Toon posts:

[Samsung SyncMaster 920N] Reboot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik een Samsung SyncMaster 920N 19" aangeschaft, echt een heel mooi ding ware het niet dat sinds ik die heb aangesloten mijn computer om de zoveel tijd spontaan herstart. De eerste keer kreeg ik tijdens het herstarten (zeg maar voor het punt dat het windows icoon verschijnt) de mededelingen dat het probleem kon liggen aan het aansluiten van nieuwe hardware, en excuses voor het ongemak. Maar het probleem komt nog steeds terug, maar nu zonder mededeling achteraf.

Daarna heb ik de nieuwste drivers geinstalleerd die bij het scherm horen, jammer genoeg helpt dit niet. Het probleem ligt niet aan het feit dat ik te heftige dingen doet zoals de nieuwste games draaien en dergelijke, spontaan herstarten komt namelijk ook voor als ik alleen maar zit te internetten.

Enige ideeen? Ohja, voordat ik het vergeet, alhoewel ik niet weet of ik dat hier in dit gedeelte van het forum kwijt kan, ik heb ook nog een speaker set aangesloten. Twee Speakers en een grote Box van het merk Thrust, verdere type/merk informatie heb ik jammer genoeg zo snel niet op handen.

Systeem;

AMD Sempron 3400+
1.50GB DDR2 geheugen.
Nvidia 7600 GT

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 09:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
PS: Ik heb net zelf ook nog even zitten searchen hier en ik heb deze tip gevonden.

XP reboot automatisch bij het vinden van een fout?

Start, configuratiescherm, Prestatie en onderhoud, Systeem, Tabblad geavanceerd, optie Opstart en herstelinstellingen.

Net uitgeprobeerd, ik zal de PC een tijd laten draaien om te zien of dit werkt.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Nog nooit in mijn leven heb ik door een defect scherm een pc zien rebooten.
Ook al zaten er schermen bij die uit zichzelf gingen refreshen en na lang aanstaan begonnen te roken, de pc bleef het gewoon doen.

Wellicht kan ik me voorstellen dat XP struikelt over een defecte driver maar ik heb zelf totaal nergens last van. (Heb een 913N).

Je zou kunnen proberen in veilige modus op te starten, de drivers te verwijderen en die van de bijgeleverde CD nogmaals gebruiken of de laatste versie downloaden van http://www.samsung.nl

Blijft je pc hierna nog steeds dezelfde klachten houden dan durf ik toch wel te garanderen dat de klacht ergens anders in zit.
(Misschien je videokaart drivers een keer opieuw installeren en als dat ook niet helpt zou ik toch eens aan de voeding of videokaart zelf gaan denken die defect is).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het lijkt mij ook ZEER stug dat het ook maar iets met je monitor te maken heeft, ja, misschien de aarding ervan? Wellicht spanning op de D-SUb van je monitor waar je PC niet goed tegen kan.
Monitoren zijn het meest onschuldige onderdeel van je PC. (Hier ook 2x een 913N in XP zonder problemen).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na nader onderzoeken het vermoeden dat de voeding naar de knoppen of niet toereikend is. En inderdaad wat jullie dus zeiden klopt als een bus, ik heb nog nooit problemen van die aard met mijn monitoren gehad.

Ik gooi er een nieuwe voeding tegenaan, hopelijk is het dan opgelost.