Voor een nieuwe website heeft de 'designer' bedacht dat het wel mooi stond als we het menu als volgt zouden plaatsen:
Maar hoe krijg je dit nu fatsoenlijk en semantisch correct in je website? Een simpele list ligt het meest voor de hand.
Voorbeeld:
Dit geeft in FireFox het gewenste resultaat. Alleen Internet Explorer 6, of 7 dit ook doet kan ik hier nog niet testen, komt met het volgende resultaat op de proppen:
De 'clear:left;' op #navc wordt inderdaad correct getoond, alleen staat #navd netjes achter #navb in plaats van achter #navc.
Als ik op #navd ook een clear:left zet komt het er als volgt uit:
Hoe kan ik dit het beste oplossen? Gewoon niet te moeilijk doen en helemaal van het gebruik van een list afstappen of is er een andere element wat zich hier beter voor leent?
| menu optie 1 | menu optie 2 |
| menu optie 3 | menu optie 4 |
Maar hoe krijg je dit nu fatsoenlijk en semantisch correct in je website? Een simpele list ligt het meest voor de hand.
Voorbeeld:
HTML:
Als CSS hebben we dit:1
2
3
4
5
6
| <ul id="nav"> <li id="nava">menu optie 1</li> <li id="navb">menu optie 2</li> <li id="navc">menu optie 3</li> <li id="navd">menu optie 4</li> </ul> |
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
| #nav li { float:left; list-style-type:none; } #navc { clear:left; } |
Dit geeft in FireFox het gewenste resultaat. Alleen Internet Explorer 6, of 7 dit ook doet kan ik hier nog niet testen, komt met het volgende resultaat op de proppen:
| menu optie 1 | menu optie 2 | menu optie 4 |
| menu optie 3 |
De 'clear:left;' op #navc wordt inderdaad correct getoond, alleen staat #navd netjes achter #navb in plaats van achter #navc.
Als ik op #navd ook een clear:left zet komt het er als volgt uit:
| menu optie 1 | menu optie 2 |
| menu optie 3 | |
| menu optie 4 |
Hoe kan ik dit het beste oplossen? Gewoon niet te moeilijk doen en helemaal van het gebruik van een list afstappen of is er een andere element wat zich hier beter voor leent?
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored