Toon posts:

DVD brander laat computer rebooten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Argh, 300 topics later en nog geen goeie oplossing gevonden! Dan maar mijn frustratie hier neerplanten ;) Aldus de situatie:

Ik heb een compjoeter (joh) met 2 harde schijven, een DVD speler en een DVD brander. Altijd prima gewerkt, totdat ik een nieuwe (2e) harde schijf kocht. Na installatie werkte alles prima, behalve het branden. Tijdens het branden (rond de 30%, maar dat is variabel) gaat mijn computer automatische rebooten.

Op dit forum heb ik de volgende mogelijk oplossingen gevonden:

- master/slave structuur aanpassen: heb ik gedaan, ik heb nu als pri. ma. mijn hoofdschijf (oud, krakkemikig maar betrouwbaar) met windows installatie, als pri. sl. mijn DVD speler. Als sec. ma. mijn DVD brander en als sec. sl. mijn 2e nieuwe harde schijf. Verhelpt het probleem niet.

- DMA staat aangeschakeld bij alle apparaten (weer een andere tip van dit forum :)), 'DMA if available'. Geen resultaat.

- Mijn geheugen werkt prima, aldus zo'n memdinges programma (tip nummero 3).

- De voeding is een 350 watt ding, dus dat kan (volgens topic nummer 4) ook het probleem niet zijn?

- Software opzich is niet verandert (nero versie heel nieuw), dus dat zou het ook niet moeten zijn. Hij deed het immers perfect :'(

En voor de technici onder ons: het is een AMD XP 2400+ met 512 Mb.

Dus aldus, lekker balen. Heeft iemand nog enig idee wat het zou kunnen zijn?

Verwijderd

Klinkt toch echt als een voedings probleem, onder het branden even een metertje er langs houden zoals speedfan.

Oja HDs en CDrom horen niet op 1 kabel (kan wel natuurlijk).

PM = Hoofd HD
PS = 2de HD
SM = Brander / Speler
SS = Brander / Speler

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zet eerst eens uit dat ie automatisch moet rebooten bij een vastlopen. In de FAQ van PMG moet je kunnen vinden hoe :)
Dan kun je iig zien wat voor foutmelding ie geeft ipv meteen weer opnieuw op te starten :)
Verder: je bent een beetje mager met je specs. Welk mobo? Neem aan dat je XP gebruikt? Welke brander, welke harddisk(s), etc. En welk merk voeding :?
Je hoeft niet je hele SiSoft Sandra config hier neer te plempen, maar iets meer info is wel makkelijker analyseren voor ons :)
Als je overigens je BSOD hebt, kun je ook eens hier kijken: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 14:10:
Klinkt toch echt als een voedings probleem, onder het branden even een metertje er langs houden zoals speedfan.

Oja HDs en CDrom horen niet op 1 kabel (kan wel natuurlijk).

PM = Hoofd HD
PS = 2de HD
SM = Brander / Speler
SS = Brander / Speler
Ik had begrepen (uit topic 108 :P) dat het plaatsen van zowel brander als speler op 1 kabel het on the fly branden onmogelijk maakt?