Toon posts:

Game PC (budget)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu de meeste games die ik wil spelen toch een beetje teveel gaan vragen van mijn oude trouwe systeem ben ik opzoek gegaan naar iets nieuws. Het budget bedraagt zo'n 1200,- exclusief monitor. Deze heb ik al (Samsung 940BF).

Allereerst mijn oude systeem:

AMD Sempron 2600+
1GB DDR RAM
ATi Radeon 9700pro

Prima systeem voor een aantal jaar geleden, maar nu toch nodig aan een upgrade toe. Spellen die ik er onderandere veel mee wil spelen:
  • World of Warcraft + expansions
  • EverQuest 2 + expansions
  • Half-Life 2 + expansions
  • Company of Heroes
  • Unreal 2007
En vast nog wat meer nieuwere FPS games of MMORPG's zoals Warhammer Online. Nu het systeem wat ik in gedachte had.

Processor: Intel Core 2 Duo Conroe E6600 ~ 307 euro
Lijkt me op dit moment een goede keuze, en heb hem in mijn budget weten te passen. De E6600 versie omdat deze meer cache heeft dan de lagere versies.

Moederbord: ASUS P5B ~ 147 euro
Weinig toeters en bellen. Overclocken was ik eigenlijk niet van plan, dit leek mij een simpel moederbord waar de proc in past. Verder heb ik er niet zoveel verstand van, dus tips voor het moederbord zijn van harte welkom :)

Geheugen: Corsair 2048MB DDR2 Matched Pair PC6400 CL4 ~ 360 euro
2G is toch wel redelijk met betrekking op de nieuwere games. Vooral MMORPG's willen nog graag veel geheugen eten. Een matched pair van Corsair zou volgens mij prima moeten werken, en CL4 is snel zat denk ik.

Videokaart: Asus 256Mb EN7600GT PCI-E ~ 149 euro
De videokaart is op dit moment eigenlijk hetgeen waar ik flink moet inleveren om binnen mijn budget te blijven. Of dit slim is weet ik niet 100% zeker. Wel weet ik dat de nieuwe generatie kaarten mij te duur zijn met het oog op DX10 en het feit dat ik niet in een resolutie hoger zal gamen dan de native resolutie van mijn scherm (1280x1024). Ook hier graag tips :)

WD 250GB SATAII 16Mb WD2500KS ~ 83 euro
250GB is voor mij zat, 16MB cache en SATA II... kan niet fout gaan toch? :?

Antec Sonata II 450Watt ~ 109 euro
Nette kast, was eigenlijk van plan de voeding die er in zit ook te gaan gebruiken. Neem aan dat die genoeg power geeft voor dit system..

Nou dat was het zo'n beetje, kan dit er een beetje mee door of is het erg zonde om er zo'n goedkope videokaart in te zetten?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Opzich een leuk systeem alleen zal voor games de videokaart wel de bottleneck zijn. Aangezien je budget een betere kaart niet toelaat zou ik nu voor 1x 1GB ram gaan en dan met het geld dat je overhoud voor een 7900GT of X1900XT gaan.

Het ram geheugen is op dit moment extreem duur en als je later weer wat geld hebt zou ik er dan nog 1x 1GB bij doen. Ik weet dat 1GB nu ook niet alles is maar het lijkt mij voor games een kleinere bottleneck dan de videokaart die je nu wilt gaan kopen.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:43

Theo

moederbord

Ik zou toch echt gaan voor 2GB van rond de 200 euro, dus iets van pc5300. Je bespaard dan 160 euro, en dat kun je zeer goed gebruiken om ene 7900 GT te kopen zodat je van een budget game systeen naar een goed game systeem gaat 8)

Nu met WP, PV, EV en PC

• armano
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-09-2024

armano

ANTROPOMORF

Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 12:46:

Videokaart: Asus 256Mb EN7600GT PCI-E ~ 149 euro
De videokaart is op dit moment eigenlijk hetgeen waar ik flink moet inleveren om binnen mijn budget te blijven. Of dit slim is weet ik niet 100% zeker. Wel weet ik dat de nieuwe generatie kaarten mij te duur zijn met het oog op DX10 en het feit dat ik niet in een resolutie hoger zal gamen dan de native resolutie van mijn scherm (1280x1024). Ook hier graag tips :)
Flink inleveren idd, je geeft dan ook wel € 360 uit aan geheugen!

