Waar zijn de inkepingen op SD-Ram voor

Pagina: 1
Acties:

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op SD-Ram heb je twee inkepingen, welke bepalen op welke voetjes hij past. Wat geven die inkepingen aan? Er zijn namelijk verschillende vaianten (alhoewel er slechts 1 variant voor "normale" computers gebruikt wordt).
De inkepingen kunnen namelijk op verschillende plekken gemaakt worden: midden, links en rechts (let wel, dit scheelt slechts ongeveer 0,5 mm)
Ik ben tegengekomen: inkeping midden: midden
Inkeping aan de rand: naar de rand toe (dit is de normale variant). Iemand anders had ander spul nodig: midden: midden, en rand: ook midden.

Iemand enig idee wat die inkepingen aangeven?

Misschien een beetje wazig verhaal, maar beter uitleggen kan ik het niet. Degenen die weten wat ik bedoel, herkennen het denk ik wel.

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
zorgen die er niet gewoon voor dat je het niet op een verkeerd mobo kan prikken?

of zeg ik nu iets heel doms...

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Heeft te maken met of je SDRAM of EDO hebt en of je ECC/buffered hebt en nog iets geloof ik .

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
pcies, een paar ouwe IBM bakken hebben DIMM met een gaatje net iets verschoven, daarop zit gewoon 60 ns EDO ram. Tevens is de spanning anders geloof ik

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:21
van die IBM's heb ik er nog een paar, alleen geen mobo waar ze op kunnen.

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:03
Volgens mij zijn ze er voor te zorgen dat je ze niet in het verkeerde mobo propt.
de ene voor buffered/unbuffered
de andere je voltage setting, 5v/3.3v de waarden van de voltages weet ik niet zeker, maar wel zoiets

MzzL

May the Force be with You instead of Bill

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Yep, EDO DIMM's hebben 5V nodig ipv de normale 3,3V

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Pagina: 1