Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Encryptie van bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ben op zoek naar een programma dat in staat is om bestanden te encrypten.
Op zich niet zo wereld schokkend echter, het programma moet te draaien zijn van een memory stick.

Momenteel ben ik met mijn afstudeer project bezig. Echter merkte laatst dat er mensen door mijn bestanden aan het snuffelen zijn. Daarom wil ik graag de mogelijkheid hebben om mijn files te encrypten.
Probleem daarbij is echter dat ik geen rechten op het systeem heb om programma's te installeren.
Wat ik dus zoek is een programma dat ik mee kan nemen op een stick (kan wel van stick lezen, maar er niet naar schrijven) en wat ik niet hoef te installeren.
Weet iemand of er zoiets bestaat?
heb het namelijk al geprobeerd met WinAce, maar die moet je tegenwoordig ook al installeren.

Hardstikke bedankt,

Martin

Verwijderd

Truecrypt kan alles wat je wil.
Gewoon het programma op je usb stick zetten en de .exe runnen, geen installatie nodig :)

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:10

pistole

Frutter

Bij DriveCrypt heb je dacht ik ook de mogelijkheid om een "floppy-versie" van het programma te installeren.
edit:
TrueCrypt is gratis, dus "prettiger" dan DriveCrypt

[ Voor 18% gewijzigd door pistole op 02-10-2006 11:25 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 13:56
http://www.freeotfe.org/
Dit programma kan ook in "usb-stick mode" werken

Verwijderd

Mijn USB-stick kwam met een encryptieprogramma er op. Helaas heb ik hem niet bij me, dus ik kan niet zien wat er op staat of van welk merk hij is, maar dan weet je in ieder geval dat dat ook bestaat :)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

openssl O+

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:16
-edit niet goed gelezen-

[ Voor 87% gewijzigd door biobak op 02-10-2006 11:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat TrueCrypt ziet er goed uit,
Maar ben meer op zoek naar iets wat eenvoudig een enkel bestand kan encrypten zonder dat ik daarvoor mappen of drives moet mounten.
(aangezien ik totaal geen rechten heb :( )
Daarnaast wil ik het thuis weer makkelijk kunnen decrypten zodat ik daar verder kan werken.
(kan gelukkig wel bestanden emailen, waarom ze dan nog de usb poorten dicht hebben zitten 8)7 )

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 13:56
hier staan ook de nodige programma's.
Misschien dat er iets voor jou tussen staat?
Pagina: 1