gaan naar een ander programma om te resizen zou ik zo zeggen en daar heb je inderdaad al wat hints voor gehad.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1