Wireless Gevonden / Connected maar geen i-net

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008

• GameXp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-01 06:59
Hallo, ik heb een raar probleem . Als ik bij mn tante wil internetten van een accespoint bij hun in de buurt . heb ik geen internet .. Het SIGNAAL Is 4 strepen .. soms 5 .. de STATUS staat altijd op VERBONDEN.. maar als ik ''internetexplorer'' klik krijg ik geen internet gewoon de ''pagina kan niet worden weergeven''

Wie kan me helpen alle hulp is welkom

?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:26

lier

MikroTik nerd

Los van de discussie of dit wel of niet mag....:

post eens een ipconfig /all

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Ten 1ste is het verboden om je te verbinden op een access point "van in de buurt".
Ten 2de is het gewoon not done.

Dus eigenlijk heb je geen probleem, maar wil je gewoon even illegaal via iemands netwerkje surfen.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:44

MRic3

Of praat ik weer poep?

en dan tegen oma roepen, "kijk ik ben een hacker ... :+"
"ohw mijn kleine GameXp is een hacker... Hij is zo goed met comp

DUS.. post eens een ipconfig /all om mee te beginnen

De discussie of het illegaal is, daar is nog geen juridische uitspraak over (afaik)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• GameXp
ipconfig gedaan

de Ip nummers ingevoert in explorer... bij 1 kreeg een aanmeldings venster te zien...

maar daar moet je admin en password voor hebben.
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:19:
Ten 1ste is het verboden om je te verbinden op een access point "van in de buurt".
Ten 2de is het gewoon not done.

Dus eigenlijk heb je geen probleem, maar wil je gewoon even illegaal via iemands netwerkje surfen.
Btw.... is dit illegaal???? als het zo is kan ik je vast zeggen dat 1 miljoen mensen dit doen want erstaat geen password op... onbeveiligd dus...

?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het is niet illegaal. Zolang je niet hoeft te inbreken in het netwerk en dus geen beveiliging hoeft te omzeilen, is het met de huidige wetgeving absoluut niet illegaal. Zoals gezegd is daar absoluut nog geen jurispredentie over.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:22

samo

yo/wassup

Je kan t modem dus wel bereiken, maar vanaf t modem niet op internet?
Ping eens naar een website, ping ook eens naar het ip van die website. (bijv www.xs4all.nl en 194.109.6.92). Als je wel kan pingen, voer eens een traceroute uit naar die website.
Als je niet kan pingen naar die website, laat het ap jou niet toe op internet. Helaas

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• MeatLoaf
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-01 09:33
Even los van de vraag of het illegaal is of niet.

Achter een AccessPoint hoeft natuurlijk helemaal geen internet te zitten. Of staat de internet modem gewoon uit.

Verwijderd

Ik vergeet altijd dat in Nederland veel meer mag dan bij ons in Belgie.
Bij ons mag het in ieder geval niet.

Misschien moet je wel een proxy gebruiken.

Verwijderd

Hann1BaL schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:35:
Het is niet illegaal. Zolang je niet hoeft te inbreken in het netwerk en dus geen beveiliging hoeft te omzeilen, is het met de huidige wetgeving absoluut niet illegaal. Zoals gezegd is daar absoluut nog geen jurispredentie over.
Daar valt over te discusseren. Er is recent wel degelijk iemand gearresteerd in Nederland om iets dergelijks in ik meen Bennekom. Uit de hieropvolgende rechtzaak moet nog blijken of het daadwerkelijk illigaal is.

Het mag dan wel onbeveiligd zijn, je maakt gebruik van recourses waar iemand anders voor betaald. Daarnaast eis je toegang en gebruik op over recourses waar iemand anders de verantwoordelijkheid over blijft houden.
Tot slot gaat je eigen data net zo onbeveiligd door de lucht (lees: wachtwoorden van e-mail bijvoorbeeld).

Daarnaast heeft iemand op dat netwerk misschien wel draadloos onbeveiligd, maar niet de toegang tot internet. Misschien heeft hij beveiligd een VPN over zijn draadloze verbinding en wacht hij om argeloze jongetjes te hacken die misbruik komen maken van de draadloze verbinding.
Meesurfen op onbeveiligde netwerken is dus ook nog eens gevaarlijk.

Maareh.. als je er nog mee door wilt, doe ipconfig /all en post het resultaat hier

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 13:48 ]

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:56
Als diegene niets geeft om encryptie, maar toch wil voorkomen dat jan en alleman zijn/haar aansluiting misbruikt, dan zou het goed kunnen dat er mac address control opzit. Dan kun je het ook vergeten.

Verwijderd

__fred__ schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:48:
Als diegene niets geeft om encryptie, maar toch wil voorkomen dat jan en alleman zijn/haar aansluiting misbruikt, dan zou het goed kunnen dat er mac address control opzit. Dan kun je het ook vergeten.
dan krijg je geen ip-adres en dan kun je ook niet bij de login van de access-point/router komen. Ofwel, er zit hier geen mac-adres-filter op. Althans, niet op de access-point zelf.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In belgie is de wetgeving sowieso anders. Daar wordt tijdens LAN parties de hele handel in beslag genomen op verdenking van illegale software (waar niet).

In NL mag dit zomaar niet.

