[mssql] backup restoren via ldf?

Pagina: 1
Acties:

• haroldd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-01 10:54
heb een groot probleem, er is een mssql2000 tabel leeg geraakt en de host heeft geen backups ervan. ik heb wel een redelijke grote ldf file van de database. kan ik aan de hand daarvan de verwijder acties ongedaan maken? ik heb ff totaal geen idee hoe en kan geen duidelijk antwoord vinden of dit uberhaupt wel of niet mogelijk is.

Werken is gezond, laat het daarom over aan de zieken!

• attiks
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-12-2021
haroldd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:30:
heb een groot probleem, er is een mssql2000 tabel leeg geraakt en de host heeft geen backups ervan. ik heb wel een redelijke grote ldf file van de database. kan ik aan de hand daarvan de verwijder acties ongedaan maken? ik heb ff totaal geen idee hoe en kan geen duidelijk antwoord vinden of dit uberhaupt wel of niet mogelijk is.
Er bestaat een tooltje om log files te rerollen, maar ik ben de naam vergeten, ik denk dat je via google dit wel kan vinden, het tooltje laat je toe om bepaalde delen van een logfile opnieuw af te spelen maar dit werkt natuurlijk op alle tabellen en je hebt minstens een backup nodig van de tabel.

PS: Tooltje kost €€€

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:58
-> DTE

https://fgheysels.github.io/

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:58
Een LDF bevat je transaction log.
Zowiezo zal je eigenlijk je laatste backup moeten terugzetten (die je niet hebt), en dan kan je je transactie-log 'roll forwarden'. Daar heb je trouwens geen tooltje voor nodig; gewoon een sql statement. (RESTORE LOG)

https://fgheysels.github.io/

• haroldd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-01 10:54
whoami schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:53:
Een LDF bevat je transaction log.
Zowiezo zal je eigenlijk je laatste backup moeten terugzetten (die je niet hebt), en dan kan je je transactie-log 'roll forwarden'. Daar heb je trouwens geen tooltje voor nodig; gewoon een sql statement. (RESTORE LOG)
heb een hele oude backup

code:
1
2
3
RESTORE LOG cms_centraal
   FROM DISK = 'C:\temp\cms_centraal.dat'
    WITH STANDBY = 'c:\temp\online\cms_centraal_Log.LDF'

dan krijg ik deze melding: Exclusive access could not be obtained because the database is in use.

Werken is gezond, laat het daarom over aan de zieken!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
haroldd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:09:
[...]

heb een hele oude backup

code:
1
2
3
RESTORE LOG cms_centraal
   FROM DISK = 'C:\temp\cms_centraal.dat'
    WITH STANDBY = 'c:\temp\online\cms_centraal_Log.LDF'

dan krijg ik deze melding: Exclusive access could not be obtained because the database is in use.
Dan zet je je database even in single-user mode :?
Maar daar was je ook achter gekomen als je de foutmelding even in Google had gegooid... Voila

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 02-10-2006 18:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1