[Win 2k] Draadloos netwerk niet te bereiken.

Pagina: 1
Acties:

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik krijg de laptop van mijn vriendin met geen mogelijkheid op het draadloos netwerk bij haar thuis. Het betreft een IBM Pentium 3 met 128 MB en windows 2000. Het hele netwerk is een KPN telefoneren & bellen abonnement (naam is me even ontschoten), router is van Siemans (geleverd door KPN, standaard bij dat abo).

Er zit standaard geen draadloze netwerkkaart ingebouwd, dus hebben we het volgende geprobeerd:
- Sweex kaartje, intern (PCMIA oid?), krijg met geen mogelijkheid verbinding langer dan 20 seconden. In die 20 seconden is de status wel "connected", maar surfen en pingen is niet mogelijk (ook niet naar router). Signaal is dus wel verkrijgbaar (80-100%).
- "Duur" A-merk kaartje, intern, ook hier zelfde als bij het Sweex kaartje.
- Siemens GigaSet USB van KPN, alles volgens de KPN CD-rom geinstalleerd, maar hier vind de software zelfs helemaal geen signaal.

SSID & ASAP (oid) beveiliging/codes zijn goed ingevoerd.

De router is ook te bereiken via een kabeltje, en dan is het binnen 1 seconde voor elkaar. De (Sweex & A-merk) netwerkkaart is bij een winkel geinstalleerd en getest, en daar was wel draadloos verbinding.

Na vele helpdesken gebeld te hebben (KPN, computerboer, Sweex) is tweakers mijn laatste redmiddel :). Ik ben momenteel niet bij mn vriendin, dus kan de exacte types en merken even niet opzoeken.

Komt dit probleem bij iemand bekent voor (lijkt me een issue tussen windows 2000 & KPN/Siemans Gigaset router) en hoe is dit op te lossen?

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 02-10-2006 18:27 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

Verwijderd

Gebruik is statisch ip
Wat voor beveilingsinstellingen heb je ingesteld op je router? WEP/WPA
Firmware van de router updaten.

Krijg je nog een melding als je niet meer geconnect bent? iets met beperkte netwerkmogelijkheden oid.?
En hoe ver staat je pc van je router vandaan?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 18:34 ]

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Router staat ingesteld op WPA en dat is allemaal ook ingesteld bij de laptop. Statisch IP is blijkbaar niet nodig, want via een draad werkt het ook perfect (zelfde instellingen).
Firmware van de router updaten is op zich wel een goede, als het echt niet lukt zal ik dat eens doen.
Krijg geen melding verder bij het disconnecten en de laptop staat praktisch naast de router. (signaal = zeer goed).

Maar kan dus helaas momenteel niks uitvogelen omdat ik 300 km verderop zit ;). (ik hoop nog steeds op een "golden reply" van iemand die me uit de brand helpt ;))

/edit: WEP heb ik ook geprobeerd.

[ Voor 37% gewijzigd door Sport_Life op 02-10-2006 18:37 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

Verwijderd

Probeer eens WEP beveiliging. (wil ook nog wel is helpen)

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-03 20:35
Zet eens alle beveilinging uit. Dan alles even opnieuw opstarten. Meestal wilt de beveilinging de eerste keren tegen werken. En als je het werkende krijgt kun je langzaam stap voor stap alles instellen en ga je vanzelf zien waar je netwerk vast loopt.

verdwaalde ict'er op elektro!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Dus toch beveiliging denken jullie? Ik kan deels de beveiliging niet verwijderen omdat dat allemaal door KPN is ingesteld.

Misschien zou de upgrade naar window XP helpen (gezien de beveiligingsisseus), zou dat een beetje draaien op een P3 met 128 MB?

Verwijderd

XP op 128 BM zal wel draaien, maar ga er niet vanuit dat het snel is.

Schakel gewoon de encryptie uit op de router en probeer dan eens te connecten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:35:
Probeer eens WEP beveiliging. (wil ook nog wel is helpen)
Als WEP wel werkt en WPA niet, moet je je Windows updaten. Helaas zit het niet bij de standaard updates, dus je moet dan even zoeken naar WPA2 update op de Microsoft-site. Dan ben je wat beveiliging betreft weer bij.

WEP wil je niet.

Maareh... WEP werkte dus ook niet. Desondanks kun je altijd zo'n windows-update proberen. Zit er geen MAC-adres-filtering op?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 21:58 ]

Verwijderd

http://www.microsoft.com/...C1-48D6-95EE-1459234F4483

Deze om precies te zijn.
Had een tijdje geleden ook problemen met WPA, na deze patch was het opgelost.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 09:39:
http://www.microsoft.com/...C1-48D6-95EE-1459234F4483

Deze om precies te zijn.
Had een tijdje geleden ook problemen met WPA, na deze patch was het opgelost.
Helaas gaat het om Win2k en niet om WinXP. Ik had ook al gezocht, maar kon ook alleen de XP-patch vinden. Geen idee of Win2k ook zo'n patch nodig heeft, of dat het gewoon in SP4 o.i.d. zit of dat je ook gewoon de XP-patch kunt draaien.
Pagina: 1