[HTML] formulier submit gedrag

Pagina: 1
Acties:

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024
Ik snap iets weer eens niet en weet echt niet waar te zoeken. Ik heb hier een text, select & submit. Dus bij het laden van het form heb ik een lege text, een select met default waarde en de submit. Als ik nu met de focus op de text op enter duw dan: IE: post de text en select. FF & Opera: posten de text, select en submit. IE laat de submit achterwege. Vaag. Mocht die submitwaarde een must zijn dan kun je natuurlijk een hidden meesturen, daar heb ik hier ook al het nodige over gelezen. Maar ik ga nog even door: Als ik hem enter met de focus op de select dan post alleen Opera. IE & FF posten niets. Ook vaag. Nu heb ik verder nog niet geprobeerd met andere elementen maar ik ga er maar bijvoorbaat maar van uit dat het een groot zooitje is :+

Nu moet ik enorme formulieren bakken voor data-entry, welke ook via keyboard in alle browsers hetzelfde werken moeten en ik wil me hier eerst even in verdiepen om te kijken wat er dan nog allemaal bij kijken komt. Want bij wat HTMLformulieren blijft het niet bij zie ik al.

Ik kan hier weinig over vinden of ik zoek verkeerd. Als iemand wat informatie heeft omtrent dit gedrag of wat/waar de standaard is ;) dan zou ik het graag even inzien. Zoals ik het nu begrijp dan maakt elke browser voor zichzelf uit wat de defaultactie voor een event is en is er geen standaard of de browsers houden zich er weer eens niet aan en wij moeten het rechtbreien dmv van Javascript (of misschien iets anders?) Is dit opgelost in Xforms? (of wordt dat nooit iets meer?) Iemand wat meer info?

Aunt bunny is coming to get me!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe kunnen we antwoord geven, zonder uberhaupt 1 letter code? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• iH8
BtM909 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:29:
Hoe kunnen we antwoord geven, zonder uberhaupt 1 letter code? ;)
Ik dacht dat het zo wel duidelijk was, maar vooruit:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
<form action="url.ext" method="post">
<input type="text" name="text">
<select name="select">
<option value="1">1</option>
<option value="2">2</option>
</select>
<input type="submit" name="submit" value="submit">
</form>

:)

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Nu moet ik enorme formulieren bakken voor data-entry, welke ook via keyboard in alle browsers hetzelfde werken moeten en ik wil me hier eerst even in verdiepen om te kijken wat er dan nog allemaal bij kijken komt. Want bij wat HTMLformulieren blijft het niet bij zie ik al.
Tabindex gebruiken bij je formulier? zo ga je altijd in de door jouw gewenste volgorde door het formulier heen. Of is dat niet wat je bedoeld?

[ Voor 18% gewijzigd door denyos op 02-10-2006 13:46 ]

Strava

• iH8
denyos schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:45:

Tabindex gebruiken bij je formulier? zo ga je altijd in de door jouw gewenste volgorde door het formulier heen. Of is dat niet wat je bedoeld?
Tabindex beinvloed niet hoe een formelement reageert op een enter. In het ene element submit hij wel, in het andere niet, in de ene browser wel, in de andere weer niet. Onsamenhangend gedrag. Ik heb oa. hier iets over proberen te vinden maar no luck:

http://www.w3.org/TR/html4/interact/forms.html

Zoals het er nu naar uit ziet zal ik voor elk element zelf de events moeten afvangen met JS en werkt het form dus voor geen meter als JS niet aanstaat.

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben het submit probleem van IE ook wel eens tegen gekomen. Volgensmij heb ik het toen opgelost om een hele uri te gebruiken bij action in plaats van alleen een bestandsnaam.

action = uri [CT]
This attribute specifies a form processing agent. User agent behavior for a value other than an HTTP URI is undefined.

Maar het rare is dat ik het hier lokaal niet kan reproduceren.. :/

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
heb ik soms ook wel is bij een formulier, maar je kan altijd de enter afvangen als je wilt. Ik heb wel een aardig voorbeeldje liggen als er interesse voor is. Alleen heb ik het wat uitgebreid zodat hij geen submit doen wanneer je een 'enter' geeft in een textarea :)

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kom de "bug" hier net weer tegen. Als je als een input type image gebruikt als submit laat IE stuurt IE de name en value van deze input niet mee. Als je er een input type submit van maakt wel.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:43

crisp

Devver

Pixelated

IE heeft wel meer bugs mbt form-controls en gezien het feit dat dat in IE7 ook nog niet verbeterd is is het nog steeds best practice om niet te vertrouwen op de UA om de name/value van een submit-control mee te sturen.

Intentionally left blank

Pagina: 1