hai...
ik heb deze tabellen
client » client_2_traject » traject » rappel_2_traject
en tussen de tabellen zit een id-link maar ik moet in 1x van client naar rappel_2_traject
hiervoor gebruik ik deze nogal omslachtige querie:
hehe...
zoals je ziet nogal wat subqueries... ja ik dacht, laten we alles nou in 1x doen. dat scheelt werk. HELAAS, want op de een of andere manier issie 2 seconden aan het ratelen voordat ie klaar is. en dan heb ik nog maar heeeele kleine tabellen met alleen wat test-data erin.
nu ben ik al aan het kijken naar een JOIN, maar snap dat nog niet helemaal
heeft het zin om een JOIN te maken? of is mijn querie gewoon niet helemaal lekker?
het resultaat is precies wat ik nodig heb, dus dat lijkt me niet.
ik vraag geen kant en klaar script hoor, maar voordat ik me ga verdiepen in een JOIN, wil ik graag weten of dit performance-wise wel helpt... of dat mijn querie anders moet
ik heb deze tabellen
client » client_2_traject » traject » rappel_2_traject
en tussen de tabellen zit een id-link maar ik moet in 1x van client naar rappel_2_traject
hiervoor gebruik ik deze nogal omslachtige querie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| SELECT * FROM `rappel_2_traject` WHERE `traject_id` IN (
SELECT `traject_id` FROM `traject` WHERE `traject_id` IN (
SELECT `traject_id` FROM `client_2_traject` WHERE `client_id` IN (
SELECT `client_id` FROM `client` WHERE `user_id`='".$_SESSION["safe_id"]."'
)
)
) ORDER BY `rappel_datum` |
hehe...
zoals je ziet nogal wat subqueries... ja ik dacht, laten we alles nou in 1x doen. dat scheelt werk. HELAAS, want op de een of andere manier issie 2 seconden aan het ratelen voordat ie klaar is. en dan heb ik nog maar heeeele kleine tabellen met alleen wat test-data erin.
nu ben ik al aan het kijken naar een JOIN, maar snap dat nog niet helemaal
heeft het zin om een JOIN te maken? of is mijn querie gewoon niet helemaal lekker?
het resultaat is precies wat ik nodig heb, dus dat lijkt me niet.
ik vraag geen kant en klaar script hoor, maar voordat ik me ga verdiepen in een JOIN, wil ik graag weten of dit performance-wise wel helpt... of dat mijn querie anders moet
heeeeee ..... hoe is het?