Heb niet zo 1 2 3 iets kunnen vinden over dit onderwerp op internet en dit forum..
Maar, laatst heb ik gevraagd om wat meningen over welke lens het beste is. Ik heb nu mijn keuze kunnen maken met welke lens ik ga kopen. Alleen nu heb nu deze lens tweedehands voor een leuke prijs gezien!
Maar waar moet ik op letten bij het testen / bekijken / kopen van deze tweedehands lens?
In de winkel weet je eigenlijk zo goed als zeker dat hij goed is, teminste daar ga je van uit...
- Beschadigingen (extern)
- Beschadigingen op glaswerk van de lens?
- Werkt de autofucus goed?"
- werkt IS goed?
- overige dingen?
Bovenstaande punten zijn misschien wat standaard maar hoe kom je er ook achter of het goed werkt? kun je het horen zien voelen?
De lens in questie: Canon EF 75-300 mm f/4-5,6 IS USM (2,5 jaar oud) en wordt geleverd met zonnekap ET-64II
Gemiddelde nieuwprijs ligt rond de: € 570
Wat zouden jullie hier nog 2dehans voor willen betalen (wat is het nog waard)
Maar, laatst heb ik gevraagd om wat meningen over welke lens het beste is. Ik heb nu mijn keuze kunnen maken met welke lens ik ga kopen. Alleen nu heb nu deze lens tweedehands voor een leuke prijs gezien!
Maar waar moet ik op letten bij het testen / bekijken / kopen van deze tweedehands lens?
In de winkel weet je eigenlijk zo goed als zeker dat hij goed is, teminste daar ga je van uit...
- Beschadigingen (extern)
- Beschadigingen op glaswerk van de lens?
- Werkt de autofucus goed?"
- werkt IS goed?
- overige dingen?
Bovenstaande punten zijn misschien wat standaard maar hoe kom je er ook achter of het goed werkt? kun je het horen zien voelen?
De lens in questie: Canon EF 75-300 mm f/4-5,6 IS USM (2,5 jaar oud) en wordt geleverd met zonnekap ET-64II
Gemiddelde nieuwprijs ligt rond de: € 570
Wat zouden jullie hier nog 2dehans voor willen betalen (wat is het nog waard)
The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears