Ik snap iets weer eens niet en weet echt niet waar te zoeken. Ik heb hier een text, select & submit. Dus bij het laden van het form heb ik een lege text, een select met default waarde en de submit. Als ik nu met de focus op de text op enter duw dan: IE: post de text en select. FF & Opera: posten de text, select en submit. IE laat de submit achterwege. Vaag. Mocht die submitwaarde een must zijn dan kun je natuurlijk een hidden meesturen, daar heb ik hier ook al het nodige over gelezen. Maar ik ga nog even door: Als ik hem enter met de focus op de select dan post alleen Opera. IE & FF posten niets. Ook vaag. Nu heb ik verder nog niet geprobeerd met andere elementen maar ik ga er maar bijvoorbaat maar van uit dat het een groot zooitje is
Nu moet ik enorme formulieren bakken voor data-entry, welke ook via keyboard in alle browsers hetzelfde werken moeten en ik wil me hier eerst even in verdiepen om te kijken wat er dan nog allemaal bij kijken komt. Want bij wat HTMLformulieren blijft het niet bij zie ik al.
Ik kan hier weinig over vinden of ik zoek verkeerd. Als iemand wat informatie heeft omtrent dit gedrag of wat/waar de standaard is
dan zou ik het graag even inzien. Zoals ik het nu begrijp dan maakt elke browser voor zichzelf uit wat de defaultactie voor een event is en is er geen standaard of de browsers houden zich er weer eens niet aan en wij moeten het rechtbreien dmv van Javascript (of misschien iets anders?) Is dit opgelost in Xforms? (of wordt dat nooit iets meer?) Iemand wat meer info?
Nu moet ik enorme formulieren bakken voor data-entry, welke ook via keyboard in alle browsers hetzelfde werken moeten en ik wil me hier eerst even in verdiepen om te kijken wat er dan nog allemaal bij kijken komt. Want bij wat HTMLformulieren blijft het niet bij zie ik al.
Ik kan hier weinig over vinden of ik zoek verkeerd. Als iemand wat informatie heeft omtrent dit gedrag of wat/waar de standaard is
Aunt bunny is coming to get me!