Toon posts:

Koeling AMD Athlon 1000 verdacht?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het verdacht dat het koelelement van mijn AMD Athlon 1000 erg 'koud' aan voeld. De processor zelf word nu op zijn gewoone snelheid met dit weer ongeveer 60-65Graden! Kan het zijn dat er tussen het koelelement en de processor te veel pasta zit? Of wat is het probleem? Ik krijg het idee dat hij niet goed koelt, omdat hij eerst (voor ik de processor los had gemaakt om hem over tezetten naar een nieuw moederbord en, omdat er wat koelpasta weg was gegaan, er wat bij heb gedaan) rond ongeveer een maximale tempratuur van 50Graden zat!!!
Hoe kan dit, iemand een antwoord? Beetje koelpasta verwijderen, hoeveel overhouden??

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Koeler loshalen, dan alle pasta wegvegen en opnieuw aanbrengen/ vastzetten lijkt me beste

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Verwijder alles, prak de koeler erop en voel of het blok ook werkelijk 60 graden wordt. Daarna een heel klein beetje pasta erop zodat alleen de miniscuul kleine oppervlakte verstoringen worden opgevuld. Daarna de koeler er weer op. Als bij stap 1 de koeler niet warm wordt, dan is er iets mis met het bevestigen en moet je een andere koeler proberen.

Verwijderd

Let er wel op dat je bij die amdtje even wacht voor je de cooler er af haalt als je hem uit zet. Anders loop je kans dat ie door brand.

Verwijderd

Gewoon goed schoonmaken, (ff met peut) (wel op een doekje en niet direct ;)) Daarna goed afnemen en dan voorzichtig een dun laagje koelpasta opnieuw aanbrengen.

Ik neem altijd een plastic wegwerphandschoen.

Smeer wat op de vingertop en dan over de cpu uitsmeren. Heel voorzichtig. Dan eventueel met een stukje karton afsmeren. :)

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:17:
Let er wel op dat je bij die amdtje even wacht voor je de cooler er af haalt als je hem uit zet. Anders loop je kans dat ie doorbrandt.
Als hij uitstaat, wordt er geen energie meer verbruikt, en kan de processor alleen nog afkoelen. Door vervolgens de koeler eraf te halen, raakt hij zijn warmte minder snel kwijt. Doorbranden lijkt me onmogelijk, omdat de temperatuur niet hoger kan worden dan op het moment van uitschakelen.
Pagina: 1