C-media PCI sound device

Pagina: 1
Acties:

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-12-2025
Hallo mensen,

Ik heb net een nieuwe computer samen laten stellen door een kennis.
Alles werkte perfect toen ik hem aansloot behalve het geluid.

Ik heb gekeken naar de drivers van het motherboard voor eht geluid en die bleken al geinstalleerd.
Ik heb die man opgebeld en gevraagd wat er aan de hand was.
Door alle drukte heeft hij vergeten de aparte geluidkaart erop te zetten en dus heb ik die kaart opgehaald in de PCI slot gedrukt en vervolgens windows opgestart.

Hij herkende hem netjes onder windows. Gaf aan dat er drivers geinstalleerd moesten worden.
Ik heb het CDtje eringedaan en alles netjes geinstalleerd.

Computer opnieuw opstarten en het geluid werkte niet.

Ik weet niet meer wat ik moet doen.
Speakers zijn inorde, want andere speakers werkten ook niet. Alles is goed aangesloten, weet iemand wat het probleem kan zijn?

Sythe

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij moet je de onboard geluidskaart in de BIOS even uitschakelen, ik denk dat daar de fout zit.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
geeft apparaatbeheer geen conflicten/fouten aan? Je zou kunnen proberen alles te uninstalleren en dan opnieuw te installeren. Of een ander pci-slot te gebruiken.

Ben eigenlijk best benieuwd.... blijft dit topic ff volgen.

edit: denk dat outerspace het bij het rechte eind heeft :D.. wellicht moet je alles wel weer opnieuw installeren.

[ Voor 19% gewijzigd door Aloys op 02-10-2006 19:26 ]

• Fishlip
Apparaat beheer staat goed, geen fouten dus.

Op het motherboard is die geluidskaart niet 'gejumped', ik wil wel kijken of het lukt als ik hem bios uitzet, maar de onboard geluidskaart werkt ook niet. Die is niet 'gejumped' vertelde die man, zodat hij zeker wist dat die PCI geluidskaart het werk alleen zou doen..

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:30
Heb je het goede apparaat geselecteerd bij Geluiden en Audioapparaten?
Dat was bij mij een keer het grote probleem :P

• Fishlip
Ik heb net alle kabels die ik kon vinden op mijn subwoofer erin gestopt! Nu werkt het eindelijk!

Dank jullie wel!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

lol :D
En de handleiding had je ook al doorgenomen? En die kabels had je niet eerder gevonden?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Fishlip
Beetje late reactie van mij, maar op mijn oude pc werkte het speaker systeem gewoon met 1 kabel.
Ik had daar een gewone onboard geluidskaart.
Bij mijn nieuwe pc en dus de nieuwe geluidskaart was het ndoig om alle kabels aan te sluiten.
Pagina: 1