Welke Webcam is goed en toekomstvast?

Pagina: 1
Acties:

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 16:39
Hoi allemaal,
Ik wil een nieuwe Webcam gaan kopen en liefst een beetje goede. Ik dacht zelf aan de Philips 900NC. Dat ding kost zo'n 70 euro. Als ik zoveel geld uitgeef aan een webcam wil ik echter wel zeker weten dat ie de komende 5 jaar meegaat, oftewel dat er drivers zijn voor nieuwere operating systems zoals Windows Vista zowel 32bit als x64. Ik heb Philips dus gevraagd of ze al bezig zijn met de drivers voor Windows Vista (zolang duurt het ook weer niet voor die uitkomt) en hun antwoord was:

"Op dit moment worden deze besturingssystemen niet ondersteunt.
Het is nog niet duidelijk of en wanneer deze besturingssystemen ondersteunt gaan worden."

Dat geeft mij nou niet echt een warm gevoel over dat die camera toekomstvast gaat zijn. Weet iemand een andere goede webcam waarvoor al wel beta drivers voor Vista beschikbaar zijn of zeker zullen komen?

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Als je een logitech zou nemen weet je zeker dat deze straks ook in Vista ondersteund wordt :)

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:16
Microsofts eigen, betrekkelijk nieuwe, serie die zogenaamd speciaal voor Vista is ontworpen. (Er zijn wel Windows XP drivers voor, hoor; daar niet van.) Ik heb zelf een Logitech Quickcam Pro 5000 die perfect werkt en ik verwacht ook wel dat Logitech hier nog drivers voor uitbrengt. :)

^ Wat hij zegt.

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 16:39
Ik zag wel dat die Microsoft Webcams erg duur zijn in vergelijking met andere merken. Voor het geld van het één na topmodel heb je bij Philips een tracking webcam.
Wat Logitech betreft, zou die echt betere driver support hebben dan de rest? Ik bedoel, Logitech heeft ook nog steeds geen drivers voor Windows XP x64

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-02 14:06
Nu zit ik zelf niet zo in de webcams. maar zijn er wel veel meer grote merken dan logi / ms / philips ?

heb zelf 1 of ander brak ding maar al die goedkope blokker camera's etc zijn ten eerste brak ten 2de drivers.. zou er niet op gokken :p

vista word een compleet nieuw systeem. system builders gebruiken meestal meteen nieuwe os systemen. dus dan komt logitech vast wel met een driver versie voor vista.. de reden dat xp 64 niet word ondersteunt.. dat word meestal niet mainstream voorgeinstalleerd. maar vista straks wel dus moeten ze vanzelf met drivers komen.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

TgR_KILLER schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 14:18:
Nu zit ik zelf niet zo in de webcams. maar zijn er wel veel meer grote merken dan logi / ms / philips ?
Creative heb je ook nog.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• TgR_KILLER
true. :) ff vergeten ;x zelf nooit mee gewerkt 2 trust cams gehad ( bagger troep ^^ ) zelf een goedkoop blokker ding gebruik hem toch bijna nooit. pap heeft ook zon logitech quickcam 5000 ofzo wel mooi dingetje werkt netjes :)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:13

Nakebod

Nope.

Maar creative is niet echt groot, en heb die webcams nooit echt super gevonden :x

Qua driver support is Logitech naar mijn mening toch wel de beste (En zelfs Logitech is niet altijd goed.. 35 mb voor een webcam driver..)
Denk dus dat je bij Philips minder save zit qua driversupport.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• TgR_KILLER
mwa.. die 35 mb komt omdat ze er zon huge ass software pakket omheen hebben zitten met flitsende schermpjes en weet ik wat voor opties. de software van mijn el cheapo cam is maar een paar mb ofzo :p ziet er ook el cheapo uit maar goed t werkt ;) alleen daar kan je geen filmpjes mee maken en met die logitech software weer wel :)

• Xof

Xof

WinXP x64 is niet echt op consumenten gericht, dus waarom zou Logitech daar drivers voor gaan schrijven :)

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10-2025

Technicality

Vliegt rechtsom...

Xof schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:40:
WinXP x64 is niet echt op consumenten gericht, dus waarom zou Logitech daar drivers voor gaan schrijven :)
Ze doen het toch, hun marktaandeel is zo groot dat ze zelfs in de 64bit sector kunnen verdienen ;)

• Xof

Xof

Technicality schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:42:
[...]
Ze doen het toch, hun marktaandeel is zo groot dat ze zelfs in de 64bit sector kunnen verdienen ;)
Ik heb het dan over de drivers voor de webcams ;)
Voor toetsenborden ed. hebben ze idd gewoon x64 drivers.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb een el cheapo cam van de Blokker (Q-TEC, €9,95). De meegeleverde software doet het niet onder Vista (OS NOT SUPPORTED! geeft hij alS error), maar wanneer je de drivers uitpakt en Vista in een mapje laat zoeken vindt hij hem wel. Hij detecteert hem als CIF USB Camera, en daarna werkt hij gewoon. Vista downloadt die drivers trouwens ook van Windows Update, mocht je geen zin hebben om ze uit te pakken. Werkt gewoon perfect :)

We are shaping the future

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-02 23:39
Technicality schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:42:
[...]
De enige fabrikant die x64 drivers voor webcams heeft is Creative... Bij Logitech zeggen ze al een jaar dat ze bezig zijn, maar daar komt nooit wat van.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

zelf ook op zoek naar webcam, maar welke heeft een hoge (niet dat softwarematig opgekrikte) videoresolutie? (minimaal 800*600 ofzo) en werkt (gaat werken) onder vista?

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 03-10-2006 17:45 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1