Toon posts:

[Vista] Installeren zonder DVD drive

Pagina: 1
Acties:
  • 786 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft de ISO bestand van de laatste versie van Vista (5728) gedownload, maar kan Vista nu niet installeren omdat hij geen DVD drive heeft. Hij heeft een snelle computer, maar omdat hij hem alleen voor internet gebruikt heeft hij bij het samenstellen van de computer geen DVD drive gekozen om kosten te besparen.

Is het mogelijk om Vista alsnog te installeren? Ik heb gehoord dat je misschien emulatiesoftware kan gebruiken om het te installeren op een 2e partitie. Kan dat en hoe doe je dat?

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:25

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 12:51:
Een vriend van mij heeft de ISO bestand van de laatste versie van Vista (5728) gedownload, maar kan Vista nu niet installeren omdat hij geen DVD drive heeft. Hij heeft een snelle computer, maar omdat hij hem alleen voor internet gebruikt heeft hij bij het samenstellen van de computer geen DVD drive gekozen om kosten te besparen.

Is het mogelijk om Vista alsnog te installeren? Ik heb gehoord dat je misschien emulatiesoftware kan gebruiken om het te installeren op een 2e partitie. Kan dat en hoe doe je dat?
Kijk eens naar bv meuktracker: Daemon Tools 3.20

Dit had je IMHO ook zelf kunnen vinden...

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Kun je niet net als met WinXP gewoon de installatiemappen kopieren op een FAT32 partitie (ISO extracten dus) en dan via een opstart CD/floppy de setup starten?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Is het dus mogelijk om Vista te installeren met Daemon Tools?

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-03 13:57
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:25:
Is het dus mogelijk om Vista te installeren met Daemon Tools?
Volgens mij niet, omdat je de computer opnieuw opstart en dan in dos achtige omgeving Windows Vista installeerd ;) en dan is Deamon Tools niet meer actief.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:45

TwoR

Gekleurde stippen

DVD spelertje kopen

Of gewoon bij de buurman even de DVD speler lenen en hem tijdelijk erin hangen?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als je de installer opstart in Windows kopieert ie toch alle setup bestanden en reboot ie meteen in de GUI setup?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Viper®
  • Niet online
TwoR schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:31:
DVD spelertje kopen

Of gewoon bij de buurman even de DVD speler lenen en hem tijdelijk erin hangen?
Kom op zeg, een spelertje van 2 tientjes

persoonlijk vind ik het een beetje bezuinigen op niks, en dan met zo'n duur systeem

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

MaNDaRK schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:29:
[...]

Volgens mij niet, omdat je de computer opnieuw opstart en dan in dos achtige omgeving Windows Vista installeerd ;) en dan is Deamon Tools niet meer actief.
Lijkt mij wel iets om uit te proberen, want als het echt-dos is (wat ik betwijfel) zie ik nog wel meer problemen (DVD > 4Gb)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• xmen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-03 15:21
Ik heb het zelf geprobeerd dus het werkt wel degelijk om vista te installeren met daemon tools.

Ik heb een volledige versie van Vista naast mijn bestaande windows geinstalleerd met daemon tools.
Wel zorgen dat op voorhand je de nodige partitie en/of hardeschijfruimte klaar hebt staan.

Verwijderd

Microsoft heeft voor windows vista het mooie BDD 2007 pakket uitgebracht.

hiermee kan je een deployement server inrichten die unattended of lite touch, vista i9nstalleert.
het enigste wat jij hoeft te doen is een CD`tje met windows PE 2.0 in te voeren.

beetje overdone voor 1 pc maar het werkt wel ;)

• The Eagle
  • Laatst online: 12-03 21:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

xmen schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:37:
Ik heb het zelf geprobeerd dus het werkt wel degelijk om vista te installeren met daemon tools.

Ik heb een volledige versie van Vista naast mijn bestaande windows geinstalleerd met daemon tools.
Wel zorgen dat op voorhand je de nodige partitie en/of hardeschijfruimte klaar hebt staan.
Er naast moet idd zonder problemen kunnen - want dan is XP nog gewoon actief. Als vervanging wordt daarentegen wat lastiger ;)
Ik zou persoonlijk voor 45 euro een beetje fatsoenlijke DVD brander kopen, ben je voor lange tijd van veel ellende af. Vista zal niet het enige zijn dat ie ooit wil (her)installeren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:53:
[...]

Er naast moet idd zonder problemen kunnen - want dan is XP nog gewoon actief. Als vervanging wordt daarentegen wat lastiger ;)
Hij wil ook dat het een dualboot systeem wordt (tijdens opstarten bestuuringssysteem kiezen).

Als hij de installatie dus via Daemon Tools start in XP zal Vista op de 2e partitie komen naast XP?

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:52:
[...]
Als hij de installatie dus via Daemon Tools start in XP zal Vista op de 2e partitie komen naast XP?
Nee, dat gaat niet vanzelf.
Dat moet ie zelf instellen/kiezen dus ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf nog een externe USB DVD drive in de kast liggen. Is het mogelijk die drive te gebruiken om Vista te installeren of functioneerd de drive niet tijdens de installatie?

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:03:
Ik heb zelf nog een externe USB DVD drive in de kast liggen. Is het mogelijk die drive te gebruiken om Vista te installeren of functioneerd de drive niet tijdens de installatie?
Trial and error?
Waarom probeer je het niet gewoon?

• dontcare
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

MaNDaRK schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:29:
[...]

Kan wel :) , gisteren nog op mijn laptop gedaan omdat mijn DVD's op waren.
Hij copieerd gewoon eerst alle setup bestanden en gaat daarna pas aan de gang.
NB: onder een 32bits XP kan je geen 64bits Vista setup starten in XP maar dat had ik ook niet verwacht.

.Quod me nutrit me destruit.

Pagina: 1