Ik kreeg laatst het gekke idee om naast mijn computertje ook nog maar een laptop aan te schaffen, maar nu zit ik met het probleem dat ik maar een budget van +/- €750 heb (arme student)
dus ik ben wat winkels af geweest en deze computer raden ze me over het algemeen aan. (Acer Aspire 5101AWLMi 1024). Ik wilde hem in eerste instantie gebruiken voor school, maar had al snel zoiets van:"Handig ook voor lan-party's, maar kun je er eigenlijk wel op gamen?" De verkopers zeiden allemaal dat ik voor dat bedrag geen laptop kon kopen die games aan kon. Zijn er nog mensen hier die een betere laptop voor hetzelfde geld weten te vinden?
Voor 750 euro krijg je geen game laptop, of een game laptop van de vorige eeuw, duidelijk:
Core Duo/Turion 64 X2 met kut graka
P-M/Turion 64 met midrange graka
Wil je echt gamen op een laptop van deze tijd (dus dualcore) moet je al gauw denken aan 1000 euro. Voor een beetje performance zit je al gauw bij een 7600 of X1600. (7600 gamed trouwens lekker in onderstaande config als je 1070 euri kan ophoesten)
Core Duo/Turion 64 X2 met kut graka
P-M/Turion 64 met midrange graka
Wil je echt gamen op een laptop van deze tijd (dus dualcore) moet je al gauw denken aan 1000 euro. Voor een beetje performance zit je al gauw bij een 7600 of X1600. (7600 gamed trouwens lekker in onderstaande config als je 1070 euri kan ophoesten)