Toon posts:

Nieuwe hdd, oude icoontjes behouden

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het kan maar ik weet niet hoe het moet :P

Ik ga dus een raptor kopen, en daar windows op installeren en men games op droppen. Maar ik heb ook een 300GB maxtor schijf, die data daarop wil ik graag behouden. Maar als ik windows op men raptor zet, en hij start vanaf de raptor op, kan ik dan zo instellen dat als ik windows binnenkom wel gewoon de desktopicootnjes van mijn maxtor zie? En als ik op start druk dat ik alle programma's van de maxtor in het uitklapmenu zie?

Vast wel, daarom vraag ik het aan jullie! :*)

Alvast heel bedankt!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:35
Je kunt die iconen natuurlijk zo kopieëren, maar de programma's die erachter zitten zal je opnieuw moeten installeren.

Anders zou je de Maxtor naar de Raptor moeten ghosten en dan de data terug zetten, maar waarschijnlijk is de Raptop daar te klein voor.

Of tijdelijk even de data op een 3e hardeschijf zetten of op DVD's o.i.d.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dan geen programmas van de Maxtor openen? Als ik windows op de raptor zet

Verwijderd

Soms wel, soms niet

Beste is gewoon de progs te reinstallen en dan eventueel de icons te kopieren zodat ze weer goed staan
Een prog zo draaien kan soms, ma dat zou ook soms problemen op kunnen leveren (fouten bijv)

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Je zou de data over kunnen clonen, alleen dan moet de inhoud van maxtor schijf (of partitie) niet groter dan de raptor zijn.
Dan maak je gewoon een 1 op 1 kopie van hd inclusief alle programma's!

edit
zie post my life :P

[ Voor 6% gewijzigd door lamko op 02-10-2006 10:37 ]

And this !! Is to go even further beyond!!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat heeft niks met hardware te maken, maar met Software/Windows. En er is maar 1 oplossing: de Windows-installatie klonen van de ene schijf naar de andere schijf. Hierover is genoeg te vinden :)

Mocht je alsnog vastlopen en/of meer vragen hebben, kijk dan rond in Client Software Algemeen respectievelijk Windows Clients, maar niet voordat je in de topicstart duidelijk hebt aangetoond research te hebben gepleegd en weet waarover je praat ;) Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.