Toon posts:

Beveiligingswaarschuwing openen bestanden van File-Server

Pagina: 1
Acties:
  • 552 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is als volgt:

Er is een file-server ingericht onder ubuntu server edition, deze is netjes lid van het domein en gebruikt de gebruikers account van de domein controller. Nu worden dingen als bureaublad, mijn documenten, start menu, etc. allemaal opgeslagen op de file-server.

Nu logt de gebruiker in en krijgt een beveiliginswaarschuwing van windows dat hij een locatie probeert te openen op een andere server als hij/zij mijn documenten opent of als er een snelkoppeling in het start menu word aangeklikt.

Ik heb al verschillende manieren geprobeert om dit te verhelpen, onder andere toevoegen aan trusted sites, toevoegen aan vertrouwde website in IE en als vertrouwde lokale locatie, verscheidene policy's instellen om extenties als velig te beschouwen maar geen van allen heeft effect op deze melding.

Ook zijn er verscheidene topics hier over te vinden op GoT alleen geen van allen bied de oplossing.

Wie weet het wel ?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voeg de FQDN (full qualified domain name) toe aan je local intranet sites, en zet die security op default level.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik zojuist nog eens geprobeerd met "\\" en zonder en geen van beide had effect.

Wat trouwens ook opmerkelijk is, is dat de melding alleen bij gebruikers komt en bij de administrator account niet, misschien is hier nog iets uit op te maken?

• Viper®
  • Niet online
je zou dit nog kunnen proberen:

gpedit.msc

user config > admin templates > windows comp > internet expl > internet expl control panel > security page >

Intranet Sites: Include all local (intranet) sites not listed in other zones
Intranet Sites: Include all network paths (UNCs)

beide enablen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Geef eens de *exacte* foutmelding / waarschuwing die je krijgt want normaal gesproken moet de Oplossing van Viper(r) gewoon werken :)

• Viper®
  • Niet online
elevator schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 12:26:
Geef eens de *exacte* foutmelding / waarschuwing die je krijgt want normaal gesproken moet de Oplossing van Viper(r) gewoon werken :)
:{w het is wel Viper ® hè :')

Mijn tweede post is min of meer hetzelfde principe als de eerste. Alleen windows forceert de toevoeging van alle lokale netwerk systemen in de trusted sites. Aangezien dat bij jouw al niet werkte de eerste keer denk ik dat het nu ook weinig uitmaakt.

Trouwens, wel even opnieuw inloggen!

Verwijderd

Topicstarter
Viper® schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 12:18:
je zou dit nog kunnen proberen:

gpedit.msc

user config > admin templates > windows comp > internet expl > internet expl control panel > security page >

Intranet Sites: Include all local (intranet) sites not listed in other zones
Intranet Sites: Include all network paths (UNCs)

beide enablen
Dit heeft iig geholpen (bedankt daarvoor :) ), de melding is nu weg maar nog 1 klein probleempje waarvan ik niet zeker weet of het windows gerelateerd is.
Dat is dat de mappen waarnaar verbinding word gemaakt (Mijn Documenten en Bureaublad) niet direct verversen bij bijvoorbeeld het verwijderen of aanmaken van bestanden, is dit omdat het met samba/linux gebeurt of ligt dit aan windows (en hoe is het op te lossen uiteraard)?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Hoe maak je die verwijzing naar de fileserver? Heb je daar bijvoorbeeld geen offline files aanstaan?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Linux file-server en om eerlijk te zijn weet ik niet eens hoe ik daar off-line files zou moeten instellen dus dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Ik heb wel gevonden dat het mogelijk zou kunnen helpen om de samba server als "domain master" in te stellen maar ik vraag mij af of dit problemen kan geven met 1 van de andere domein controllers onder windows 2003.
Ik weet wel dat een "Primary" domain controller niet meer van toepassing is sinds Windows 2003 maar kan ik dan ook zonder problemen een samba server tot ditzelfde niveau brengen ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Simpelste antwoord: niet
Samba lijkt gewoon in de verste verte niet op Active Directory.
Door met F5 te verversen werkt het neem ik aan wel? Heb wel eens zitten zoeken hoe dit te verhelpen is, maar helaas nooit iets kunnen vinden...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1