[Exact Globe 2003] MAC adres problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06 23:46
Bij een computer die wireless internet heeft komt het volgende probleem voor. Zodra je Exact opstart kan je kiezen voor welke administratie je wil openen. Zodra je dan een keuze maakt zegt Exact dat het mac adres niet toegestaan is. Nu heb ik dit mac adres in Exact toegevoegd via een andere pc en dan werkt het maar nu komt het echte probleem. Elke keer als je de pc opnieuw opstart geeft Exact een ander mac adres aan dat niet toegestaan is. Bij ipconfig staat elke keer het goede mac adres. Hoe kan het nu toch dat Exact na elke opstart een ander mac adres toegezonden krijgt terwijl het bij ipconfig elke keer juist staat.

Wat extra info:
- Er stonden "Automatic Tunneling Pseudo-Interface" interfaces in, deze verwijdert met ipv6 uninstall, probleem blijft.
- Vast mac adres gezet in de wireless adapter eigenschappen, probleem blijft.
- Alle wireless drivers en software verwijdert, probleem blijft na herinstall.
- Probleem is bij zowel wireless van XP als bij wireless tool van Linksys, maakt niet uit wat ik gebruik.

Met een netwerk kabel werkt het wel gewoon goed maar deze kabel is er maar tijdelijk. Op een andere wireless pc werkt het wel gewoon goed.

Heeft dus iemand enig idee waarom Exact steeds met de melding komt dat de pc een ander mac adres heeft en dus niet toegelaten wordt terwijl lokaal ipconfig het mac adres gewoon goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Misschien de support afdeling van exact eens bellen?
't klinkt als een bugje namelijk.. het zou ook nog kunnen dat exact het mac-adres van een andere kaart pakt misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42832

Exact op een mac adres?? Ik heb hier ook EG2003E draaien maar hier werkt alles met de authenticated domain user onder een 2000 domain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieze
Tja, zo ver ik kan zien in Exact moet iemand met administrator rechten in Exact inloggen en de juiste mac adressen toevoegen anders kom je er met de pc er niet in. Ik kan ook geen optie vinden om deze controle uit te schakelen anders had ik het op die manier wel opgelost. Ik had al met Exact gebeld maar die zijn het probleem aan het "bespreken" en ik weet niet zeker of dit nu eigenlijk een windows of een exact probleem is. Het enige vreemde wat ik nog op de pc gevonden heb was een extra Aegis ieee 802.1x protocol wat schijnbaar soms conflicten maakt met linksys maar dit heb ik nog niet kunnen uitschakelen en testen. Mocht iemand anders nog ideeën hebben dan heel graag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieze
Wel, Exact helpdesk had geen idee wat er aan de hand was en moest zelfs voor de tweede keer uitleggen wat ik bedoelde met de workstations mac adres controle....

Maar het is opgelost nu, andere wireless netwerkkaartje geinstalleerd en deze doet het zonder problemen. Waarom die andere mac adres problemen heeft weet ik nog steeds niet maar het is iig opgelost :)