Ik wil graag mijn Nokia 6020 plaatsen op Vraag en Aanbod. Maar ik twijfel of ik het wel mág plaatsen, aangezien ik de simlock eraf heb laten halen, weliswaar met originele Nokia apparatuur, maar wel tijdens de periode dat de simlock erop mag staan (binnen 1 jaar na aankoop). Zoals gezegd, is dit met originele Nokia apparatuur gedaan, dus softwaretechnisch is alles prima in orde, op wat branding hier en daar van de provider na. Nu de vraag of ik deze mag aanbieden op V&A, aangezien dit niet helemaal op de legale manier gedaan is... Alvast bedankt voor het antwoord.
Nee, aangezien het binnen een jaar de simlock verwijderen niet toegestaan is, betreft het hier een niet geheel legaal product. Dergelijke producten mogen niet in Vraag en Aanbod worden geplaatst. Wanneer het toestel echter ouder dan een jaar is mag de simlock verwijderd worden en mag je het toestel wel aanbieden.
Dat is niet helemaal waar.Longbeard schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 09:09:
Nee, aangezien het binnen een jaar de simlock verwijderen niet toegestaan is, betreft het hier een niet geheel legaal product. Dergelijke producten mogen niet in Vraag en Aanbod worden geplaatst. Wanneer het toestel echter ouder dan een jaar is mag de simlock verwijderd worden en mag je het toestel wel aanbieden.
De telco's zijn verplicht na een jaar, als er om gevraagt wordt, mee te werken om de simlock kosteloos te verwijderen.
Als je wil kan je na 1 week al legaal de simlock verwijderen, alleen zal dit niet kosteloos zijn.
Dus het standpunt of tweakers is eigenlijk: Een telefoon moet ouder zijn dan 1 jaar.
Maar dat gaat ook niet altijd op, abo's van tele 2 mobiel zijn altijd simlock vrij, en bieden zelfde toestellen aan als telco's die wel met simlock komen.
Maar een telefoon die ik 1 maand terug heb gekocht met simlock, en het bouwjaar is 2004, wie controleerd of die simlock binnen of buiten 1 jaar is verwijderd?
Ik zie ook geen Software in V&A, en de reden daarvoor zal zijn de OEM versies die niet overdraagbaar zijn, en Retail versies die je verkoopt en zelf de productkey van blijft gebruiken.
Ey!! Macarena \o/