_PilatuS was me voor._

Trouwens, PC6400 geheugen lijkt mij niet nodig als je zowieso al niet van plan bent om te gaan oc'en.
PC4200 is stabiel en synchroon. en goedkoper.

:O

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:25
Als je niet gaat overklokken kan je beter DDR2-533 of 667 nemen, is goedkoper en (bijna) niet trager.

Edit: Ik moet echt sneller worden...

[ Voor 16% gewijzigd door PowerUp op 02-10-2006 12:59 ]

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-02 18:54

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Antec kasten zijn prima, maar Antec voedingen zijn tegenwoordig niet meer onbetwist (zie ook dit topic) Misschien kan je die kast ergens zonder voeding op de kop tikken?

Zoals de bovenburen al zeggen: besparen op geheugen en dan het extra geld steken in een betere voeding en een betere videokaart?

[ Voor 30% gewijzigd door _fool op 02-10-2006 13:01 ]

specs

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

CPU is prima! Heb ik nu ook 2 weekjes en ding gaat met een Scythe Ninja Plus koeler met gemak van 2.4Ghz naar 3,06Ghz (weliswaar op een ASUS P5W DH Deluxe). Maar toch...prima ding

Geheugen..Waarom PC6400 als je toch aangeeft niet te gaan OC'en? PC6400 is steeds duurder aan het worden momenteel omdat er bizar veel vraag naar is. Ik heb PC5400 genomen omdat ik dus wel ietsjes OC. Ga je helemaal niet OC'en dan is PC4200 prima en stukken goedkoper!! Ik heb 2Gb PC5400 CL4 van €212. Zo zie je maar....best duur dat PC6400.
Wel 2Gb nemen idd

MOBO...Volgens mij wel okay, maar...kijk even in het topic over de Conroe's. Er schijnen een aantal mensen te zijn die de P5B niet erg prettig vinden. Ik kan niet precies zeggen wat en hoe...lees dat topic maar even is mijn advies.

Videokaart: Misschien een idee te wachten op de X1950Pro van ATi? Is weliswaar geen DX10 (moet je trouwens toch nog niet doen), maar wel sneller dan de GF7600. Richtprijs ergens tussen de €200 en €250 geloof ik.

HDD: Ik heb een Maxtor MaxxLine III genomen van 320Gb. Erg stil (viel me zeer positief mee) en kost € 100. Stem de HDD af met je mobo. Als je mobo NCQ kan, neem dan eventueel een HDD die NCQ ondersteunt. De Maxtor doet dat icm de P5W DH

Kast is erg goed en stil. Je kan overal goed bij. Prima kast.

Geen andere koeler? De default Intel is lawaaiger dan bijv die Scythe waar ik het over had. En de Scythe koelt ook nog beter :-) Oftewel..een andere koeler dan de default Intel zou ik aanraden.

[ Voor 0% gewijzigd door Tallguy op 02-10-2006 13:01 . Reden: Shoot..ik moet sneller typen. Anderen waren me voor ]

specs | 3360wP met SE3000

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je toch niet gaat overklokken, is de cpu een goede keuze.
Het moederbord en het geheugen zijn naar mijn mening erg dure opties. Bijvoorbeeld MSI en Asrock hebben goede moederborden, die een stuk goedkoper zijn.
Voor het geheugen kun je kijken naar een 2 GB setje PC5300/PC5400. Dat kost 200 tot 250 euro.
Het geld dat je daarmee bespaart, zou ik besteden aan een betere videokaart. Bv. een 7900 GT of een X1900XT.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:42
1GB is meer dan genoeg voor games , er is laast een review verschenen op tomshardwareguide , waarbij 512 , 1GB en 2GB werden vergeleken met verschillende games , vaak presteerde 1GB nog beter dan 2GB in games.

2GB werd dan ook alleen maar aangeraden voor professionele toepassingen.

www.tomshardware.com

dan even naar de memory section gaan ,staat het tussen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat langzamere geheugen kan omdat als je niet OC'd dat toch al synchroom met je processor draait of... :?

Wellicht is het inderdaad een goed idee om 1GB in te leveren, en 1GB langzamer geheugen te kiezen en vervolgens een betere videokaart in het systeem te hangen.

Ik zal eens kijken naar wat betere kaarten.

