Toon posts:

[2000 Server/XP] policies die niet doorgegeven worden*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

heb al enige ervaring met servers maar deze slaat weer eens alles.
Heb hier een w2k server staan, die niet op internet is aangesloten. Alles geinstalleerd, alleen wil de gebruiker gelijk aan de slag terwijl nog niets getest is. Daarom wil ik ' even' een gebruiker aanmaken waarin alles is ' dichtgetimmerd'. Dus gebruiker aangemaakt, OU aangemaakt met beleid (eigenlijk alles dicht) en gebruiker in die container. Aangemeld als gebruiker maar helaas, ik kan daar alles. Dus DNS nagelopen: op client machines wordt netjes naar de server verwezen. DNS server nagelopen: Alles werkt (in zoverre, als ik de test laat lopen staat alles op gelukt).
Daarom maar eens op de client gpupdate gedraaid: geen resultaat.
De client opnieuw in het domein geintroduceerd. Geen resultaat.
Ik maak gebruik van mandatory profiles, AD werkt naar mijn weten goed.
gpresult geeft:

User group Policy results for:
CN=doedag,OE=doe,OU=Gberukers,OU=School,DC=Msk,DC=local
Domain name: MSK
Domain Type: Windows 2000
Site name: standaard-eerste-site
Roaming Profile: \\Server\Profiles\doedag
Local Profile: C:\ enz.

Failed to open key with 2

Computer group policy results for:
the computer is a member of the following security groups:

En hier staan dan juist de verkeerde members, namelijk die van de administrator!

Iemand een vermoeden waar ik de mist in loop? 8)7

Thor2002

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WC lichte titel edit

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
@ koffie: sory, ik ging ervan uit dat ik het over mijn server had...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Staan er nog leuke dingen in je eventlog? :)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Welk client-OS hebben we het over?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik zat even op een andere lokatie.
M.b.t. eventlog: geen vreemde zaken, hooguit (vele) meldingen dat net time nog niet goed functioneert. Dit is omdat de server nog geen verbinding met de wereld heeft.
As for het OS van de clients: Xp en W2k.

Ik heb echter op een ander forum doorgekregen dat het profiel waarschijnlijk weigert beeid mee te nemen omdat er een mandatory prfiel van gemaakt was. Dit had ik al weer terug gezet maar dat schijnt dan niet meer te redden te zijn. Advies was om dat het profiel van deze gebruiker te wissen en opnieuw aan te melden. Er wordt dan een nieuw ´standaard´ profiel aangemaakt. Dat zou dan direct het beleid moeten kunnen volgen! Ga ik proberen.

Thor2002

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Normaal horen je clients geen problemen te maken van het niet vinden van een NTP server - je domain controller is dat namelijk, zijn het dus je clients die die melding geven en zo ja - dan staan er vast ook andere meldingen over logon/policy fouten in, of is dit enkel op de server? :)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is inmiddels verholpen. Ik heb uiteindelijk het profiel van de server afgehaald (er stond nog niets bijzonders in of op) en vanaf een schone client aangemeld. Dit geeft een nieuw profiel dat netjes alles doet wat de policy zegt.
Pagina: 1