Toon posts:

Backup via FTP

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Dames en Heren,

Ik wil graag gebruik gaan maken van een server op internet om bestanden via ftp te backuppen.
Ik wil graag van jullie een mening hebben als dit wel veilig en betrouwbaar is.

Kan een bestand corrupt worden als je het via ftp naar een server verstuurd?
Is er een mogelijkheid om te controleren als de bestanden juist zijn aangekomen?

Met vriendelijke groet,
Gloat

• TYNOz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
pak een usb stick ??? vele malen sneller dan een ftp server !!!
en vele malen veiliger als je er een beetje goed mee om gaat.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:52

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:11:
Beste Dames en Heren,

Ik wil graag gebruik gaan maken van een server op internet om bestanden via ftp te backuppen.
Ik vind van wel alleen moet je wel een goede nick + pass verzinnen ;)
Volgens mij alleen als de server de "Resume" optie niet hanteerd, dan is hij 'corrupt/gedeeltelijk' aangekomen
Is er een mogelijkheid om te controleren als de bestanden juist zijn aangekomen?
Volgens mij kan je dit zelf uitproberen om dat file aan te roepen ;)
Met vriendelijke groet,
Gloat
:w
offtopic:
Groeten hoeft hier niet, dat doen wij permanent met posten ;)

Wauw, een sig!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Beste Dames en Heren,
yo :P

Misschien is een externe harddisk beter tenzij je op een 100mbit aangesloten zit...

[ Voor 23% gewijzigd door MensionXL op 02-10-2006 19:24 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Mijn vraag is om hoeveel data gaat het? Iedereen biedt wel leuke opties maar als je data extern staat op b.v. een ftp server is het zeker heel veilig. De meeste hostingproviders maken ook backups. De andere mogelijkheden zijn hier al aangedragen. USB Stick, Externe HD etc. Wat voor verbinding heb je dan wel te begrijpen wat voor upload je hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door MasterMike op 02-10-2006 19:26 ]

Verwijderd

FTP verbinding met SSL en eventueel een webpagina maken die over alle files even de md5 hash uitleest zodat je die kunt vergelijken. Maar er zijn vast betere oplossingen.

Verwijderd

MensionXL schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:23:
[...]

yo :P

Misschien is een externe harddisk beter tenzij je op een 100mbit aangesloten zit...
sinds wanneer moet een backup in enkele minuten voltooid zijn? Eenmalig een volledige backup en vervolgens incremental backups zou voldoende moeten zijn. Ik ga er dan vanuit dat je niet dagelijks/wekelijks enkele Gb's aan data veranderd of aanmaakt

Verwijderd

Bij het ftp protocol worden usernames en passwords als cleartext over het netwerk verzonden , dus nee , veilig is het niet. Als alternatief kan je misschien kijken naar velilige(re) protocollen als sftp of ssl op je ftpd implementeren.

In principe is echter alles onveilig wat via een netwerk moet , dus als het ECHT veilig moet zijn en je geen of amper risico's wilt nemen : offline backuppen.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-03 13:07
Hoe betrouwbaar is jouw remote host? Ik zou zeggen: encrypt (en compress) de files vooraf. FTP gaat vrijwel altijd goed, maar er kan een "bitje" verkeerd aankomen. Dat los je op door gewoon al je backups te bewaren, kan je altijd voor 1 file terugvallen op een oudere.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:07

BCC

Behoort Rsync niet tot de mogelijkheden?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:27:
[...]

sinds wanneer moet een backup in enkele minuten voltooid zijn? Eenmalig een volledige backup en vervolgens incremental backups zou voldoende moeten zijn. Ik ga er dan vanuit dat je niet dagelijks/wekelijks enkele Gb's aan data veranderd of aanmaakt
Eh nou maandelijks dan, dan ben je toch ff lekker voor 10gb je pc voor 1/2 dagen kwijt op een 1mbit up verbinding :P (tenminste ik dan :P)

Goedkoop bellen via VoIP

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-03 11:22

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:11:
Beste Dames en Heren,

Zoals al eerder gemeld: Ftp username & pass gaat als clear text over de lijn. Ergo, ftp is niet veilig
Ja, dat kan. Maar dat kan met elke kopieeractie.
[google=md5sum check]
Met vriendelijke groet,
Gloat
Groeten hoeft hier niet..

Helaas heb ik niet het idee dat je enigzins gezocht hebt om zelf achter deze antwoorden te komen. Dat is toch wel een vereistte op GoT. Het is hier geen helpdesk :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.