[winxp,ie6] Asp pagina komt met download melding.

Pagina: 1
Acties:

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
Ik heb een website die ik gebruik om bestanden te versturen naar een bedrijf. Het bedrijf heeft zijn website gebouwd met asp.

Nu heb ik windows xp geinstalleerd met alle nieuwe updates. Als ik nu naar de pagina toe ga, kom ik op het moment dat ik op verzenden moet drukken.

Dan verschijnt er het standaard ie pop-upje met daarin de vraag om de asp pagina te downloaden.
In het venster staat beveiligings waarschuwing, dus ik heb geprobeer om mijn beveilings nivo van ie zo laag mogelijk te zetten maar dan nog wil het niet lukken.

Nu heb ik ook de search gebruikt en een aantal dingen terug gevonden maar deze wouden niet werken, of ik had er nix aan.

[IE] Download pagina's ipv ze te openen
PC wil site gaan downloaden

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over IE zijn beter op z'n plek in Client Software Algemeen, ik ga je topic dan ook even verplaatsen :)

Windows Clients >> Client Software Algemeen

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

lukt het met een andere browser wel dan?
Vaak ligt het namelijk aan de asp pagina in zo'n geval.
Als de asp pagina niet met een normale html header komt dan denkt je browser van: "oh hee, dit is geen html of text, nouja laat ik het dan maar downloaden.."

• andreict
possamai schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 12:07:
lukt het met een andere browser wel dan?
Vaak ligt het namelijk aan de asp pagina in zo'n geval.
Als de asp pagina niet met een normale html header komt dan denkt je browser van: "oh hee, dit is geen html of text, nouja laat ik het dan maar downloaden.."
op een andere machine ook xp maar dan zonder sp2 werkt het wel goed.

Andere browser niet getest en is ook geen optie om meerdere redenen.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 00:27

DizzyWeb

Ondertiteld

andreict schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:42:
[...]

op een andere machine ook xp maar dan zonder sp2 werkt het wel goed.

Andere browser niet getest en is ook geen optie om meerdere redenen.
Misschien toch even testen. Dan kan je in ieder geval beoordelen of het aan IE ligt, of dat er iets anders mis zit op die PC. Ongeacht of de website nu wel of niet werkt in een andere browser.

• andreict
DizzyWeb schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:44:
[...]

Misschien toch even testen. Dan kan je in ieder geval beoordelen of het aan IE ligt, of dat er iets anders mis zit op die PC. Ongeacht of de website nu wel of niet werkt in een andere browser.
Heb het net nog even getest op een andere pc met ook sp2 en alle nieuwe updates en ook op deze pc werkt het niet goed.

Het is echt een beveiligings fout zo staat dat ook in beeld. Ik zal zo snel mogelijk een screenshot plaatsen.

• andreict
iemand nog een idee?

• andreict
Probeer het nog maar een keer.. want het probleem is gebleven.

• andreict
Ik heb een screenshot gemaakt, wellicht dat het nu duidelijker word voor diegene die dit leest.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/roelen/aspfout.jpg

• andreict
kickje

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

http://brooksyounce.tripod.com/XpAspFix.htm al eens bekeken? Deze kwam ook niet in de andere topics voor, misschien helpt dit :).

teveel zooi, te weinig tijd

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het is geen beveiligingsprobleem op de client, het probleem is dat de browser de pagina niet als html herkend en het dus wil downloaden.
Als bovenstaande het niet is, zal het probleem inderdaad kunnen zijn dat de (web)server het verkeerde MIME type doorgeeft: laat daar op checken als je zelf geen toegang hebt (en hetzelfde probleem zich ook voordoet op machines buiten julie LAN).

edit: zie ook [html] bestand downloaden ipv openen. :P

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 23-10-2006 11:18 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• andreict
F_J_K schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:17:
Het is geen beveiligingsprobleem op de client, het probleem is dat de browser de pagina niet als html herkend en het dus wil downloaden.
Als bovenstaande het niet is, zal het probleem inderdaad kunnen zijn dat de (web)server het verkeerde MIME type doorgeeft: laat daar op checken als je zelf geen toegang hebt (en hetzelfde probleem zich ook voordoet op machines buiten julie LAN).

edit: zie ook [html] bestand downloaden ipv openen. :P
Maar waarom zegt hij op de screenshot dan: beveiligsprobleem? en waarom werkt het op een andere pc zonder sp2 wel?

Deze zou dan toch ook last moeten hebben van de "fout" aan de server kant?

• andreict
kickje

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Maar waarom zegt hij op de screenshot dan: beveiligsprobleem?
Omdat IE de headers niet ziet en de bestanden dus verkeerd herkend en als files wil openen. Oorzaak <> gevolg.
en waarom werkt het op een andere pc zonder sp2 wel?

Deze zou dan toch ook last moeten hebben van de "fout" aan de server kant?
Kweenie. Hoe staan de MIME headers? Of ook goed; heb je misschien een of andere brakke proxy of content filer / scanner dat de headers verwijderd of aanpast?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• andreict
Blijkbaar werd er een plugin aangeroepen om de bestanden te versturen op de asp pagina, ik heb deze plugin opnieuw geregistreerd en het resultaat was er. Het werkt nu dus.

Bedankt voor alle hulp.
Pagina: 1