Cronjob/crontab verdwijnt

Pagina: 1
Acties:

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-02 22:29
Ik heb een vreemde situatie. Onder een aantal accounts op mijn linux-bak worden de cronjobs niet (goed) uitgevoerd. Neem onderstaande uit de crontab van "user".

*/5 * * * * echo "Helo" > /home/user/tekst.txt

Het tekstbestand wordt niet aangemaakt en het commando lijkt ook niet uitgevoerd te worden. In de /var/log/cron staat de volgende regel.

Oct 2 08:30:01 server crond[29757]: (user) RELOAD (cron/user)

Er zou iets moeten staan wat lijkt op

Oct 2 08:30:01 server crond[29757]: (user) CMD (echo "Helo" > /home/user/tekst.txt)

Ik heb een aantal accounts waarvan de cronjobs netjes uitgevoerd worden en een aantal waarvan de crontab niet uitgevoerd wordt. Bovenstaande voorbeeld heb ik met verschillende script/commando's uitgeprobeerd. Deze scripts zijn zonder problemen door de user "user" uit te voeren. Cron.deny is leeg en de crontab is ook terug te vinden in /var/spool/cron/user.
Ik weet niet meer waar ik de oplossing moet zoeken. Op Google (groups) en hier kom ik niet veel verder.

None

Verwijderd

Wat voor melding er wanneer je dit cmd handmatig runt ? Bij mijn weten zal je dit bestand eerst moeten maken voordat je ernaartoe kan schrijven.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Sterretje teveel?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-02 18:54

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Enter aan het eind?

specs

Verwijderd

probeer het eens met "touch" (touch /home/user/tekst.txt)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 09:02 ]

• reddevil001
Wat een reacties...
Volgens mij hielp de extra enter aan het eind van de crontab. Het werkt nu in ieder geval.
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 08:52:
Wat voor melding er wanneer je dit cmd handmatig runt ? Bij mijn weten zal je dit bestand eerst moeten maken voordat je ernaartoe kan schrijven.
Het commando wordt gewoon uitgevoerd. Het bestand met inhoud wordt gewoon aangemaakt.
Volgens mij klopt dit gewoon. Maximaal 5 sterretjes.
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 09:01:
probeer het eens met "touch" (touch /home/user/tekst.txt)
Het bestand moet aangemaakt worden. Op een niet bestaand bestand kan je geen touch toepassen.

[ Voor 18% gewijzigd door reddevil001 op 02-10-2006 09:50 ]

None

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

reddevil001 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 09:47:
Het bestand moet aangemaakt worden. Op een niet bestaand bestand kan je geen touch toepassen.
Wel dus..
Als het bestand niet bestaat dan wordt het aangemaakt.
Ik gebruik touch namelijk regelmatig als ik een leeg bestand aan wil maken.

• reddevil001
possamai schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 10:24:
[...]

Wel dus..
Als het bestand niet bestaat dan wordt het aangemaakt.
Ik gebruik touch namelijk regelmatig als ik een leeg bestand aan wil maken.
Ik heb in ieder geval geen touch gebruikt. Bovendien ging dit probleem niet zozeer om het aanmaken van het bestand, maar om het niet uitvoeren van de cronjob. Zoals ik beschreef, had ik hetzelfde probleem met andere cronjobs (scripts/commando's).

None

Pagina: 1