MOTU 828 Firewire - Wordt niet altijd herkend...

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Hallo Tweakers...

Ik heb eens een vraag over een redelijk vreemd probleem. Helaas met de search niets over te vinden.

Ik heb een Motu 828 Firewire Audio Interface. Deze zit aangesloten op een firewirekaartje in een P4 systeem. Nu is het zo dat deze soms niet herkend wordt bij een koude start (lees: stekker van pc eruit geweest). Als ik dan kijk bij 'Geluiden en Audio apparaten' staat er niets bij.
Als ik windows opnieuw opstart dan wordt deze 99 van de 100 keer wel herkend en werkt alles ook helemaal naar behoren.

Het vreemde is dat dit niet elke koude start zo is. Ongeveer 50% van de koude starts werkt alles in een keer goed. Dat is toch wel even heeeeeel raar... niet?

Waar kan dit aan liggen? Misschien aan windows? Misschien aan chipset drivers? Misschien aan de driver van de audio interface?
Ik heb het idee dat het aan XP sp2 ligt. Want ik heb heel lang sp1 gedraaid, nog nooit probs mee gehad en sinds ik (op meerdere systemen) sp2 heb draaien, komt dit soort probs regelmatig voor.

Kleine opsomming:
Mobo: Asus P4P800
CPU: P4 3,2Ghz
Firewirekaart: Simpele pci kaart (die in andere pc altijd goed heeft gewerkt)
Windows: XP sp2 NL
Driver Audio Interface: Eenna nieuwste (want de laatste drivers werken gewoon niet).

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• MNECMotU
* schop *

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• MNECMotU
Nou... kom op jongens... zo'n vaag probleem is dit nou toch ook weer niet?

Heeft niemand dit ooit ook eens meegemaakt?

• MNECMotU
Nou nou...

Ik vond zelfs nog een oud topic van mezelf terug, waarin ik dit soort probleem blijkbaar een keer eerder had met een andere pc en andere hardware.
Hardware wordt soms niet herkend na opstarten!

• MNECMotU
:O

• MNECMotU
Volgens mij he... heb ik qua problemen met pc's meer meegemaakt dan jullie allemaal bij elkaar!

Constatering wegens het feit dat ik vaak problemen post waar niemand op reageert en dit kan geen toeval zijn...

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Ik denk eerder dat je problemen hebt waar anderen nooit last van hebben. Waar dat nu aan ligt? 8)

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• MNECMotU
Misschien wel aan het feit dat ik hardware gebruik, die niemand anders op dit forum gebruikt, zoals die Motu 828, maargoed, er zijn genoeg andere firewire apparaten waarbij hetzelfde probleem kan optreden. Er is toch vast wel iemand met een firewire apparaat wat niet altijd wordt herkend bij het opstarten.

Ook heb ik vaak problemen vanwege het feit dat ik gewoon ziekelijk veel pc's en hardware heb. Ik denk dat ik (sinds begin jaren 90) al in het bezig ben geweest van zo'n 30 a 40 pc's en heb er momenteel nog een stuk of 10. Dus ja, als je ermee gaat spelen, zijn er altijd wel wat problemen, maar het zijn vaak van die extreem vage problemen. Niet zo van: "hij is kapot", want dat kan ik zelf ook wel maken, maar meer van: "hij doet soms raar, maar er zit geen echt systeem in".......

Pagina: 1