Toon posts:

[XP] Foutmelding bij het formateren met windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem. Ik wilde mij PC formateren. Ik had er Windows Media Center edition op zitten. Ik heb een aantal problemen mee gehad, waardoor ik mij PC wil formateren. Ik wil nu er Windows XP op zetten. Ik heb 1 hardeschijdf die ik in 2 partities heb verdeelt. Dus de C en D schijf. De D schijf die wil ik niet formateren en dus zo laten. Ik heb de C partitie leeggehaald en vervolgens wilde ik er Windows XP opzetten. Hij begint met de installatie en dan begint hij met bestanden te kopieren. plots houdt hij op en zegt dat hij umpnpmgr.dll; lsasrv.dll, w52help.dll, mgsnap.dll....niet kan kopiëren.
Dan heb je de keuze, bestand overslaan; nog is proberen of setup afsluiten. Ik heb ze allemaal geprobeerd, maar nee geen resultaat.
Dus afsluiten dan maar. Ik kom dus dan niet verder in de installatie. Het heeft dus iets met de dll bestanden te maken. Kan iemand mij hierbij helpen. Ik heb op internet gezocht of ik iets kon vinden maar kan geen oplossing vinden. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Alvast bedankt.

Groeten,

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

probeer het betrokken bestand eens te kopieren vanaf de CD in een al werkend OS en vergelijk de bestandgrote/md5 hash om te kijken of de CD niet gewoon beschadigd is/bestand corrupt. Zo ja, een nieuwe ISO downloaden van jou versie van XP (of iemand anders zijn cd gebruiken). Moet je waarschijnlijkwel bellen om te activeren maar als je key legaal is zal dat geen probleem zijn.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:58
Ziet er meer een Media probleem te zijn, ben je zeker dat de cd-rom deze kan lezen?
Misschien eens proberen met een andere cd.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
Ja wel meer mensen zeggen dat het met de cd te maken kan hebben. Ik ga vanavond even proberen of het met een ander xp cd wel lukt.

Verwijderd

Probeer eerst maar eens een geheugen sim eruit te halen, of als je maar 1 sim hebt deze te wisselen voor een andere.

ik heb een soort gelijk probleem gehad, eerst problemen met windows xp, daarna geen instalatie meer.

Als je pc toch nog een beetje draait kun je memtest download en op cd branden om het geheugen te testen. Deze cd start op voor dat windows op start.

Ik denk dat het een defecte geheugen sim is.

succes,

Sander

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gisteren heel de avond geprobeert om XP te installeren met een ander XP cd. Hij lukte bijna :'( , maar na een gegeven moment kreeg ik een blauwe scherm met de volgende foutmelding "kernel_data_inpage_error". Deze foutmelding was ook al de oorzaak dat ik mij pc moest formateren. Weet iemand wat voor foutmelding dit is en wat ik er tegen kan doen om het op te lossen.

Groeten

Verwijderd

Klinkt als een geheugen probleem, kan je wat info geven over het geheugen en of het is uitgebreid na de vorige installatie?

Pas ook een PC gehad die alleen XP maar wou installeren als ik er minder geheugen inzette.
PC was na installatie uitgebreid naar 1 Gb en daarmee kreeg ik soortgelijke fouten na installatie.
512 Mb erin en de installatie ging prima.

Je kan hier:
http://www.memtest86.com/#download0

een bootable cd image downloaden met memtest.
bestand downloaden en op cd branden, als je daarmee opstart kan je het ram testen.
Lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat het aan de videokaart ligt.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 08:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen geheugen uitgebreid en ik weet ook niet of en hoe ik mij geheugen kan testen. Aangezien ik mij C schijf al heb geformateert en die dus helemaal leeg is, start mij pc niet meer volledig op. Ik heb ook gehoord dat het aan mij beeldkaart of RAM geheugen kan liggen? Weet iemand daar meer van.

En weet iemand hoe ik mij geheugen,beeldkaart en hardeschijf kan controlleren? Mij hardeschijf zit volgens mij vast aan mij moederbord.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:38
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 08:23:
Ik heb geen geheugen uitgebreid en ik weet ook niet of en hoe ik mij geheugen kan testen.
Wordt een paar posts hierboven uitgelegd door Dolle Dries. Zie ook memtest.org. Tevens kun je nog even kijken wat voor een hd je hebt, en op de site van de fabrikant een test-tooltje downloaden, heb je dat ook meteen uitgesloten.
Pagina: 1