Toon posts:

Problemen met WD My Book premium edition 320gb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik m'n externe harde schijf aan m'n pc koppel blokkeert heel m'n pc en geeft hij de foutmelding IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.
STOP: 0x0000000A (040000000, 0x000000002, 0x00000001, 0xb04f000s)
Nu weet ik dat dit een veel voorkomend foutscherm is bij de installatie van nieuwe pci en agp kaarten maar over externe harde schijven heb ik niets gevonden, ook niet op de support site van Microsoft of van MSI. Het zit zo dat ik al verschillende keren gebeld heb naar Western Digital en zelf zij het probleem niet opgelost krijgen. Ook microsoft zelf is niet bereid mij te helpen aangezien het om een eigen gebouwde pc gaat. Na alle mogelijke Windows updates uit te voeren, inclusief SP 2 blijft het probleem zich voordoen.
Het grote probleem is nu juist dat al m'n data nog op de externe harde schijf staat, aangezien die al goed gewerkt heeft, voor ik m'n pc formatteerde.

Dit is mijn pc configuratie:
Mobo: KT6V ATX model MS- 7021
CPU: AMD athlon XP 2800+ 2083 MHz FSB 333MHz
Graka: Geforce FX 5600 XT 256mb ddr
Memory: 2* 512 mhz

Hopelijk weet iemand raad want ik begin het stillaan beu te raken dat ik niet meer aan m'n bestanden kan

MVG Michaël

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:31
Zeg Mic, mischien is er iets anders in je pc die de boel doet blokkeren. Probeer eens al je pci kaarten uit te halen en probeer dan eens of anders 1 ram uit halen en dan proberen. Zo kun je uitsluiten dat het iets anders is van hardware.

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
looin schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:53:
Zeg Mic, mischien is er iets anders in je pc die de boel doet blokkeren. Probeer eens al je pci kaarten uit te halen en probeer dan eens of anders 1 ram uit halen en dan proberen. Zo kun je uitsluiten dat het iets anders is van hardware.
Heb ik geprobeerd.
M'n computer blokkeert niet maar zegt nu dat er een fout is bij de uitgestelde schrijfopdracht, waneer ik een bestand wil overzetten. Dit bericht heb ik waarschijnlijk 10 keer gezien en nu herkend m'n pc de HD gewoon niet meer!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:08
Geef ook even aan hoe je de externe HD hebt aangesloten: via USB of FireWire.
In het geval van FW dien je ook nog een driver te installeren. Je kunt ook proberen om hem op firewire aan te sluiten i.p.v. USB of omgekeerd.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoe koppel je dat ding aan dan? USB, UTP of firewire:? In geval van USB: Doet het ding dat op alle USB-poorten?
If so, heb je mogelijk last van gedeelde IRQ's op je systeem (dikke kans van) en kun je daar omheen?
En wat als je andere insteekkaarten uit je PC haalt, loopt ie dan nog steeds vast :?
Check ook even Windows XP en 2000 BSOD guide

Verder denk ik persoonlijk dat dit meer OS gerelateerd is, maar dat kunnen alleen jou tests uitwijzen. Hang het ding eens aan een andere PC, kijken of ie daar ook crasht. In dat geval is hoogstwaarschijnlijk idd je hardware enigszins gaar. Dan is het een kwestie van HDD uit zijn casing en gewoon in je PC hangen via de IDE / SATA poort :)

[ Voor 20% gewijzigd door The Eagle op 03-10-2006 15:03 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik een geheugenkaart van 512 mb heb uitgehaald werkt mijn harde schijf perfect.
Maar als ik daarna m'n geheugenkaart er terug in stop, wil m'n computer zelf niet meer opstarten, zou de geheugenkaart defect zijn denk je?
The Eagle schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:02:
Hoe koppel je dat ding aan dan? USB, UTP of firewire:? In geval van USB: Doet het ding dat op alle USB-poorten?
If so, heb je mogelijk last van gedeelde IRQ's op je systeem (dikke kans van) en kun je daar omheen?
En wat als je andere insteekkaarten uit je PC haalt, loopt ie dan nog steeds vast :?
Check ook even Windows XP en 2000 BSOD guide

Verder denk ik persoonlijk dat dit meer OS gerelateerd is, maar dat kunnen alleen jou tests uitwijzen. Hang het ding eens aan een andere PC, kijken of ie daar ook crasht. In dat geval is hoogstwaarschijnlijk idd je hardware enigszins gaar. Dan is het een kwestie van HDD uit zijn casing en gewoon in je PC hangen via de IDE / SATA poort :)

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:31
Die is kapot, kdacht wel dat iets van hardware zou zijn. Best eens kijken of je er garantie op hebt en anders een nieuwtje kopen he. Maar wel opletten, liefst hetzelfde merk en snelheid anders kun je problemen hebben.

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Pagina: 1