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-01 21:29
Als het een game pc moet worden zou ik gaan voor goedkoper gehuegen:
Bijvoorbeeld 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (G.Skill, F2-6400PHU2-2GBHZ) € 278,85
Evt ook een goedkopere (6400) maar dat is voorkeur

En dan een 79x0 of 19x0 videokaart.

edit: dit geheugen blijkt ook goed te overclocken. (zie de verschijdene core 2 duo oc topics)
edit2: @ tai-pan
oeps foutje. Ik stel alleen dit geheugen voor omdat het net zo snel is als wat TS kiest en een stuk goedkoper. Maw als hij echt zon snel geheugen wil kan hij beter dit pakken dan houd hij meer geld over voor een dikke video kaart. Uiteraard is nog minder gehuegen en een wat langzamere cpu nog beter ivm het buget.

[ Voor 48% gewijzigd door martijnve op 02-10-2006 13:09 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:03:
Dat langzamere geheugen kan omdat als je niet OC'd dat toch al synchroom met je processor draait of... :?

Wellicht is het inderdaad een goed idee om 1GB in te leveren, en 1GB langzamer geheugen te kiezen en vervolgens een betere videokaart in het systeem te hangen.

ja, dat geheugen kan. Dan draait het 1:1. Doen dus! Scheelt je een puist met geld!!

Videokaart: Tsja...ik wacht bewust op de X1950Pro. heb nu tijdelijk een X550 kaartje erin gezet. De X1900XT is ook een prima kaart van net geen €280 (EuroMaXXi dacht ik)

Verwijderd

lijkt allemaal wel goed, ik gok dat je de rest allemaal nog zelf hebt (kast, voeding, etc etc, kijk ook uit of die p5b wel genoeg aansluitingen heeft voor je, IDE bijvoorbeeld)?

anders dan PilatuS ben ik toch meer voor 2x 1GB, zeker boven een single channel ram setup. Als je niet gaat overklokken kan je eigenlijk bijna net zo goed gaan voor PC4200 (dat draait lekker 1op1 met je cpu) geheugen.. dat kan dan ook weer genoeg budget vrijmaken voor de (imho echt nodige) zwaardere videokaart..

Ik zelf ben wat dat betreft gegaan voor een x1900xt 256mb (draai ook op 1280x1024) die is wel zo'n 100 euri duurder, maar is dan wel weer on par met je systeem.

dus ik zou zeggen, 2x1GB PC4200 en een fijne x1900xt of 7900gt, zou ongeveer moeten kunnen qua prijs (en ja RAM is nu echt heel duur)

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

martijnve schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:03:
Als het een game pc moet worden zou ik gaan voor goedkoper gehuegen:
Bijvoorbeeld 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (G.Skill, F2-6400PHU2-2GBHZ) € 278,85
Evt ook een goedkopere (6400) maar dat is voorkeur

En dan een 79x0 of 19x0 videokaart.

edit: dit geheugen blijkt ook goed te overclocken. (zie de verschijdene core 2 duo oc topics)
TS gaf aan dat hij eigenlijk niet wilde OC'en. Waarom dan PC6400? Hartstikke duur

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 10:49
Lijkt me zo een leuke samenstelling, maar ik zou ook gaan voor minder duur geheugen. zeker als je niet gaat overklokken kan je daar toch flink op besparen, en meer geld steken in een betere videokaart. wel zou ik aanraden om het bij 2GB geheugen te houden, een hoop nieuwe games vinden dat erg lekker.

Als je een stille HD wilt kan je het beste samsung nemen. die staan bekend om hun betrouwbaarheid en stilte, eventueel lijkt mij Western Digital ook een goede optie. Ik zou niet voor maxtor gaan, die hebben toch wat vaker last van uitval.

Als je geld bespaard op het geheugen zou je eens kunnen kijken naar een X1900 XT welke op het moment ook al voor 250 euro te krijgen zijn, dan heb je een kaart die aanzienlijk sneller is dan een 7600 GT. (pricewatch: Asus Radeon X1900 XT 256MB DDR3 (2xDVI) EAX1900XT/HTVDP/256M) .

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 10:49
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:03:

Ik zou zeker niet gaan gamen met 1GB intern geheugen.. een hoop games hebben echt baat bij 2GB, dan kan je wel een snelle vga kaart erin hangen, maar als het spel blijft haperen omdat ie moet swappen, dan weet ik nog zo net niet wat ik liever heb (een iets lagere framerate maar geen haperingen lijkt mij prettiger spelen).

