Wegvallende contacten bij MSN transport in Jabber

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 16:19
Ik heb sinds afgelopen week wat zitten knutselen met Google Talk/Jabber, naar aanleiding van dit artikel op webwereld: http://www.webwereld.nl/c...weg-met-xmpp-netwerk.html

Ik kwam er dus achter dat je via een zgn. MSN-transport gewoon met deze msn-contacten kan chatten in Google Talk als je deze transport even via het IM-programma "Psi" toevoegd aan je contacten. Zogezegd, zogedaan, ik ging voor de xs4all server (msn.jabber.xs4all.nl), werkte allemaal prima, al m'n contacten werden in m'n Google Talk/Jabber account geladen.

Echter zodra ik dan bij Google Talk (na checken overigens ook in Psi zelf) ga chatten met de mensen in m'n contactenlijst van MSN, vallen deze contacten "weg"/worden ze offline!

Ik vroeg me af of meer mensen via zo'n msn-transport in Google Talk gebruik maken van het Jabberprotocol en een oplossing weten/dit probleem herkennen.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Ehm ik gebruik ook jabber met een msn transport (eigen servertje maar ook bij xs4all geprobeerd) en ik had eigenlijk weinig problemen. Er is me wel opgevallen dat als je bepaalde botjes in je lijst hebt staan bij msn dat je ontiegelijk gaat knipperen. De ene keer lijk je online en dan weer offline.. en bij je contacts blijf je continu online komen (extreem irritant)..

Dit omdat veel botjes je verdelen onder andere accounts.
Bijv. tvbot heeft meerder contactlists. mytvbot@hotmail.com skipt je bijvoorbeeld door naar mytvbot3@hotmail.com omdat 1 en 2 al vol zijn.. jabber (of de client, daar ben ik nog niet achter) trekt dit niet en gaat compleet over zijn nek.

Dus zoek even uit of je misschien een botje in je lijst hebt, want daar gaat het echt compleet van door zijn poten...

verder heb ik jouw probleem nog niet eerder gezien.. Ik wil het wel eens testen met je anders..

• flipjevandejam
Ik heb voor zover ik weet geen bots in m'n lijst staan, hoogstens een van postbankmessenger@hotmail.com oid, maar die is nooit online (is hij ook nooit geweest). Voor de duidelijkheid, voor sommige contacten blijf ik dus wel online ook al ben ik ze "kwijt" in mijn lijst, voor andere ben ik nooit online geweest.

Ik heb het voor nu maar even opgelost door weer terug naar live messenger te gaan en dat te strippen met een mess.be patch. Ideaal is het niet, aangezien bij Google al je chats heel relaxed in je Gmail verzameld worden.

• xzenor

xzenor

Maar hoe log je in op google talk via de jabber server van xs4all als ik mag vragen? Ik weet dat google het jabber protocol gebruikt, maar je kan toch niet op beide ingelogd zijn via 1 account? Of is daar een truukje voor?

• flipjevandejam
Het werkt zo dat je eerst in een Jabber client (bijv. Psi) je aanmeldt bij Google Talk, met je google inloggegevens. Zodra je dit hebt gedaan doe je "explore services" (of iets in die richting), waarbij je dan andere jabber servers kan exploreren, zoals de xs4all server, waar o.a. een zgn. MSN-transport bij zit. Je registreert je dan bij die xs4all MSN-transport door daar je MSN-inloggevens in te vullen, zodra je dat hebt gedaan komt er in je contactenlijst eerst 1 contact bij, namelijk de MSN-transport. Via die transport krijg je dan automatisch al je MSN-contacten geïmporteerd.

Als je vervolgens niet alleen Psi, maar elke willekeurige andere Jabberclient opstart (lees: Google Talk) en inlogt, krijg je dus ook al je MSN-contacten te zien in je Google Talk lijst. Wel allemaal in het
code:
1
username%domein.tld@msn.jabber.xs4all.nl
formaat, maar die kan je dus renamen (1x veel werk) en dan heb je ook nooit meer last van die irritante BrEezAh namen van veel mensen.

Dit alles is mijns inziens ideaal (best of both worlds), zij het niet dat je contacten dus "wegvallen" in je lijst zodra je met ze gaat chatten (iig. bij mij), zoals eerder uitgelegd.

• xzenor

xzenor

hmmm op die manier.. dat had ik nog neit geprobeerd
Zal ik ook eens doen.. Ik laat het nog wel weten of ik er ook last van heb

• flipjevandejam
Thanx, ik hoor het graag van je.
Pagina: 1