Toon posts:

AMD 2200+ probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, voordat jullie zeggen heb je de search functie gebruikt (er is hier namelijk genoeg over te vinden), ja dat heb ik!
wat is dan het probleem??
Ik heb laatst een 2de hands combi bordje/cpu/geheugen gekocht (AMD athlon 2200+ msi ktv4 (MS-6712) + 3*256 pc2700.
Als ik hem opstart krijg wordt ie herkent als een 1500+ (en loopt ie prima), nu zou je zeggen verander ff de FSB naar 133 en klaar is kees. Niet dus!Als ik hem verander naar 133 (ipv 100) dan staat er mooi 2200+ in het bios maar crasht ie keer na keer. (soms is er heel even een blauw scherm te zien).
nu denk je misschien, ow processor kapot! Nee dat is het niet!als ik de 2200+ in mijn 2de pc stop (waar normaal een 2800+ in draait + asus a7v600 +512mb) ziet ie hem gewoon als 2200+!(en draait ie stabiel)
nu denk je misschien, ow dan moet het moederbord gaar zijn!Nee dat is het ook niet!als ik mijn 2800+ op dat moederbord prik dan loopt ie normaal en crasht ie niet!
weten jullie hoe dit kan?
wat heb ik geprobeert?
- geheugen snelheid op het laagst gezet
- nieuwe batterij van moederbord
- natuurlijk fsb op 133 gezet.
- 1 geheugenreepje gebruikt ipv 3.
-geheugens omgedraaid

voeding is 500watt!en kan niet instabiel zijn (omdat die 2800+ er normaal in draait)
processor temperatuur is netjes (46 graden)

kunnen jullie nog misschien een tip geven?waar het misschien aan ligt??

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-05 14:58

Devion

Space for rent ;-)

firmware update van je mobo maybe?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:07

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je hebt een mobo / proc / geheugen combi gekocht, het doet het niet en je denkt alleen aan mobo / proc? Het lijkt of het geheugen gaar is en boven de 133 MHz problemen geeft. Weet je zeker dat het pc2700 is? Test het ook even met Memtest natuurlijk!

Rail Away!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Misschien een heel flauwe, er is een reeks processoren van AMD geweest, de A en B versie. Ik had vroeger een moederbord liggen dat wel met de A versie om kon gaan, maar niet met de B versie. Voordat je daar achter komt...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
woow, das snel!
oja...bios update had ik ook gedaan...
geheugen is niks mis mee, als ik het geheugen (die 3x256mb) in mijn stabiele 2800+ stop draait ie wel ok! en als ik het geheugen van mijn stabiele 2800+ (512mb) in mijn instabiel systeem stop crasht ie ook!

edit;

kun je dat misschien dat meer uitleggen over die A en B processoren??

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 12:14 ]

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:47
zit er misschien een jumper verkeerd op het moederbord? Ik had zelf vroeger ook een 2200 en hetzelfde probleem.

hmz...

• bokko!
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-02-2025
Zoals hierboven al gezegd wordt...
Wissel het geheugen eens en probeer het nogmaals.
Niet alle geheugenmodules werken (op de juiste settings) zomaar in elk moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
ik post maar een nieuw bericht anders loopt het draadje niet goed!

hmm, jumpers daar had ik niet aangedacht!welke zou dat dan moeten zijn?er zitten er meerdere op het moederbord!

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Zoek online ff de manual van je boardje. Daar kun je vast wel in vinden.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 16:02
msi ktv4 bestaat niet bij msi de kt4v wel in die manual staan geen jumpers die je evt om moet zetten
de fsb aanpassen moet gewoon in de bios blz 3-13 van de manual

http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=362&kind=1

[ Voor 21% gewijzigd door wouter37 op 02-10-2006 12:27 ]

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Topicstarter
heb de manual doorgenomen, maar niks over jumpers te vinden (althans over de FSB)!

euh, ja die bedoel ik ook! alleen in de manual staat dat je via het bios de fsb hoger moet zetten, maar ja dat weet ik ook hoe dat moet!dat is dus niet niet het probleem!Als ik de FSB op 133mhz zodat ie 2200+ wordt crasht ie!

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 12:45 ]

Pagina: 1