[PERC3/DC] Duplicate signature detected for two IPL devices

Pagina: 1
Acties:

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:31
Heren,

Mijn Dell PERC3/Dc met de nieuwste firmware (Std. Firmware 199X) wil niet meer booten vanaf z'n logische schijf, een RAID-5 setje. Wanneer ik probeer te booten met een RAID-set gedefinieerd (omgeacht of ik deze set in het systeem BIOS van m'n Dell PowerEdge 6450 als bootschijf heb staan), krijg ik de foutmelding 'Duplicate signature detected for two IPL devices'.

Wanneer ik de RAID-set vernietig, en dus geen logische schijf meer heb, wil 't systeem logischerwijs niet meer vanaf HD booten, maar krijg ik deze foutmelding ook niet meer.

Ook na het controleren van alle kabels, de status van de fysieke schijven (allen OK) en het upgraden van de firmware naar de nieuwste versie (van 198X naar 199X) blijft het probleem bestaan.

In het systeem BIOS van de Dell PE 6450 staat de PERC3/Dc wel als bootable controller, maar de logische schijf staat er niet tussen. Wat ik dus uit deze situatie en de foutmelding kan halen, is dat de RAID-set een soort van unieke ID meekrijgt, een 'signature', en dat deze gelijk is aan een van de andere bootable devices (een IPL device dus).

Het verwijderen van alle andere bootable devices, zoals de NIC's, de floppy, de CD-ROM drive en het uitzetten van de onboard SCSI controller hebben allemaal geen zin, het probleem doet zich alleen voor wanneer er in de PERC een RAID-set gedefinieerd staat. Wanneer ik van CD boot, kan ik met succes een installatie van een Linux distributie voltooien, de installer herkent netjes de gedefinieerde RAID-set... Wanneer ik dan weer probeer te booten, doet hetzelfde probleem zich voor...

Heeft iemand een idee hoe dit probleem op te lossen is? Google, Dell, LSI Logic (de maker van de PERC controller) leveren me allemaal niets op...

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:31
Ik heb zojuist contact gehad met de Dell Customer Support. Na ruim een half uur troubleshooting, kwamen we tot de volgende mogelijke oplossingen:
  • Schijven aan de onboard SCSI controller, dan 'resetten' en weer terug aan PERC hangen
  • Systeem BIOS flashen
  • Systeem BIOS batterij eruit halen, opstarten, batterij er weer in
  • In de PERC BIOS de schijven 'clearen'
De oplossing kwam uiteindelijk door de PERC uit het systeem te verwijderen, de schijven aan de onboard controller te hangen, de BIOS batterij te verwijderen, en zo het systeem op te starten.

In heb in het BIOS van de onboard SCSI controller de schijven low-level geformatteerd. Daarna heb ik de schijven losgekoppeld, het systeem BIOS opnieuw ingesteld, en het systeem afgesloten. De PERC teruggeplaatst, de schijven aangekoppeld, en geboot. Met behulp van het BIOS van de PERC weer een RAID-5 set gemaakt. Alles goed nagekeken, geen errors tegengekomen. Daarna systeem uit en weer aan, in het systeem BIOS de bootvolgorde goed gezet (ja, de logische schijf stond er weer tussen!), en geboot van CD. Nu lijkt alles weer te werken!

(Modje, wat mij betreft kan dit topic gesloten worden. Thanks!)