[XP] Windows XP Pro (retail) veranderen naar OEM

Pagina: 1
Acties:
  • 4.050 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-03 19:33
Ik vroeg me af of het mogelijk was een RETAIL versie te downgraden naar een OEM versie.

Het is namelijk zo dat er een pc hier staat die geinstalleerd staat met een illegale (reatail) windows cd maar op de kast zit een sticker van een officiele OEM licentie. De windows updates kunnen nu natuurlijk niet gedownload worden. ;(

Zit er echt niks anders op dan opnieuw installeren met de OEM licentie of bestaat er een mogelijkheid om deze versie te veranderen? Er staat namelijk erg veel op die pc en dat zou heel veel tijd in beslag nemen deze opnieuw te installeren.

iRacing profile | Racing rig

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat zit in de licensekey. Heeft MS een mooi tooltje voor in de vorm van een VB-scriptje :)
Check ook even [winxp] eindelijk legaal

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• wolverine3141
ik ga het even testen, ik begrijp dat dit dus ook werkt om een illegale (retail) versie om te zetten naar een legale OEM versie van Windows Xp prof?

Verwijderd

Wat is een illegale XP Pro retail ?

Neem aan dat je de bekende bedrijfs licenties bedoeld ?

Als je een retail CD hebt gebruikt van iemand anders dan zou de windowsupdate wel werken namelijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 10:54 ]

• wolverine3141
Het is denk ik een volume licence cd geweest waarvan de key op de blacklist staat bij Microsoft.

Kort gezegd een cd die door veel mensen werd gebruikt om pc's te installeren zonder iets te kraken.
Maar deze versie is niet legaal en daarmee kan ik dus niet updaten.

Ik ga binnenkort de tool testen van Microsoft, ik heb namelijk niet direct de mogelijkheid het te testen.

Verwijderd

Dan is het dus geen retial CD en kun je dus net zo goed de search gebruiken waar dit vast 100den keren in staat.

• wolverine3141
Dan heb ik het verkeerd en was het geen volume licence cd.

Microsoft vertelde me zelf dat het een retail key was namelijk.

Maar goed, dat ik moet searchen hoor ik altijd al als iets plaats bij got.. :/ ik ga het testen en dan zet ik mijn resultaat hier neer.

Bedankt voor de reacties iig. :)

Verwijderd

Retail licenties zijn pakketten die je als consument los in de winkel koopt met een mooie groene doos er om heen voor een way hogere prijs als OEMs of VLKs.

Volgens mij werken die codes ook niet op OEM cdtjes waardoor jij dus een legale installatie zou moeten hebben. Waar windowsupdate zonder problemen zou moeten werken.

• wolverine3141
Mijn legale OEM key werkt idd ook niet. (dmv key wijzigen met product activation)

Mijn vraag was dus ook of ik deze RETAIL versie kan wijzigen naar een OEM versie.

• Don_Gulio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-03 16:23
Nee, dat kan niet. De OEM licentie is onlosmakelijk verbonden met de hardware. Heb je vragen over de software, zul je in principe ook de hardware leverancier moeten bellen en niet MSFT.
OEM's kunnen qua code verschillen van retail versies. Vandaar.

Werk je met OEM licentie? Gebruik dan de OEM software met OEM serial.
Werk je met retail licentie? Gebruik dan retail software met retail serial.

Uitzonderig is dat volume klanten (Select) met een XP Pro OEM het recht krijgen om images te maken terwijl ze met keys van Microsoft Select werken (die ze kunnen krijgen bij https://licensing.microsoft.com). Normaliter mag dat nl ook niet met OEM's.

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Don_Gulio schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 09:44:
Nee, dat kan niet. De OEM licentie is onlosmakelijk verbonden met de hardware. Heb je vragen over de software, zul je in principe ook de hardware leverancier moeten bellen en niet MSFT.
OEM's kunnen qua code verschillen van retail versies. Vandaar.

Werk je met OEM licentie? Gebruik dan de OEM software met OEM serial.
Werk je met retail licentie? Gebruik dan retail software met retail serial.

Uitzonderig is dat volume klanten (Select) met een XP Pro OEM het recht krijgen om images te maken terwijl ze met keys van Microsoft Select werken (die ze kunnen krijgen bij https://licensing.microsoft.com). Normaliter mag dat nl ook niet met OEM's.
Het is wel waar dat een OEM-versie normaalgezien slechts op het oorspronkelijke systeem mag gebruikt worden, maar uiteindelijk zal het wel te draaien vallen dat je stukje bij beetje geüpdate hebt, tot je uiteindelijk een geheel nieuw systeem hebt :p (bij een OEM-systeem mag je immers nog steeds je hardware updaten, dus ombouwen tot een gehele nieuwe computer lijkt me ook geen probleem).

Verder, je zou inderdaad de mogelijkheden die Microsoft zelf biedt kunnen gebruiken, maar als je daar enkel een retail-cd en wel een geldige OEM-key hebt liggen, moet je op internet eens zoeken naar het wijzigen van setupp.ini op je cd, daarmee kan je een cd aangeven welke keys en welk type installatie (voor allebei: OEM; Retail, Update en Volume License) je wilt uitvoeren, je kan zo bijvoorbeeld ook een OEM-installatie met retail-key laten maken (maar hoe dat zit met activeren is weer een andere zaak). Nog een tip die ik je even geef: op sommmige OEM-keys staat van de fabriek uit in een unattend.txt (in de map i386) ook ergens een key, bijvoorbeeld bij Medion is dit het geval; ik heb nooit geprobeerd of je daarmee kan installeren, maar volgens mij is dat wel het geval :-)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
ILUsion schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 09:59:
[...]

Het is wel waar dat een OEM-versie normaalgezien slechts op het oorspronkelijke systeem mag gebruikt worden, maar uiteindelijk zal het wel te draaien vallen dat je stukje bij beetje geüpdate hebt, tot je uiteindelijk een geheel nieuw systeem hebt :p (bij een OEM-systeem mag je immers nog steeds je hardware updaten, dus ombouwen tot een gehele nieuwe computer lijkt me ook geen probleem).
Tenzij je het moederbord vervangt ;)
Want MS heeft de licentie een tijd terug aangepast omdat ze het beu waren dat mensen een sweex muis met OEM windows kochten... Een OEM key is gebonden aan het moederbord van je pc :)

• wolverine3141
het is uiteindelijk met de volgende tool gelukt!
http://www.microsoft.com/...help/PKUInstructions.aspx

Deze tool heb ik dus gerunt op een Illegale Retail versie van Windows XP Pro
Ik had een OEM licentie liggen en deze key gebruikt bij bovenstaande tool.

Dat is dus gelukt en het is nu een OEM versie geworden met een legale key waardoor ik weer updates ed kan downloaden.

Wat me opviel is dat wanneer ik de tool had gerunt niet opnieuw hoefde te activeren met de OEM key...

Pagina: 1