Verbergen memory stick 'partitie'

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• heron
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 06:48
Sinds kort heb ik een Kingston U3 memory stick, en als ik deze in mijn iMacje stop, krijg ik twee nieuwe iconen op mijn desktop (en finder) - eentje met een cd-icoon (een soort read-only partitie met een .exe erop voor data encryptie e.d.) en een normale, wit-gekleurde, schijf (de stick zelf).

Hoe kan ik voorkomen dat ik dat cd-icoon te zien krijg? Onder Mac OS X is die namelijk totaal niet interessant voor mij.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik gok dat dat ding gepartitioneerd is, maar als je pech hebt is het gewoon een read-only rommetje en dan kom je er niet zo makkelijk vanaf :)
Heb je er al met Disk Utility naar gekeken?

[ Voor 13% gewijzigd door dawuss op 02-10-2006 14:59 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Ik heb zelf een pendrive micro stick waarop twee schijfjes staan (dus geen partities), de eerste is gewoon het standaard geheugen van de stick, en het tweede is een schijf van 1,44 MB die onder windows doet alof hij een floppy drive is.
Deze tweede gebruik ik niet maar wordt wel elke keer gemount. En dus moet ik hem als ik klaar ben met mn stick hem ook weer unmounten.

Ik heb al gezocht maar nooit een oplossing kunnen vinden. Dus als er iemand is die wel een oplossing heeft voor de TS heb ik daar waarschijnlijk wel baat bij. Maar ik vrees helaas dat het gewoon niet mogelijk is.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-02 10:20

Apache

amateur software devver

If it ain't broken it doesn't have enough features