Het is een accesspoint/router waar je mee connect. Het lijkt me sterk, maar wie zegt dat die ook verbonden is met het internet. Of misschien heeft diegene nou juist wel net storing, of nog geen internet oid.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:27

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Soms wordt een wifi netwerk afgeschermd door het w-lan gedeelte een apart subnet te geven (normale netwerk onbereikbaar totdat je een VPN verbinding met de gateway tot stand brengt)

Hier stond een dode link.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

strandbal schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:51:
Soms wordt een wifi netwerk afgeschermd door het w-lan gedeelte een apart subnet te geven (normale netwerk onbereikbaar totdat je een VPN verbinding met de gateway tot stand brengt)
Zou inderdaad kunnen de kans hierop lijkt me wel klein

• Loy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-03 10:18

Loy

Eenzelfde probleem heb ik, maar dan op een eigen, (wpa) beveiligd netwerk.
De router is een linksys wrt54g, en meestal kan ik er met 54Mbps over surfen, via mn laptop, 2 verdiepingen hoger. Internetten werkt vrijwel altijd goed, maar soms geeft windows aan dat er wel een verbinding is met het netwerk, de snelheid 54mbps is, en het signaal goed is. En toch geen internet, en geen ping, ook niet naar de router zelf.
een paar weken geleden had ik dit probleem ook, en ineens werkte het weer, na een paar dagen. Nu he bik weer dat prbleem, alleen duurt het nu al een week.

Hoe kan dit, en hoe zorg ik dat het weer goed werkt?

Chaos is more logic than you understand

Verwijderd

Loy schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 14:09:
Eenzelfde probleem heb ik, maar dan op een eigen, (wpa) beveiligd netwerk.
De router is een linksys wrt54g, en meestal kan ik er met 54Mbps over surfen, via mn laptop, 2 verdiepingen hoger. Internetten werkt vrijwel altijd goed, maar soms geeft windows aan dat er wel een verbinding is met het netwerk, de snelheid 54mbps is, en het signaal goed is. En toch geen internet, en geen ping, ook niet naar de router zelf.
een paar weken geleden had ik dit probleem ook, en ineens werkte het weer, na een paar dagen. Nu he bik weer dat prbleem, alleen duurt het nu al een week.

Hoe kan dit, en hoe zorg ik dat het weer goed werkt?
Laat me raden, je hebt een linksys versie 5.x (?)

@hieronder, ofwel, het is nog niet illigaal bevonden, maar (delen van) justitie twijfeld aan de legaliteit. Ofwel, het kan nog alle kanten op en het ligt in een grijs gebied. Binnenkort is het legaal of illigaal.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 14:26 ]

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Het is maar de vraag of een rechter mee zal gaan in deze redenering. Om het bij voorbaat als illegaal te gaan bestempelen omdat iemand een bekeuring heeft gekregen klopt niet.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

of het legaal of illegaal is gaat het hier niet om.... dus kappe daarmee.
Heel simpel, daar is geen juripudentie over dus zeer onduidelijk

Heeft hacker GameXP een anti-virus beveiliging/firewall of internet security programma op zijn laptop staan?

[ Voor 15% gewijzigd door MRic3 op 02-10-2006 14:27 ]

• GameXp
Kaspersky die staat aan ja ... maar die had ik al verwijdert...

Btw ik ben dus TOTAAALLL NOOB in netwerke... ik weet alleen het commando CMD en ipconfig/all

hoe moet ik pingen naar een IP??? ik heb ip:nummers in gevoert in explorer.. bij 1 tje wou die een username&password hebben.....

?

Verwijderd

GameXp schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:39:
Kaspersky die staat aan ja ... maar die had ik al verwijdert...

Btw ik ben dus TOTAAALLL NOOB in netwerke... ik weet alleen het commando CMD en ipconfig/all

hoe moet ik pingen naar een IP??? ik heb ip:nummers in gevoert in explorer.. bij 1 tje wou die een username&password hebben.....
CMD en dan ping www.ilse.nl of ping 62.69.179.224.

Kijk bij ipconfig /all (wat je steeds doet maar niet hier op het forum post) of je een gateway-adres hebt en of je dns-adressen hebt gekregen. Zo ja, dan kun je er waarschijnlijk weinig aan doen.
Dat ip-adres wat een username&password vroeg is het adres van de router/access point. Daar kun je instellen of het draadloze internet beveiligd moet worden, de internet-instellingen, mac-filtering, etc. Helaas voor je is dat wel beveiligd.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Helaas voor je is dat wel beveiligd.
:+ .... geef mij een screenshot en 5 minuten

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:26
MRic3 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:50:

:+ .... geef mij een screenshot en 5 minuten
Voor het opzoeken van het standaard wachtwoord?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:22

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Los van de discussie of het mag of niet, ik vind het not-done.

Als jij wilt meeliften op een WiFi verbinding van iemand anders, dan zoek je maar uit van wie die verbinding is, en vraag je hem/haar of het uberhaupt wel mag.

Daarnaast mis ik gewoon erg veel in de startpost (en latere posts ook) zoals de gevraagde ipconfig /all output. Tenzij daar een bereikbare gateway en dns server bijstaan, kan je de "internet verbinding" wel op je buik schrijven.

Een beetje basiskennis van Netwerken wordt hier wel vereist..

Suc6 :w
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.