Windows kan zwervend profiel niet bijwerken

Pagina: 1
Acties:
  • 5.030 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:40
Ik heb hier een heel apart probleem waarvan ik de oplossing maar niet kan vinden. Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

Het probleem:
Ik heb hier een netwerk met een windows 2003 standard server en 10 winxp pro clients. Nu is er één client, die sinds een tijdje wel zijn profiel laadt, maar bij afmelden de volgende foutmelding geeft: "windows kan uw zwervend profiel niet bijwerken. Mogelijk wordt dit veroorzaakt door netwerkproblemen of heeft u niet voldoende rechten"

Wat heb ik gedaan:
De rechten nagekeken. Deze user heeft full control over zijn profielmap in de map Shares\Profiles, dus een rechtenprobleem lijkt me niet waarschijnlijk. Bovendien heeft het een tijd lang gewerkt en is er niks aan de instelling veranderd.
Een netwerkprobleem kan het niet zijn. Het profiel wordt wel gewoon geladen en in windows werkt het netwerk gewoon goed. Ik kan op netwerkschijven komen en internet werkt ook gewoon.

Wat kan hier nog meer het probleem zijn? Het is vrij irritant omdat ik net een nieuwe versie van autocad geinstalleerd heb, en deze zijn instelling in de profielmap wegschrijft. Dus iedere keer na het aanmelden moeten de instellingen weer goed gezet worden...

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

laat'm eens inloggen en hernoem dan op de server de map van zijn profiel.
Bij het afsluiten zou ie de boel dan vers naar de server weg moeten schrijven.

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 09:41
Je kan proberen om het roaming profile te verwijderen van het werkstation, daarna opnieuw inloggen.

Rechter muisknop "deze computer" >> eigenschappen >> geadvanceerd en dan gebruikersprofielen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• draayertje
hmm ik had op GOT gezocht naar zwervende profielen en de meeste posts hierover stonden in "windows clients" vandaar dat ik hem daar geopend had. Maar hier is inderdaad meer op zijn plaats :+

Ik ga vanmiddag, zodra de gebruiker naar huis is, de genoemde tips even uitproberen, ik hou jullie op de hoogte!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Userprofile-Hive-Cleanupservice ([google=uphclean]) geinstalleerd op die clients?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• draayertje
ErikCornelissen schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 12:09:
Je kan proberen om het roaming profile te verwijderen van het werkstation, daarna opnieuw inloggen.

Rechter muisknop "deze computer" >> eigenschappen >> geadvanceerd en dan gebruikersprofielen
Bedankt voor het advies, dit was inderdaad de oplossing om het weer naar behoren aan het werk te krijgen!
Pagina: 1