Toon posts:

hoe PC met microsoft MCE remote aanzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Microsoft remote voor mijn mediacenter. Werkt allemaal prima, maar ik wil mijn pc er mee aan en uitzetten.

Op de afstandsbediening zit een stand by knop, maar in stand by verbruikt de mediacenter nog steeds zo'n kleine 33 watt. teveel dus.

Nu wil ik dat die uit gaat met die knop, hoe kun je andere functies aan die knoppen geven. dus ipv stand by; turn off instellen.

En dan nog iets, hoe krijg ik de pc aan? Ik heb op mijn moederbord (abit av8) een jumper omgezet zodat er stroom op de usb poort staat als de pc uit staat. Dus als ik nu een knop op de afstandsbediening druk gaat dat lampje in de remote ontvanger branden. Maar hoe kan ik dan aan de USB poort vertellen, PCtje van me ga nu aan.

Ik heb in de Bios gekeken, maar daar kun je alleen een hot key of any key aangeven. Maar dit gaat via de PS2 poort.

Hopelijk heeft iemand wat ideeen.

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 21:09
ik denk zelf niet dat je dit gaat lukken met de standaard mce ontvanger en remote.
zal je echt een stukje hardware achter moeten bouwen. iets met een usb host en een ps2 out zodat je een toets kan simuleren en de pc aangaat.

Maar mischien is het makkelijker gewoon met de hand even het knopje in te duwen waardoor die aangaat?

of een 2e (zelfbouw) ontvanger met een relais eraan, die reageert op het aan knopje op je mce remote.
Alleen dan moet je wel iets maken zodat ie niet de stroom eraf knalt als je nog een keer op het knopje drukt. iets van een delay erin dat je pc nog even de tijd heeft af te sluiten

edit: en dan nog even in je bios aanzetten dat ie gaat booten zo snel als er stroom op komt. dit kan ik in mijn bios gewoon instellen, dus dat zou bij jou ook wel kunnen

[ Voor 42% gewijzigd door Mannes op 02-10-2006 13:26 ]

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-02 10:38
In welke standby modus staat hij nu?

Soms heb je in je bios 2 mogelijkheden

*S1 Dit is de half slaap (fans en dergelijken blijven draaien)

*S3 (suspend to ram) Alles gaat uit maar er blijft spanning op het geheugen om dit te verversen

Alles is terug te redeneren naar 4

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Je kunt ook nog voor s4 (hibernate) kiezen, dan wordt er helemaal geen stroom meer verbruikt. Alle actieve programma's worden op de harddisk weggeschreven ahw. De PC kan nog steeds ontwaken uit deze modus om bijv. een opname te starten. Het duurt iets langer dan de ander modi, maar binnen veel minder dan 1 minuut moet alles weer opgestart zijn.

En anders: gewoon in het energiebeheer in het configuratiescherm aangeven dat de PC echt uit moet gaan bij het indrukken van de power knop.
Die powerknop op de MCE remote is hetzelfde als de powerknop op je kast.....

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

Swaptor

Java Apprentice

Semi-offtopic:
Vanuit Hibernate (Slaapstand voor de Nederlandse versies van Windows) kun je opstarten door een interrupt vanuit je toetsenbord (alleen spatie bij mij) en natuurlijk de goeie oude knop.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik eens met hibernate spelen

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Da's niet echt elektronica. Schopje naar OH.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb ook die MCE remote, en dat werkt prima in combinatie met S3. Heb ik 2 dingen voor moeten doen:
- USB poort via jumpers van stroom voorzien bij S3
- in BIOS de standby stand van S1 naar S3 zetten
(dit alles op een Asus A8N-VM CSM mobo)

• kaajee
dreamvoid schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:19:
Ik heb ook die MCE remote, en dat werkt prima in combinatie met S3. Heb ik 2 dingen voor moeten doen:
- USB poort via jumpers van stroom voorzien bij S3
- in BIOS de standby stand van S1 naar S3 zetten
(dit alles op een Asus A8N-VM CSM mobo)
Ja maar (ook) in S3 verbruikt ie altijd nog wat stroom. In S4 (hibernate) nul, nakko, niks. Als je de iets langere boot tijd niet erg vindt en dus geen stroom at all wilt gebruiken.....

Verwijderd

he spatje gebruik de mce standby tool , werkt perfect.

je kan instellen hibernate (s4) of s3 of s1 . Ik zelf gebruik het op een asusbord met in bios suspend mode op auto te zetten.
ik heb zelf voor s4 hibernate gekozen pc gaat helemaal uit. ook kan je via de tool instellen welke apparaten je wilt instellen voor het aan en uitzetten., dus ook de mce remote . ik kan via de pc knop op de mce remote de pc aan en uitzetten .

