videokaartkoeler lagers kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ar34z
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-07 08:01
Hallo,

Ik heb een GF5900 XT in mn computer zitten die onlangs ineens is begonnen te ratelen.
Volgens mij zijn de lagers niet helemaal vers meer, maar hoe dat kan weet ik niet.

Ik heb gekeken of er stof in zit, en dat valt allemaal best mee. Kan ik de koeler er gewoon afhalen om het van dichtbij te bekijken? Krijg ik dan problemen met koelpasta op de gpu? Ik durf er geen wd40 of iets dergelijks (smeerolie) op te spuiten ivm met lekkage enzo...

Hij is nog niet zo oud en ik ga hem echt niet vervangen en de bon kan ik helaas niet vinden, maar hij is al wel meer dan een jaar oud.

Tips iemand? Ik heb het geluid opgenomen, het is ongeveer zoals ik het hoor als ik gewoon op mn stoel zit te computeren: hier.

alsvast bedankt.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je kan de koeler er wel afhalen. Maar dan moet je wel nieuwe koelpasta op de GPU doen. Je kunt ook gewoon de koeler vervangen, dat is goedkoper dan de hele kaart vervangen.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
De lagers kun je niet zomaar vervangen. Ik ben bang dat er dan een andere koeler op moet. Je kan hem wel gewoon loshalen. Als je daarna de core even schoonmaakt met thinner ofzo en wat nieuwe koelpasta erop doet,kan er niks mis gaan. Koeler ook even schoonmaken natuurlijk.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Zeker geen wd40 ofzo gebruiken...

Nieuwe koeler, of het geluid aan blijven horen. Controleer echter wel eens dat je koeler nog draait:)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Smeerolie gaat ook niet helpen tegen een kapot lager, áls het al helpt is het maar tijdelijk.
Voor een paar euro heb je al een alternatieve koeler voor je kaart, koop gewoon een een Zalman of Arctic NV Sliencer voor je kaart.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• ar34z
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-07 08:01
Lijkt me duidelijk dus :) Ik ga wel ff een nieuwe koeler halen deze week.
Bedankt voor de snelle reacties \o/

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Zoek maar eens naar Zalman VGA koeler, en de bijbehorende installation guides. Succes daarmee :D

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-06 00:07
Koeler vervangen is de beste optie inderdaad.

Je hoeft je in ieder geval niet druk te maken over je garantie want zonder bon heb je die toch niet.
Jammer dat je de bon niet meer hebt want meestal zou je de kaart nog wel kunnen laten fixen.

Het vervangen van een videokaart koeler is niet zo lastig als het lijkt, gewoon voorzichtig aan doen en een goede koeler uitkiezen.
Zalman koelers hebben doorgaan een goede levensduur. dus wellicht kun je daar eens naar kijken.

Een bijkomend voordeel van de koeler vervangen is dat je meestal een veel stillere en beter gekoelde kaart voor terug krijgt.

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heb ik ook eens gehad. Stikkertje van de fan verwijderd, 1 druppel teflon spray, en sindsdien al ruim een jaar stilte :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1