Toon posts:

3ware 9550sxu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte lezer,

Ik heb de volgende configuratie:
Supermicro X6DAE-G2+ (Intel E7520, PCI-X 133Mhz)
2x Xeon FSB800 64-bit 3,2Ghz
4x Kingston DDRII 1GB
3ware 9550sxu pci-x sata-II raidcontroller (133Mhz)
6x Seagate 7200.10 320GB 16MB cache

Ik heb met deze configuratie een RAID-5 volume gemaakt van 1,15TB (Stripesize 64K).
5 schijven in RAID-5 dus, 1 is Hot Spare. Dit alles is natuurlijk geinitialiseerd en wel.
Ik heb Windows Server 2003 geinstalleerd op dit volume (1 volledige NTFS partitie over het hele volume)

Nu heb ik HDTune gedraaid, en kom tot een maximale transferrate van 93 Mbps. Is dit niet wat weinig? Iemand die hier ervaring mee heeft?

Ik wacht af......

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02 00:34

John2B

I Love RAID5..!!

Ik kan uit je verhaal niet opmaken wat je zelf al hebt geprobeerd..?

Anders kan je lang wachten...want lekker achterover leunen tot wij het voor je gaan oplossen lijkt niet te gaan werken.

Hint: 3Ware, write through, write back, disk cache on, andere stripe size....ja je moet toch wat om 3Ware aan het performen te krijgen en zeker in RAID5...

Performance RAID5 4 disken

Voor het gemak ben ik van 4 dezelfde disken uitgegaan, RAID5 en dezelfde hoeveelheid cache...3Ware is dus niet echt een snelheids duivel.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie.

Ik heb zelf zeker al heel wat dingen uitgeprobeerd en heb daar een aantal vragen over:

* Stripesize : Scheelt het performance als ik deze wijzig in 256K? Of moet ik een hele nieuwe configuratie maken en dan direct 256K kiezen? De vraag is dus als je de stripesize wijzigt, hoef je dan niets verder te wijzigen

* Seagate 7200.10 t.o.v. Raptor : kan dit het verschil zijn in deze enorme performance verschillen?

* Wat is de uitwerking van evt. meer geheugen. De kaart heeft nu 128MB geheugen

* Is het zo dat bij RAID-5, des te meer schijven, des te meer snelheid?

Ik zoek gewoon iemand die mij kan adviseren. Geld speelt geen rol, het moet gewoon een snelle server worden (wel SATA-II uiteraard). Of is Areca een veel betere kaart voor deze configuratie?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Als geld geen rol speelt zou ik persoonlijk idd hem door een Areca vervangen, denk ook wel dat dat de grootste prestatiewinst op zal leveren. Neem wel meteen de BBU erbij zodat je veilig write-back aan kunt zetten.

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 10:17:Ik zoek gewoon iemand die mij kan adviseren. Geld speelt geen rol, het moet gewoon een snelle server worden (wel SATA-II uiteraard). Of is Areca een veel betere kaart voor deze configuratie?
Areca heeft op bijna alle vlakken betere performance dan 3Ware :). Voor die config is dat zeker een betere kaart.