Hallo allemaal, het volgende probleem.
Ik heb 2 domein namen tot mijn beschikking op het moment
www.wipeontrash.com en www.never-give-up.org
Nu heb ik thuis op mijn server 2 mappen gemaakt elk met hun eigen forums
Nu als ik wipeontrash.com intyp kom ik in de root van mijn Htdocs met de mappen Never en Wipe
Nu wil ik dus als ik www.wipeontrash.com intypt, hij naar www.wipeontrash.com/wipe/index.php gaat en respectievielijk www.never-give-up.org/never/index.php.
Ik ben te weten gekomen dat dit met virtual hosts gedaan kan worden, mijn dns provider heeft mij hiermee opweg geholpen, verder refereren ze naar de apache handleiding. Deze heb ik doorgespit alleen ik kan het tot nu toe nog steeds niet voor elkaar krijgen. Naar aanleiding van verschillende zoektochten hier en op google en apache heb ik nu dit in me virtualhosts config file staan.
(en ja ik herstart de apache server elke keer na een edit)
<virtualhost *:80>
ServerAdmin wipeadmins@gmail.com
DocumentRoot c:/program%files/xampp/htdocs/wipe
ServerName www.wipeontrash.com
</virtualhost>
ServerAdmin neveradmins@gmail.com
DocumentRoot c:/program%files/xampp/htdocs/never
ServerName www.never-give-up.org
</virtualhost>
Echter werkt dit niet, ik krijg nu een page is forbidden als ik op mijn www.wipeontrash.com terecht kom
Als ik de virtualhost van *:80 naar **mijnip*** verander, krijg ik geen forbidden page meer, maar gewoon weer een directory overview.....
Kan iemand mij hiermee verder opweghelpen ?...
Ik heb 2 domein namen tot mijn beschikking op het moment
www.wipeontrash.com en www.never-give-up.org
Nu heb ik thuis op mijn server 2 mappen gemaakt elk met hun eigen forums
Nu als ik wipeontrash.com intyp kom ik in de root van mijn Htdocs met de mappen Never en Wipe
Nu wil ik dus als ik www.wipeontrash.com intypt, hij naar www.wipeontrash.com/wipe/index.php gaat en respectievielijk www.never-give-up.org/never/index.php.
Ik ben te weten gekomen dat dit met virtual hosts gedaan kan worden, mijn dns provider heeft mij hiermee opweg geholpen, verder refereren ze naar de apache handleiding. Deze heb ik doorgespit alleen ik kan het tot nu toe nog steeds niet voor elkaar krijgen. Naar aanleiding van verschillende zoektochten hier en op google en apache heb ik nu dit in me virtualhosts config file staan.
(en ja ik herstart de apache server elke keer na een edit)
ServerAdmin wipeadmins@gmail.com
DocumentRoot c:/program%files/xampp/htdocs/wipe
ServerName www.wipeontrash.com
</virtualhost>
ServerAdmin neveradmins@gmail.com
DocumentRoot c:/program%files/xampp/htdocs/never
ServerName www.never-give-up.org
</virtualhost>
Echter werkt dit niet, ik krijg nu een page is forbidden als ik op mijn www.wipeontrash.com terecht kom
Als ik de virtualhost van *:80 naar **mijnip*** verander, krijg ik geen forbidden page meer, maar gewoon weer een directory overview.....
Kan iemand mij hiermee verder opweghelpen ?...