Toon posts:

[XP MCE] remote desktop connection sluit direct na inloggen

Pagina: 1
Acties:
  • 485 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gebruik maken van remote desktop on toegang tot mijn PC thuis te krijgen.
Thuis heb ik een Windows Media Center Edition, waarbij de juiste instellingen actief zijn en de poort openstaat. Ik wil een verbinding maken met een Windows Xp professional versie.

1. Ik open "Remote Desktop Connection"
2. ik vul de juiste gegevens in (ip adres) en er opent zich een login venster van mijn PC thuis
Afbeeldingslocatie: http://www.mytravellog.com/mathijs/remote.jpg
3. Ik vul mijn wachtwoord in en klik op OK en dit sluit het Remote desktop venster.

Wat kan ik doen om dit te voorkomen en toegang te krijgen?

Verwijderd

Bevat de account waarmee je wilt inloggen een password? Zo nee, dan werkt het al helemaal niet.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:36

Nakebod

Nope.

Voor je OK klikt een wachtwoord opgeven lijkt me wel zo handig :)

Moet je dus wel een account met wachtwoord hebben, en die moet ook nog rechten hebben voor RDP.
Eigenschappen Deze Computer > Verbindigen vanaf Buitenaf > Extern Bureaublad en dan de juiste gebruiker selecteren.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Topicstarter
de poort 3389 staat open en ik heb een wachtwoord ingesteld. Als ik op OK druk dan lijkt het te gaan werken, maar direct erna dan sluit het scherm. Als ik geen wachtwoord of een verkeerd wachtwoord gebruik krijg ik een melding dat ie niet juist is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 11:07 ]

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Zet HKLM\System\CurrentControlSet\Services\Mup\DisableDFS op 0 (en herstart Windows). Ik weet niet meer waarom, maar ik heb het ooit na *heel* lang googlen gevonden en ergens in een tekstbestandje 'Fix remote desktop.txt' staan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Kuhlie schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 11:05:
Zet HKLM\System\CurrentControlSet\Services\Mup\DisableDFS op 0 (en herstart Windows). Ik weet niet meer waarom, maar ik heb het ooit na *heel* lang googlen gevonden en ergens in een tekstbestandje 'Fix remote desktop.txt' staan ;)
ik neem aan dat dit op de host computer moet gebeuren?

Verwijderd

Topicstarter
ik zie trouwens op de client machine dat in de Windowstask manager dat het programma "mstsc.exe" start wanneer ik de remote desktop start. als ik een herstart doe van deze PC dan blijkt dit programma nog actief te zijn maar wel te hangen oid.

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 16:44
Kan je niet een andere (client) pc gebruiken zodat we weten aan welke kant het probleem zit?

Verwijderd

Topicstarter
- Ik heb het via een andere PC geprobeerd (die PC zit niet aan het bedrijfsnetwerk) en daar gebeurt hetzelfde. Dus het zal wel aan de host PC moeten liggen denk ik.
- ik heb hier ook de instructies gevolgd (http://sunset.usc.edu/cla..._2002/guidelines/TSC.html) en met Terminal Services Client programma gebeurt precies hetzelfde.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat voor meldingen krijg je eigenlijk in de Eventviewer?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vermoedelijk heb je een MTU probleem - probeer je MTU eens fors te verlagen op de 'server' kant om te zien of dat dit helpt? :)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kuhlie schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 11:05:
wat meer info
Windows SP2 update - Technical information

On Dec. 27, CMS will release Windows XP SP2 to our CS and SUMMON clients via the CMS SUS server. CMS is installing Windows XP SP2 with the Windows firewall turned off.
Before the release, CMS will change the following registry items in the SUMMON/CS system:

XP DisableDFS will set HKLM\System\CurrentControlSet\Services\Mup\DisableDFS = 0

When Windows XP was originally deployed in the CS/SUMMON environment, CMS set a series of speed tweaks to help speed up the operating system. These settings initially caused Windows Remote Desktop and Timbuktu to stop functioning properly when Windows XP SP2 is installed. Changing the DisableDFS parameter to 0 allows Windows Remote Desktop and Timbuktu to function properly with Windows XP SP2 installed.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 11:41:
Wat voor meldingen krijg je eigenlijk in de Eventviewer?
Daar zie ik eigenlijk niets raars.

Verwijderd

Topicstarter
Nakebod schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 11:01:
Voor je OK klikt een wachtwoord opgeven lijkt me wel zo handig :)

Moet je dus wel een account met wachtwoord hebben, en die moet ook nog rechten hebben voor RDP.
Eigenschappen Deze Computer > Verbindigen vanaf Buitenaf > Extern Bureaublad en dan de juiste gebruiker selecteren.
de gebruiker die ik gebruik heeft toegang tot RDP.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 11:44:
Vermoedelijk heb je een MTU probleem - probeer je MTU eens fors te verlagen op de 'server' kant om te zien of dat dit helpt? :)
ik weet dus niet wat dit is en waar/hoe je dat kan instellen...

ahaa:
MTU probleem?

Kan iemand dit eens checken? -> http://www.speedguide.net/downloads.php

SG TCP Optimizer downen.

1) Programma starten
2) Onderaan ding op custom zetten
3) MTU discovery no
4) rechtsmidden MTU op 1460 (of lager, als het nog niet werkt)
5) Apply Changes

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 12:23 ]

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
In principe werkt RDP niet icm met MCE. Althans, als je MCE open hebt op de 'server' host pc en je start een RDP sessie, mag/kan dat eigenelijk niet. MCE sluit ahgi dan ook. Je kunt dan wel weer vaak MCE opnieuw starten in die RDP sessie.

Verwijderd

Topicstarter
MTU aangepast: geen verbetering
registry edit gedaan: geen verbetering

Wel iets raars ontdekt. Ik maak met mijn laptop verbinding naar mijn PC. De verbinding knalt er dus uit op mijn laptop (scherm sluit vanzelf), maar op mijn PC lijkt het toestenbord en de muis wel gelockt te zijn. Die kan ik danook niet meer gebruiken (althans de muis kan ik wel bewegen maar niet mee klikken)... Dus daar lijkt de PC nog wel te denken dat er een remote verbinding is...
Pagina: 1