Ook als hij via enige tijd in hibernate gaat, kan ik hem weer aanzetten via de pc knop.

http://www.xs4all.nl/~hveijk/mst/index.htm via deze link of google even op mce standby tool

groetjes andy

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:52
kaajee schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:07:
[...]

Ja maar (ook) in S3 verbruikt ie altijd nog wat stroom. In S4 (hibernate) nul, nakko, niks. Als je de iets langere boot tijd niet erg vindt en dus geen stroom at all wilt gebruiken.....
Dat is onzin, een computer verbruikt pas helemaal geen stroom als je 'm uitschakeld met de schakelaar achterop de voeding of de stekker eruit trekt. In de normale uit-stand zal de voeding altijd een 5V stand-by spannig leveren, deze is immers nodig om 'm weer in te kunnen schakelen. En precies dezelfde spanning wordt bij S3 gebruikt om het geheugen te voeden, zodat de inhoud hiervan niet eerst weg geschreven hoeft te worden naar disk zoals bij hibernate.

• kaajee
Nielson schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:40:
[...]
Dat is onzin, een computer verbruikt pas helemaal geen stroom als je 'm uitschakeld met de schakelaar achterop de voeding of de stekker eruit trekt. In de normale uit-stand zal de voeding altijd een 5V stand-by spannig leveren, deze is immers nodig om 'm weer in te kunnen schakelen. En precies dezelfde spanning wordt bij S3 gebruikt om het geheugen te voeden, zodat de inhoud hiervan niet eerst weg geschreven hoeft te worden naar disk zoals bij hibernate.
Dat kan dus bij S4 hibernate, dan kun je de stroom kabel er uit trekken.....
Wat jij zegt is onzin...........
"If a computer in state S1, S2, or S3 loses all AC or battery power, it loses system hardware context and therefore must reboot to return to S0. A computer in state S4, however, can restart from its previous location even after it loses battery or AC power because operating system context is retained in the hibernate file. A computer in the hibernate state uses no power (with the possible exception of trickle current). bron van MSDN" (met trickle current, wordt lekstroom bedoeld)
Je kunt hem dan idd alleen niet meer met je (USB) remote aanzetten.
Buiten dat: je hebt het over spanning die gebruikt zou worden, dat is helemaal niet interessant in deze context, hier gaat het om vermogen....

edit: een USB poortje onder 5volt spanning houden kost wel wat minder vermogen (energei) dan geheugen onder stroom houden.
Als een computer/moederbord dus wel vermogen blijft trekken in hibrnate toestand kan je eerder spreken van een ontwerp fout eigenlijk. Het zou niet zo meoten zijn of in ieder geval instelbaar zijn. Zoals MS bedoeld heeft.......

[ Voor 10% gewijzigd door kaajee op 03-10-2006 23:07 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:52
kaajee schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 23:01:
[...]

Dat kan dus bij S4 hibernate, dan kun je de stroom kabel er uit trekken.....
Wat jij zegt is onzin...........
"If a computer in state S1, S2, or S3 loses all AC or battery power, it loses system hardware context and therefore must reboot to return to S0. A computer in state S4, however, can restart from its previous location even after it loses battery or AC power because operating system context is retained in the hibernate file. A computer in the hibernate state uses no power (with the possible exception of trickle current). bron van MSDN" (met trickle current, wordt lekstroom bedoeld)
Dus niet, de trickle current wordt gebruikt om het mainboard weer op te starten, of deze nu in S3, S4 of S5 stand is.
Je kunt hem dan idd alleen niet meer met je (USB) remote aanzetten.
Buiten dat: je hebt het over spanning die gebruikt zou worden, dat is helemaal niet interessant in deze context, hier gaat het om vermogen....

edit: een USB poortje onder 5volt spanning houden kost wel wat minder vermogen (energei) dan geheugen onder stroom houden.
Valt wel mee, zie ook hier
.
Als een computer/moederbord dus wel vermogen blijft trekken in hibrnate toestand kan je eerder spreken van een ontwerp fout eigenlijk. Het zou niet zo meoten zijn of in ieder geval instelbaar zijn. Zoals MS bedoeld heeft.......
Een pc trekt áltijd iets vermogen, ook al staat deze uit, anders zou je geen 'trickle current' hebben en 'm niet in schakelen.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 08:35

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb het bij diverse PCs gemeten met een verbruiksmeter en de PC gebruikt in S3 net zo veel als in S4 of OFF namelijk 4-8 W. In de standaard S1 standby was dit 100-133W en bij vol aan 170-210W.

Ik vind S3 veel prettiger omdat hij veel sneller weer bij zijn positieven is. Bij Hibernate (S4) duurt en het afsluiten (opslaan) en het opstarten toch al snel weer steeds een minuutje).
Pagina: 1