Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

DEP (Preventie van Gegevensuitvoering)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik net een nieuwe pc, direct problemen. :( Telkens bij het openen van mijn documenten, en bepaalde andere mappen krijg ik een of andere melding over Preventie van Gegevensuitvoering (DEP). Er staat:

Om uw computer beter te beveiligen, heeft windows dit programma afgesloten.
Naam: Windows Verkenner
Uitgever: Microsoft Corporation

What the hell is dit en waarom verschijnt dit. Ik doe toch niets vreemd, alleen bladeren door mappen. Erg vervelend, ik kan nu sommige mappen niet eens meer in, omdat ie gelijk alle mappen afsluit. Iemand een oplossing? :?

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 13:51

scorpie

Supra Addict

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
Wat je probleem veroorzaakt, geen idee, maar mocht je DEP uit willen schakelen dan kan dat.
code:
1
2
3
4
Windowskey + Break
Tab Advanced
Performance > Settings
Tab Data Execution Prevention

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-11 17:41

PeNGuiN

't Is Wat...

Heb je een virusje o.i.d. opgelopen dat bij iedere opening van een bestand iets probeert te infecteren?

Dr. Phil himself!

Verwijderd

Topicstarter
PeNGuiN schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 00:06:
Heb je een virusje o.i.d. opgelopen dat bij iedere opening van een bestand iets probeert te infecteren?
Het lijkt me van niet, heb geen rare dingen gedownload, geen mails geopend e.d. Ik wilde alleen wat gebackupte dingen kopieren naar mijn documenten, alles is met NOD32 gescand, die heeft niets gevonden, dus het zou virusvrij moeten zijn.

Volgens mij heeft dat google document van de eerste post hier de oplossing. Toch vind ik het maar vreemd dat windows haar eigen windows verkenner blokkeerd, het lijkt me dat er iets niet goed zit dan. :/

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En toch ga ik er van uit dat je probleem zit in een brakke plugin (lees: adware/virus/oid, of gewoon een bug) die zich aan de explorer (|IE=verkenner) heeft geplakt. De plugin heeft of malafide bedoelingen (virus) of heeft bijv een bufferoverflow. En dan gaat DEP terecht klagen.

Dus kijk even wat voor plugins je hebt, naast malware etc wil je ook kijken naar extra functies onder de rechtermuisknop in je verkenner, downloadversnellers, etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1