After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik meot je eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat jij nou eigenljik wil gaan doen, hoe wil je een signaal doorlussen?
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
jij snapt wat ik wilJanoz schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 15:54:
Geen software. Dat zou alleen kunnen met een 2e netwerkkaart en wat routing of bridging software. Maar heeft dat AP niet een ingebouwde switch? Dan sluit je de binnenkomende kabel op je AP aan en vervolgens je PC op het AP.
kijk, er loopt al vanaf de router een utp naar de kamer waar ik een AP wil hebben voor beter bereik. Aan die kabel hangt de pc van mams. Om niet nóg een kabel te trekken.... vandaar de vraag
kijk, als een 5 poorts netgear switchje niet zoveel kost kan die er ook nog wel bij. maar zat eigenlijk te hopen dat het zonder switchje kan
[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 02-10-2006 16:01 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
al naar gezocht, kan der geen vinden. niet bij belkin, hawking, 3comen linksysJanoz schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:10:
Je zou even op moeten letten of er een ingebouwde switch in zit
Oscar Wilde
Dus als je niet bang bent om een beetje te spelen met de instellingen van een draadloze router, dan neem je een draadloze router. En anders neem je een simpele switch en een AP
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Je kan ook een tweede netwerk kaart nemen (maar dan moet de PC van je moeder altijd aanstaan) of alleen het AP aansluiten en de PC van je moeder met een USB dongle voor weinig draadloos maken en het zo oplossen.
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
1 bij de router die 2 poorten neemt, 1 aan het einde waarvan 1/2 voor de AP en de andere 2/2 voor je mams
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
hee da's leuk! weet je ook waar (conrad oid?) want dat zou voor mij ook wel wat zijn.SinergyX schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:40:
Je kan zo'n UTP -> 2x 4 UTP splitter gewoon compleet kopen, dacht in setjes van 2.
1 bij de router die 2 poorten neemt, 1 aan het einde waarvan 1/2 voor de AP en de andere 2/2 voor je mams
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
die heb ik al, maar bereik is niet al te superOrion84 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:36:
Dan moet je dus een draadloze router nemen in plaats van een AP. Dat is namelijk een AP met een switch ingebouwd. Helaas krijg je er dan ook een router bij, maar dat is meestal wel uit te schakelen in de webinterface.
Dus als je niet bang bent om een beetje te spelen met de instellingen van een draadloze router, dan neem je een draadloze router. En anders neem je een simpele switch en een AP
heb je wat meer info?? al zo zelf ff in conrad catalogus snuffelen.SinergyX schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:40:
Je kan zo'n UTP -> 2x 4 UTP splitter gewoon compleet kopen, dacht in setjes van 2.
Maar is dat zon splitter die hetzelfde doet van als je zelf die 8 utp draadjes verdeeld over 2 pcs?
Hou ik dan wel de 100MBit over de kabel?
die pc was voorheen ook draadloos maar van een op andere moment werkte dat voor geen ene meter meer. daarom draadje gelegd. (denk overigens dat dat door al die stroomuitvallen hier komt)franssie schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:36:
als je al een router hebt zou het met een oud hubje moeten lukken volgens mij of anders inderdaad switchje.
Je kan ook een tweede netwerk kaart nemen (maar dan moet de PC van je moeder altijd aanstaan) of alleen het AP aansluiten en de PC van je moeder met een USB dongle voor weinig draadloos maken en het zo oplossen.
[ Voor 23% gewijzigd door Raven op 02-10-2006 18:14 ]
Oscar Wilde
Daarom dus eentje extra op de plek waar je nu een "AP met switch" wil hebbenbartgrefte schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:12:
[...]
die heb ik al, maar bereik is niet al te super
Maar dat is dus wel wat moeite qua instellingen, omdat je liever geen twee routers wilt hebben in één netwerk.
[ Voor 9% gewijzigd door Orion84 op 02-10-2006 18:30 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
ja maar der hoeft maar één pc + een ap aan, dus waarom een complete router??Orion84 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:29:
[...]
Daarom dus eentje extra op de plek waar je nu een "AP met switch" wil hebben
Maar dat is dus wel wat moeite qua instellingen, omdat je liever geen twee routers wilt hebben in één netwerk.
ps, zou een versterkertje niet wat zijn tussen me router en de antenne? (als alternatief) ja ok, weet dat 100mW max is in NL maar zou dat mischien wat zijn icm met een hawking 7dbi antenne ofzo?
Oscar Wilde
Jij geeft aan een AP met ingebouwde switch te willen. De enige optie die je dan hebt is een router. Die zijn niet eens echt duurder dan een AP, dus daar zit het probleem niet.bartgrefte schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:41:
[...]
ja maar der hoeft maar één pc + een ap aan, dus waarom een complete router??
ps, zou een versterkertje niet wat zijn tussen me router en de antenne? (als alternatief) ja ok, weet dat 100mW max is in NL maar zou dat mischien wat zijn icm met een hawking 7dbi antenne ofzo?
Proberen je huidige wireless router wat te verbeteren met een speciale antenne of een versterker is inderdaad ook een optie. Tenminste, als je huidige router de mogelijkheid biedt om de antenne los te schroeven.
Cat5 (100mbit) gebruikt maar 4 van de 8 kabels. Die splitter maakt dus 2x4 kabel-aansluitingen, andere kant van de kabel dus ook. Nu weet ik alleen niet 100% of FullDuplex ook met 4 draden kan, of dat FD er toch 8 nodig heeft.bartgrefte schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:12:
heb je wat meer info?? al zo zelf ff in conrad catalogus snuffelen.
Maar is dat zon splitter die hetzelfde doet van als je zelf die 8 utp draadjes verdeeld over 2 pcs?
Hou ik dan wel de 100MBit over de kabel?
Anyway, my 1337 paint skills:
Zoiets nodig dus?
8,53 euro
Pak dan meteen een switch, de hubs zijn "zo uit de tijd" als je veel download neigen die dingen sneller over de nek te gaan pak gewoon een switchje.djluc schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:10:
Gewoon lekker een hubje/switchje pakken. Kost vrijwel niets: http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc
8,53 euro
verdwaalde ict'er op elektro!
Uhhm, het is een pagina vol met switches5mebibyte schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:18:
[...]
Pak dan meteen een switch, de hubs zijn "zo uit de tijd" als je veel download neigen die dingen sneller over de nek te gaan pak gewoon een switchje.
Verder gaat het maar over een 2 items, terwijl de backplane voor bijvoorbeeld 5 items gecalculeerd is. Oftwel: No problemo.
[ Voor 16% gewijzigd door djluc op 02-10-2006 20:32 ]
maar ff naar de router. 't is een asus wl500g deluxe. zou je van dat ding het signaal wat kunnen boosten mbv een (afschroefbare rpsma)antenne + klein versterkertje ertussen?
[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 02-10-2006 20:42 ]
Oscar Wilde