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Ik vind dat je teveel geld reserveert voor het geheugen en de CPU. Voor het geheugen is 533 of 667 MHz eigenlijk al genoeg als je toch niet wilt overclocken. Het verschil in performance van 800 t.ov. 533MHz DDR2 is veeel kleiner dan het prijsverschil. Ik denk dat je met een 2x1GB set van Kingston á 210 euro veel beter af bent.

Besparing: 130 euro

De processor is zondermeer fantastisch, sneller en zuiniger dan de Athlon X2 serie, maar ook veel duurder. De E6600 kost 310 euro, terwijl je al een AMD X2 4200+ kunt kopen voor ongeveer 200 euro. Deze CPU is weliswaar langzamer, maar nog steeds snel genoeg om een high-end videokaart bij te houden in de huidige games. Been je van plan om op een later tijdstip opnieuw geld in de PC te pompen, kies dan wel een Core 2 Duo. Je legt dan een sterkere basis voor de next-gen videokaarten.

Besparing: 110 euro

De videokaart is van essentieel belang en bepaalt voor een groot deel de framerate en de beeldkwaliteit in games. op dit punt zou ik dus lekker uitpakken. Het geld wat je hebt bespaard op de CPU en het geheugen kun je investeren in een dikke videokaart, waarmee je uiteindelijke systeemperformance een stuk beter is dan met een nVidia GF7600 videokaart. De verhouding CPU-GPU ligt dan beter.

Alternatieven:
  • ATi X1900XT (310 euro)
  • ATi X1900XTX (360 euro)
  • ATi X1950Pro (240? euro)
  • nVidia 7900GT (240? euro)
  • nVidia 7900GTX (350? euro)
Volg mijn wijze raad maar op. :P

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal!

Moet ik qua geheugen nog ergens rekening mee houden buiten de CL? Vind het lastig te bepalen welk geheugen goed draait met een bepaald mobo.

Overigens ga ik nu wel voor de pc4200 reepjes, aangezien deze standaard synchroom draaien met de rest :)

• PilatuS
  • Niet online
1 ding is nu denk ik wel zeker, het geheugen moet goedkoper zodat er ruimte gemaakt wordt voor een snellere videokaart. Als de TS idd niet wil overklokken is 2x 1GB dat langzamer is een veel beter idee.

Als met langzamer geheugen een X1900XT mogelijk is heb je dan echt een super game PC. Zelf ik heb een vergelijkbaar systeem en ik kan alle games op de max draaien zonder ooit framedrops te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Frank_Knopers schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:10:
Ik vind dat je teveel geld reserveert voor het geheugen en de CPU. Voor het geheugen is 533 of 667 MHz eigenlijk al genoeg als je toch niet wilt overclocken. Het verschil in performance van 800 t.ov. 533MHz DDR2 is veeel kleiner dan het prijsverschil. Ik denk dat je met een 2x1GB set van Kingston á 210 euro veel beter af bent.

Besparing: 130 euro

De processor is zondermeer fantastisch, sneller en zuiniger dan de Athlon X2 serie, maar ook veel duurder. De E6600 kost 310 euro, terwijl je al een AMD X2 4200+ kunt kopen voor ongeveer 200 euro. Deze CPU is weliswaar langzamer, maar nog steeds snel genoeg om een high-end videokaart bij te houden in de huidige games. Been je van plan om op een later tijdstip opnieuw geld in de PC te pompen, kies dan wel een Core 2 Duo. Je legt dan een sterkere basis voor de next-gen videokaarten.

Besparing: 110 euro

De videokaart is van essentieel belang en bepaalt voor een groot deel de framerate en de beeldkwaliteit in games. op dit punt zou ik dus lekker uitpakken. Het geld wat je hebt bespaard op de CPU en het geheugen kun je investeren in een dikke videokaart, waarmee je uiteindelijke systeemperformance een stuk beter is dan met een nVidia GF7600 videokaart. De verhouding CPU-GPU ligt dan beter.

Alternatieven:
  • ATi X1900XT (310 euro)
  • ATi X1900XTX (360 euro)
  • ATi X1950Pro (240? euro)
  • nVidia 7900GT (240? euro)
  • nVidia 7900GTX (350? euro)
Volg mijn wijze raad maar op. :P
Bedankt! Echter wil ik graag voor de E6600 gaan, ik ben eigenlijk van plan later een DX10 kaart in deze PC te stoppen. Of dit verstandig is moet nog blijken denk ik..

