Toon posts:

Schokkend beeld na exporteren in Premiere Pro 7.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Premiere Pro om met een DVD recorder (Lite On) opgenomen vob bestanden te edit-en en te exporteren naar DVD. Ik gebruik een Acer Travelmate 4670.

In eerste instantie kreeg ik de vob bestanden niet geïmporteerd in Premiere Pro. Ik heb de bestanden hernoemd naar MPEG. Daarna heb ik de bestanden geïmporteerd en bewerkt. Deze bestanden kon ik zonder schokken afspelen voor bewerking en als ik de timeline afspeelde kreeg ik een schokkend beeld.

Toen ben ik gaan exporteren naar MPG2. Toen begonnen de problemen. Ik probeerde te exporten naar AVI, zelfde probleem. Tijdens het renderen kreeg ik steeds een foutmelding en stopte Premiere met Renderen. Het bestand wat tot dusver aangemaakt was heb ik bekeken en het beeld is schokkend. Toen ben ik gaan zoeken in google, videomontageforum, videohelp en op gathering.tweakers.net.

Een aantal soortgelijke topics heb ik gevonden. In deze topics waren de oplossing:
1 Het gebruik van het programma MPEG video wizard DVD. Dit programma zou het mogelijk maken vob bestanden te importeren te bewerken en dan te exporteren naar MPG formaat. Het importeren en bewerken werkte inderdaad. Het exporteren ook. Het resultaat was echter nog niet bevredigend: weer een schokkende film.
2 om het vob bestand te demuxen. Dit heb ik gedaan met vobedit en ReJig. De output uit beide programma’s heb ik geïmporteerd in Premiere Pro. Wanneer ik deze in de timeline zette en exporteerde kreeg ik weer een schokkend beeld in de geëxporteerde bestanden, welk export bestand ik ook koos (AVI MPG).

Wat kan ik doen om een normaal beeld te krijgen in mijn geëxporteerde timeline.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-02 13:56
Probeer de 'MPEG Pro' plugin van Mainconcept voor Premiere. Misschien dat Premiere dan beter omgaat met MPEG-2.

• ralphvdwal.nl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-03-2023
gewoon niet exporteren maar een dvd speler k :9 open die alles afspeeld

www.ralphvdwal.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel de gexporteerde bestanden niet af op een dvd speler, ik speel ze af op mijn notebook vanaf harddisk, maar dat werkt niet.

Verwijderd

Probeer de VLC media speler, die speelt gewoon Vob'jes af, en een heleboel andere formaten.
http://www.videolan.org/vlc/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 14:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de 'MPEG Pro' plugin van Mainconcept voor Premiere geinstalleerd en alles opnieuw geprobeerd. Op mijn notebook doet de film het goed. Als ik de film dan brand en afspeel met dvd speler, is er weer een schokkend beeld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 14:52:
Probeer de VLC media speler, die speelt gewoon Vob'jes af, en een heleboel andere formaten.
http://www.videolan.org/vlc/
Geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb ik nog niet geprobeerd. Maar begrijp ik het goed dat je bedoelt dat ik mijn (in premiere) geexpoteerde film het best af kan spelen met deze mediaplayer?
Pagina: 1