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Verschil tussen CL5 en CL4 schijn je zelfs niet eens te merken. Meer in benchmarks, dan wel, maar als persoontje (=mens) niet.

EDIT: Ga er maar gerust van uit dat je nog ettelijke maanden moet wachten op een goede DX10 kaart. De eersten zullen waarschijnlijk niet al te best zijn of kuren hebben. Overbrug die tijd dan aub met een goede, vlotte en betaalbare DX9 kaart zoals is aangeven hierboven.

[ Voor 52% gewijzigd door Tallguy op 02-10-2006 13:16 ]

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:08
ik denk dat je beter aan een amd kan gaan. met een goedkoper mobo... en 1 gig ram op dit moment.

conroe is op dit moment natuurlijk wel het beste. maar houd er wel rekening mee dat je een budget systeem wilt. en dan kan je beter voor een betere videokaart kiezen dan voor een betere processor. de vidkaart is sowieso in vele games tegenwoordig de bottleneck.

ik zou je zelf een 1900xt anraden. in pinciepe zit je bij nvidia ook erg goed op dit moment. maar ik raad je alleen een ati aan omdat je ati ook kunt gebruiken om hardwarematig de ENcoden (en neit alleen DEcoden, wat een nvidia ook kan) zo kan je via de drivers van ati dus videos omzetten wat scheelt in tijd. 9het heet trouwens ati avivo)

• PilatuS
  • Niet online
dangerpaki schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:22:
ik denk dat je beter aan een amd kan gaan. met een goedkoper mobo... en 1 gig ram op dit moment.

conroe is op dit moment natuurlijk wel het beste. maar houd er wel rekening mee dat je een budget systeem wilt. en dan kan je beter voor een betere videokaart kiezen dan voor een betere processor. de vidkaart is sowieso in vele games tegenwoordig de bottleneck.

ik zou je zelf een 1900xt anraden. in pinciepe zit je bij nvidia ook erg goed op dit moment. maar ik raad je alleen een ati aan omdat je ati ook kunt gebruiken om hardwarematig de ENcoden (en neit alleen DEcoden, wat een nvidia ook kan) zo kan je via de drivers van ati dus videos omzetten wat scheelt in tijd. 9het heet trouwens ati avivo)
De TS geeft hier boven al aan dat ie toch liever voor de Core 2 Duo gaat en dat zou ik zelf ook zeker doen met het oog op de toekomst.
Met een Core 2 Duo CPU is de CPU de bottleneck en niet de GPU. Als ik game of 3dmark draai is de CPU minder dan 70% aan het werk.
Met langzamer geheugen kan ie gewoon een Core 2 Duo halen en een X1900XT.

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-12-2025
*edit* Hier stond net onzin

[ Voor 91% gewijzigd door robvanderaart op 02-10-2006 16:52 ]

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
socket 939 lijkt me niet echt verstandig, verder is het niet eens zo goedkoop volgens mij.

• robvanderaart
Dit lijkt me dan toch wel beter:

Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/1333/goeiepceu8.png

O+

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• hello_moto
Ziet er goed uit! Maar je zou volgens mij beter de Seagate Barracuda 7200.10 320 kunnen nemen. En volgens mij kan je het bij een andere shop ook wel goedkoper bestellen.

• robvanderaart
Denk het niet, en de Seagate 200 Gb Barracuda kost duurder dan de Maxtor en die is 300 GB.

[ Voor 74% gewijzigd door robvanderaart op 02-10-2006 18:39 ]

• hello_moto
robvanderaart schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:48:
Denk het niet, en de Seagate 200 Gb Barracuda kost duurder dan de Maxtor en die is 300 GB.
Ik heb het over de 320 GB versie, en zoveel duurder is is niet. Hooguit 15 euro.

• robvanderaart
Wat maakt uberhaupt die 20 Gb uit ? Maxtor is een goed merk hoor :z

• armano
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-09-2024

armano

ANTROPOMORF

robvanderaart schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:16:
Wat maakt uberhaupt die 20 Gb uit ? Maxtor is een goed merk hoor :z
20 GB ken je genoeg mee, is bijv. toch weer 20 GB muziek imo!
En de Seagate is sneller en stiller!! :)

:O

• robvanderaart
Zijn allebei even stil :z En de Seagate is inderdaad 0,5 ms sneller, maar dat merk je niet dat kleine verschil. En alsof 300 Gb nog niet genoeg is als hij zelf een 250 wou. En de pc die ik voor hem samengesteld heb vind ik wel mooi en goed genoeg :)

[ Voor 18% gewijzigd door robvanderaart op 02-10-2006 19:29 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
budget systeem? huh?

• robvanderaart
Dat hij een bepaald budget er voor uit wil geven :z Lees eerst de topic voordat je nutteloze dingen gaat posten |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er goed uit! Ik ga daar maar eens shoppen...goede ervaringen mee?

• robvanderaart
Ik wel hoor, kijk ook maar eens naar de product survey, altijd snel en goed verpackt, en nog geen RMA gehad dus O+

Verwijderd

Topicstarter
Een nieuwe samenstelling met dank aan de tips in dit topic:

Kast: Antec Case Sonata II Black ATX + 450W ~ 109 euro
Proc: Intel Core 2 Duo E6600 ~ 304 euro
Mobo: Asus P5B. P965 ~ 137 euro
Memory: Kingston 2048MB DDR (2x1GB) PC4200 ~ 229 euro
HD: Seagate 250GB SATA II 7200RPM 16MB Barracuda 7200.10 ~ 78 euro
Vid: Sapphire Radeon X1900 XT 512MB DDR3 ~ 296 euro

Totaal bedrag van ongeveer 1153,-

Ik kon op de ASUS site niet zo snel vinden of de P5B ook NCQ ondersteund. Denk het dus niet, vandaar ook een HD zonder NCQ.

Als blijkt dat het bord wel NCQ aan kan, kan ik een iets duurdere schijf nemen die het wel ondersteund.

Nog meer tips / suggesties misschien?

Verwijderd

Veel plezier alvast ermee ;)
ik had ook nog een vraagje tussendoor. Als ik reviews zie van bv een laptop met een 7600go en een x1600 dan is de 7600 sneller in 3dmark'03 en de x1600 sneller in 3dmark'05 welke kaart moet ik dan kiezen?
GreetZ,

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 14:15:
Veel plezier alvast ermee ;)
ik had ook nog een vraagje tussendoor. Als ik reviews zie van bv een laptop met een 7600go en een x1600 dan is de 7600 sneller in 3dmark'03 en de x1600 sneller in 3dmark'05 welke kaart moet ik dan kiezen?
GreetZ,
Hoi! Je kaapt m'n topic!

Buiten het feit dat deze vraag hier totaal niet thuis hoort, lijkt hij mij niet zo moeilijk te beantwoorden. Als je meer punten wil in 3dmark'03 neem je de 7600, en als je meer punten wil in 3dmark'05 neem je de x1600 :+ Al koop je de laptop vast niet om alleen 3dmark te draaien...

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 14:01:
Een nieuwe samenstelling met dank aan de tips in dit topic:

Kast: Antec Case Sonata II Black ATX + 450W ~ 109 euro
Proc: Intel Core 2 Duo E6600 ~ 304 euro
Mobo: Asus P5B. P965 ~ 137 euro
Memory: Kingston 2048MB DDR (2x1GB) PC4200 ~ 229 euro
HD: Seagate 250GB SATA II 7200RPM 16MB Barracuda 7200.10 ~ 78 euro
Vid: Sapphire Radeon X1900 XT 512MB DDR3 ~ 296 euro

Totaal bedrag van ongeveer 1153,-
Ik heb bijna identiek het zelfde systeem besteld alleen geen HD en een 7900gt ipv jou x1900xt (omdat die niet opvoorraad was) voor 1130,- bij azerty waarschijnlijk is het met een dag of 2 binnen laat wel weten dan hoe het bevalt.
Ga jij trouwens voor de standaard koeler of koop je een artic freezer net als iedereen.
Ik had hem wel op mn bestel lijst alleen die had 14 dagen levertijd dus ik kijk het even aan met de standaard koeler.

[ Voor 20% gewijzigd door MantaMania op 03-10-2006 15:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Standaard koeling verlopig. Nooit problemen gehad met stock coolers (boxed) dus die verwacht ik nu ook niet... Op dit moment maakt mij HD toch de meeste herrie (beetje brak, vandaar de nieuwe)..
Pagina: 1